چند نوع آفتاب سوختگی داریم؟

یک متخصص پوست و مو درباره انواع آفتاب سوختگی های فصل تابستان با علائم شایع توضیحاتی ارائه داد.

چند نوع آفتاب سوختگی داریم؟

امیرهوشنگ احسانی با اشاره به بیماری‌های آفتابی گفت: افرادی که بیماری آفتابی دارند، به نور آفتاب حساس شده و در تماس با نور آفتاب دچار ضایعات پوستی مانند کهیر آفتابی می‌شوند که فرد در مواجهه با آفتاب دچار خارش و قرمز شدن پوست می‌شود و با دوری از آفتاب درمان می‌شود.

او افزود: در بیماری پلی مورفیک آفتابی، فرد در تماس با آفتاب، بعد از چند ساعت ضایعاتی همچون دانه‌های قرمز روی دست و روی صورتش ایجاد می‌شوند که بعد از چند روز دوری از آفتاب رفع می‌شوند.

احسانی با اشاره به بیماری XP بیان کرد: در این بیماری افراد واکنش طبیعی نسبت به آفتاب دارند؛ اما نور آفتاب باعث سرطان در پوست آن‌ها می‌شود و منجر به ایجاد ضایعاتی پوستی سرطانی و پیش سرطانی خواهد شد. این بیماران باید از ضد آفتاب‌های وسیع استفاده و تا حد امکان از تماس با آفتاب دوری کنند.

او ادامه داد: آفتاب سوختگی پدیده دیگری که دارد این است که برخی افراد طولانی مدت در معرض آفتاب قرار می‌گیرند و پوستشان دچار سوختگی می‌شود. آفتاب سوختگی ۴ درجه دارد، از قرمز شدن پوست تا تاولی شدن پوست که شدیدترین آن، درمان بسیار سخت و طولانی دارد.

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: آفتاب سوختگی در درجات ۳ و ۴ باعث ایجاد گوشت اضافه و لکه‌های غیر قابل درمان می‌شود. برای جلوگیری از آفتاب سوختگی‌ها باید از ضد آفتاب، کلاه و دستکش استفاده شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها