مرگ هفتاد کودک گامبیایی بر اثر مصرف چهار داروی هندی

به گفته کمیسیون تحقیق ریاست جمهوری گامبیا، چهار نوع داروی ساخت هند، سال گذشته باعث مرگ حداقل 70 کودک در این کشور شده است.

مرگ هفتاد کودک گامبیایی بر اثر مصرف چهار داروی هندی

به نقل از آفریکانیوز، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد چهار شربت حاوی مقادیر غیرقابل قبول دی اتیلن گلیکول و اتیلن گلیکول که معمولا به عنوان ضد یخ استفاده می شود منجر به مرگ دهها کودک در گامبیا شده است. این مواد شیمیایی می تواند کشنده باشد و منجر به نارسایی حاد کلیه در کودکان شود.

به دنبال مرگ چندین کودک، گامبیا در اکتبر 2022 تعدادی از داروها از جمله تمام شربت‌های سرفه و سرماخوردگی موجود و همچنین تمام محصولات تولید شده توسط شرکت هندی Maiden Pharmaceuticals که شربت‌های آلوده از آنجا تهیه شده بود جمع‌ آوری کرد.

تحقیقات نشان داد که داروها قبل از واردات در سازمان کنترل داروی این کشور ثبت نشده بودند.

وزیر بهداشت گامبیا اعلام کرد دولت این کشور در حال بررسی راه‌هایی برای اقدام قانونی علیه آزمایشگاه دارویی هندی است که داروها از آنجا تاییدیه گرفته‌اند تا غرامت دریافت کند. به دنبال این رسوایی دارویی، هند کارخانه داروسازی Maiden در شمال این کشور را در اکتبر 2022 تعطیل کرد.

در اوایل سال 2023، WHO خواستار اقدام فوری و هماهنگ برای ریشه کنی داروهای غیرمعتبر و جعلی، به ویژه شربت های سرفه آلوده شد. در مجموع 300 کودک در گامبیا، اندونزی و ازبکستان بر اثر مصرف این داروها جان خود را از دست داده اند.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها