مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد

پیشنهاد افزایش «سن بازنشستگی» زنان و مردان به ۵۵ و ۵۷ سال

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، از تدوین سند راهبردی ۴ ساله صندوق بازنشستگی کشوری منطبق بر برنامه‌های توسعه کشوری و پیشنهاد رسیدن سن بازنشستگی به ۵۷ سال تا پایان برنامه هفتم خبر داد.

پیشنهاد افزایش «سن بازنشستگی» زنان و مردان به ۵۵ و ۵۷ سال

نعمت‌الله ترکی در نشستی خبری که به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان برگزار شد، به بیان چالش‌های امروز صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت و اظهار کرد: یکی از ناترازی‌های امروز صندوق بازنشستگی کشوری، افزایش سن و سابقه قابل قبول برای احراز بازنشستگی است. حداقل سن بازنشستگی در دنیا ۶۰ سال است. ما کمتر به آن توجه کرده‌ایم و میانگین سن بازنشستگی ما الان حدودا ۴۸ سال است.

وی توضیح داد: سن بازنشستگی نیاز به اصلاحات دارد. یکی از برنامه‌های ما نیز که در برنامه هفتم توسعه پیشنهاد دادیم اصلاحات سنجه‌ای این امر است. پیشنهاد دادیم تا پایان برنامه هفتم سن بازنشستگی به ۵۵ و ۵۷ سال برسد چراکه نرخ امید به زندگی در کشور ما خوب افزایش یافته اما فاصله سن بازنشستگی ما که ۵۰ سال است تا امید به زندگی که ۷۶ سال است، بسیار زیاد است.

اصلاح شرایط بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور، چالش صندوق بازنشستگی

تغییر روش محاسبه مستمری بازنشستگان، مشکل دیگر پیش روی صندوق

ترکی اصلاح شرایط بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور را دیگر چالش این صندوق معرفی کرد و افزود: تعدد این آمار خود چالشی برای نظام بیمه‌ای است. باید بازنگری برای مشاغل سخت و زیان آور داشته باشیم که طبق آن برخی با ۲۰ سال سابقه بازنشسته می‌شوند. تغییر روش محاسبه مستمری بازنشستگان نیز از دیگر چالش‌های ما است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در بخش دیگر سخنان خود از تدوین سند راهبردی ۴ ساله صندوق بازنشستگی کشوری منطبق بر برنامه‌های توسعه کشوری خبر داد و گفت: برای اولین بار این سند راهبردی را منطبق با برنامه‌های توسعه‌ای تدوین کردیم چراکه باید پیش نویس سند راهبردی صندوق بازنشستگی را تدوین کنیم تا بتوانیم همگام با برنامه هفتم پیش رویم. در این سند ماموریت صندوق را شفاف اعلام کردیم. ماموریت صندوق بازنشستگی کشوری مشارکت در تامین حقوق و آتیه مشترکین آن از طریق ارائه خدمات بیمه‌ای بازنشستگی بین نسلی است.

وی درباره چشم انداز صندوق توضیح داد: چشم انداز و ماموریت صندوق بازنشستگی کشوری در سند آمده است که طبق آن چشم انداز ما شفافیت سازمانی، پایداری مالی ترمیم شده و بازدهی اقتصادی بهبودیافته است.

مطالبه ۹ همتی فرهنگیان، رسته قضایی و اعضای هیات علمی و مقامات از محل همسان‌سازی حقوق‌ها

پیگیری پرداخت مطالبات امسال؛ برای معوقات هم فکری دیگر می‌کنیم 

ترکی در پاسخ به سوالی در خصوص مطالبات فرهنگیان بازنشسته، توضیح داد: همسان سازی حقوق‌ها تا نیمه اول سال ۹۹ برای کل مجموعه‌های خدمات کشوری، رسته قضایی، هیات علمی و مقامات انجام شده است. مطالبات مجموعه‌های خدمات کشوری که شامل آموزش و پرورش نیز می‌شود، قضایی، اعضا هیات علمی و مقامات برای شش ماهه سال ۹۹، سال ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ حدود ۹ همت و به حق است.

وی افزود: قبل از ما پیگیری کردند و تا برج نهم سال ۱۴۰۱ در خصوص متناسب سازی حقوق‌ها به جای پول نقد به افراد سهام آلومینیوم جنوب دادند. از برج ۱۰ که من آمدم تا روز بیست و هشتم برج ۱۲ سال ۱۴۰۱ پیگیری کردم و ابلاغ و موافقت نامه با سازمان برنامه بستم اما در سال جاری آن سهام هنوز به فروش نرفته است. توافقی را با سازمان برنامه پیگیری می‌کنیم تا اگر بشود همسان سازی پرداخت حقوق مطالبه گران را از اول ۱۴۰۲ انجام دهند و برای معوقه به نسبت آن دو سال فکر دیگری کنیم. مثلا می‌توان سهام را برداشت و پولش را داد. تلاش می‌کنیم آن ۹ همت نقد شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • حامد
    0

    خلاصه: زگهواره تا گور كار كنيد به خاطر مسولين بي عرضه و بي سواد

  • پدر
    0

    جناب آقاي مدير كل زياد به خودت فشار نيار .... ميانگين بازنشستگي در دنيا رو ميدوني ولي حقوق و رفاهيات اونها رو نميدوني .... مردم در دنيا كار مي كنند و با حقوق دريافتي يك زندگي نرمال دارند ... ما تو اين مملكت با بدبختي و سختي كار مي كنيم و مثل هزاران مفت خور بي خاصيت پول مفت نمي گيريم كه به جاي 30 سال ، بيشتر كار كنيم .. شما مزايا و امكانات كارگران در خارج از كشور رو به ما بده ما 40 سال كار مي كنيم . خجالت بكشيد اگر هنر اين رو نداريد كه دردي از كارگران دوا كنيد مثل غده سرطاني به جانشان نيوفتيد . ما تو اين كشور حقوق چس ريال دريافت مي كنيم و به دلار هزينه پرداخت مي كنيم . اگر نمي فهمي بايد در انسانيت شما صد در صد شك كرد .

  • ناشناس
    0

    مردم چه گناهی کردند که شما منابع صندوقهای بازنشستگی را خوردید و حالا مردم باید تخاص آن را بدهند ؟؟؟؟؟
    اگر مجلس جلوی این ناحقی سکوت کند یا همراهی کند هیچکس نباید در انتخابات پیش‌رو شرکت کند

  • ناشناس
    0

    جناب اقاي مدير كه فقط اسمته مدير گذاشتند واز مديريت اندازه يك نخود سرت نمي شه عوض اينكه مشكلات كارگران را حل كني اراجيف مي بافي توكه ادم متمولي هستي خودت وخانواده ات در ناز نعمت زندگي مي كنند از اميد به زندگي حرف مي زني تونمي فهمي تواين فشار اقتصادي كمر كارگران با اين چند غاز حقوق را شكستند وتا به سن 55 سالگي برسند عوض بازنشستگي راهي قبرستان شوند شماها فقط بلديد مفت خوري كنيد وبا تصميمات صد ومن يك غازتان باعث بدبختي ملت شويد به اندازه يك جو معرفت وانصاف داشته باشيد دست از اين ظلم وستم به قشر كارگر برداريد اگه مي خواهي كارگران را درك كني فقط يك روز لباس كارگري به تن بكن ودر يكي از اين كارخانه ها بجاي كارگر كار كن تا بفهمي كارگري يعني چي

  • علی
    0

    شمارو گذاشتن که فکر کنین راه حل بدین نه اینکه کارگر بدبخت رو بیچاره کنین ، صحبت کار کردن باشه ما رو با خارج مقایسه می کنین چرا نمیگی حقوق اونجا 2هزار دلاره اما اینجا 100 دلاره

  • ناشناس
    0

    اگر سن بازنشستگی در کشورهای پیشرفته ۶۰ سال است در آن کشورها نرخ بیکاری جمعیت فعال بسیار پائین است و دستمزد نیروی کار هم بالاست در حالیکه در ایران بازای هر ۴ نفر ایرانی فعال سه نفر بیکار است یعنی ۷۵٪ از جمعیت فعال ایران یا بیکار محض هستند یا در شغلهای کاذب مشغول به کار هستند و همچنین دستمزد نیروی انسانی هم نسبت به نرخ تورم بسیار پائین است!

  • ناشناس
    0

    این مسؤول این مطلب را متوجه نمی شود کارگر یا کارمندی که ۳۰ تا ۳۵ سال حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی یا صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت کرده باید بتواند ۳۰ تا ۳۵ سال خود و اعضاء تحت تکفل او ۱۰۰٪ حق بیمه پرداختی را به نرخ روز پس از بازنشستگی به عنوان مستمری دریافت و استفاده کند. اگر میانگین حداکثر عمر یک انسان را در بهترین شرایط ۷۵ سال در نظر بگیریم سن بازنشستگی باید ۴۵ سال باشد تا کارگر و کارمند بازنشسته و افراد تحت تکفل او بتوانند ۳۰ سال تمام از حق بیمه پرداختی خود به نرخ روز در قالب دریافت مستمری استفاده کنند!

  • صالح
    0

    امید به زندگی افزایش یافته، خخخخخخخخخخخ

  • ناشناس
    0

    برای بازنشستگان فرهنگی مهر ۱۴۰۰ خیلی ظلم شد با تأخیری که دراجرای رتبه بندی ایجاد کردید باوجود قانون همسان سازی همسان سازی این گروه به تأخیر افتاد وکامل اجرا نشدپاداش این گروه بسیار کم پرداخت شد درحالیکه سایر سازمان ها بااجرای فوق العاده ویژه ۵۰ درصدی همسان سازی را کامل گرفتند

  • ناشناس
    0

    چرا اینقدر خودبین هستید تا آخر عمر می خواهید پشت میز باشید اجازه بدهید بقیه هم بیان سر کار این مسولبن بی ارزه اصلا به فکر مردم وجوانها نیستنی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      کدوم جوون همون جوونهای که تو دنیای ایرآنی هستن/بقیه ی آنها هم تویه هیئتها بیچاره شدن یا بگم قرصی شدن

  • ناشناس
    0

    بدزدید وتسمه از گرده کارگر بکشید .لیاقت ما همینه

  • 0

    تو دنیا میگردند هر چی بنفعشونه بلد میکنند اما چیزایی که به ضررشونه کور وکر میشند هرچیم داد بزنی نمیشنوند .مردک حقوق وامکانات کارگررا هم با دنیا مقایسه کن .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها