رگبار باران در شمال و جنوب کشور/ دمای هوای تهران به ۴۰ درجه می‌رسد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران در شمال و جنوب کشور و خیزش گرد و خاک در شرق کشور خبر داد.

رگبار باران در شمال و جنوب کشور/ دمای هوای تهران به ۴۰ درجه می‌رسد

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز(۱۹ تیر) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است. تنها در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات شمالی آذربایجان غربی شاهد رگبار پراکنده باران خواهیم بود.  

وی افزود: سه‌شنبه(۲۰ تیر) در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، مناطقی از اردبیل و سواحل دریای خزر رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت چهارشنبه(۲۱ تیر) در استان‌های ساحلی دریای خزر ادامه خواهد داشت.  

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: پنجشنبه(۲۲ تیر) در سواحل دریای خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد و جمعه (۲۳ تیر) جوی پایدار در سطح کشور پیش‌بینی می‌شود.  

وی افزود: در ساعات بعد از ظهر سه‌شنبه و چهارشنبه رگبار پراکنده باران در ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان، ارتفاعات جنوب کرمان و همچنین ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان دور از انتظار نیست. 

به گفته ضیاییان وزش باد طی پنج روز آینده پدیده غالب در نیمه‌شرقی کشور است که از اواخر سه‌شنبه بر شدت وزش باد در شرق و جنوب شرق به‌ویژه در شمال سیستان و بلوچستان افزوده شده و با خیزش گردوخاک همراه خواهد بود. همچنین سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و چهارشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور وزش باد شدید با احتمال گردوخاک رخ می‌دهد. 

وی افزود: سه‌شنبه و چهارشنبه به‌طور محسوسی از گرمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر کاسته می‌شود. 

ضیاییان در ادامه گفت: امروز دریای عمان و تنگه هرمز و سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر به نسبت مواج خواهند بود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۲۰ تیر) صاف، در بعض ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه ( ۲۱ تیر) صاف، گاهی افزایش باد با احتمال گرد و خاک و در اواخر وقت قسمتی ابری با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ تیر) اهواز با دمای ۴۸ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۱۰ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند. 

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها