رئیس سازمان سنجش:

کنکور به تدریج حذف می‌شود/ جوان‌ترین داوطلب ۱۴ و پیرترین ۸۴ ساله/ تصاویر منتشر شده از دفترچه‌های کنکور، جعلی است

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: کنکور را به تدریج حذف می کنیم و به سمت اهمیت بیشتر سوابق تحصیلی و آموزش در دبیرستان ها می رویم‌ تا تعلیم و تربیت و پرورش بهتر در مدارس شکل بگیرد.

کنکور به تدریج حذف می‌شود/ جوان‌ترین داوطلب ۱۴ و پیرترین ۸۴ ساله/ تصاویر منتشر شده از دفترچه‌های کنکور، جعلی است

عبدالرسول پورعباس امروز (چهارشنبه) در بازدید از حوزه امتحانی نوبت دوم ازموت سراسری ۱۴۰۲ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: امروز صبح حدود ۴۸۰ هزار نفر در دو گروه ریاضی و فنی و علوم انسانی و عصر هم حدود ۶۱ هزار نفر در گروه آزمایشی هنر شرکت می کنند. تمام تمهیدات لازم برای برگزاری خوب کنکور اندیشیده شده است.

بخوانیدآغاز رقابت بیش از نیم میلیون داوطلب در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲

جوان ترین و پیرترین داوطلب

وی توضیح داد: یک داوطلب متولد سال ۱۳۸۸ جوان ترین و یک داوطلب متولد سال ۱۳۱۸ از شهر شیراز پیرترین داوطلب در آزمون این نوبت است.

پورعباس در مورد افزایش اهمیت سوابق تحصیلی در نتیجه آزمون سراسری نیز اظهار داشت: سوابق تحصیلی از شنبه توسط آموزش و پرورش اعلام می شود، امسال برای اولین بار نام نویسی به شکل پرتال بود و هر داوطلب یک کارپوشه دارد که می تواند هر لحظه وضعیت نمرات، سوابق تحصیلی را مشاهده کنند. امکان اعتراض هم برای دانش آموزان وحود دارد.

وی تاکید کرد: سازمان سنجش آموزش کشور و سازمان اموزش با هم همیاری می کنند، روند تاثیر قطعی سوابق تحصیلی به تدریج افزایش می یابد و تا دو سال آینده به ۶۰ درصد در کل آزمون می رسد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: کنکور را به تدریج حذف می کنیم و به سمت اهمیت بیشتر سوابق تحصیلی و آموزش در دبیرستان ها می رویم‌ تا تعلیم و تربیت و پرورش بهتر در مدارس شکل بگیرد. البته در بیش از ۸۵ درصد ظرفیت ها رقابتی نیست و بدون کنکور داوطلبان وارد می شوند ولی در ۱۵ درصد ظرفیت ها رقابت شدید و روابط کنکور وجود دارد که در آینده نزدیک به نقطه ای می رسیم که نقش کنکور را کمرنگ کنیم.

وی اعلام کرد: حدود ۱۲۰ هزار نفر در کشور و همه دستگاه های اجرایی برای برگزاری آزمون خوب در خدمت داوطلبان هستند.

پورعباس در مورد لو رفتن سوالات در کانال های تلگرامی و برخی جلدهای پرسشنامه ها که منتشر شده گفت: هر سوالی تاکنون منتشر شده در کانال ها جعلی است، حتی من هنوز سوالات را ندیده ام. بقیه عوامب اجرایی هم قرنطینه هستند.

وی یادآور شد: سازمان سنجش با پلیس فتا ارتباط دارد، تعداد زیادی از شبکه های متقلب دستگیر شده اند. این گروه ها و شبکه ها فقط می خواهند جوی ایجاد کنند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها