زمین جوش آورد

رکوردشکنی فوق‌العاده گرمای هوا دانشمندان را هم شوکه کرد.

زمین جوش آورد

به نقل از ارث، بر اساس برآوردهای اخیر، چند روز گذشته گرم‌ترین روزهای تاریخ سیاره زمین بوده و هشدارهایی را ایجاد کرده که زمین ممکن است وارد یک دوره چند ساله گرمای بی‌سابقه شود. رکورد گرمای هوا حتی دانشمندان آب‌وهوا را شوکه کرده است و آنان هشدار می‌دهند که روند گرمایش بدتر خواهد شد.

امواج گرما در سراسر جهان پدیدار شده و رکوردهای دمایی را از آمریکای شمالی تا قطب جنوب شکسته است؛ سیاره زمین گرم‌ترین ماه ژوئن خود را تجربه می‌کند.

این افزایش شگفت‌آور در گرمای بی‌سابقه احتمالاً توسط دو عامل ایجاد می‌شود که شامل ادامه انتشار سطح بالای گازهای گلخانه‌ای ناشی از سوزاندن نفت، زغال‌سنگ و گاز و بازگشت ال نینو، یک الگوی آب‌وهوایی است.

انتظار می‌رود که رویداد جاری ال نینو در سال‌های آینده باعث افزایش شدید گرما و رطوبت شود و در برخی مناطق طوفان‌ها و سیل‌های شدید و در برخی دیگر خشکسالی‌ها و آتش‌سوزی‌های عظیم را به همراه داشته باشد.

تغییرات شدید آب‌وهوایی در هفته‌های گذشته، مناطق مختلفی از جمله چین را تحت تأثیر قرار داده است که پکن برای اولین بار در تاریخ از ۴۰ درجه سانتی‌گراد فراتر رفت، همچنین تگزاس و مکزیک، جایی که مقامات در حال حاضر برای حفظ برق تلاش می‌کنند.

حتی در مناطق معمولاً خنک‌تر مانند قطب جنوب، سطح یخ دریاها اخیراً به شدت کاهش یافته است، در حالی که در اقیانوس اطلس شمالی، دمای سطح در ماه مه ۱.۶ درجه سانتی‌گراد بالاتر از حد معمول برای آن زمان از سال بوده است.

در چهارم جولای میانگین دمای جهانی به ۱۷ درجه سانتی‌گراد رسید که گرم‌ترین روزی است که زمین حداقل از سال ۱۹۴۰ تجربه کرده است.

در سطح جهانی، زمین از زمان انقلاب صنعتی تاکنون حدود دو درجه فارنهایت گرم شده است و اگر انسان‌ها نتوانند انتشارات گلخانه‌ای و جنگل‌زدایی را متوقف کنند، در سال‌ها و دهه‌های آینده همچنان گرم‌تر خواهد شد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    0

    خیلی نگران شدیم حواسمون پرت شد حالا
    جیبمونو بزنید به شخمم

  • ناشناس
    0

    تا ظلم و ستم و دیکتاتوری نسل کشی وجود داشته باشد نتیجش میشود همین

  • ناشناس
    0

    در خبر آمده :
    در سطح جهانی، زمین از زمان انقلاب صنعتی تاکنون حدود دو درجه فارنهایت گرم شده است و اگر انسان‌ها نتوانند انتشارات گلخانه‌ای و جنگل‌زدایی را متوقف کنند،
    پول و پول و پول و دیگر هیچ . هیچ چیزی توی دنیا ارزشمندتر از پول نیست . همه دولت ها و ملتها با هم در رقابت اند .
    نتیجه گرم شدن زمین .
    جنگل ها را ویران می کنند برای بدست آوردن پول بیشتر .

  • ناشناس
    0

    اگر محیط زیست نابود شود باحتی ثروتمند ترین افراد جهان قادربه زندگی نیستند

    نظرات شما -
    • ✝️
      0

      تازه فهمیدی،، قبلاً پیغام از بالا داده شد، امسال جهنم را میبینید،، یا فکر کردن لالایی براش خونده میشه.

  • ح.ن
    0

    وقتی ظلمو ستم از خودمون بر خودمن باشه وقتی جنایت ازخودمون برخودمون باشه خداوند ازهمه جا برامون میریزه ب خداوند ک شک نداریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها