معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان سمنان:

مشمولان وظیفه فریب افراد جاعل را نخورند

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان سمنان گفت : وظیفه عمومی تنها مرجع رسمی تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی است و مشمولان از اعتماد به افراد سودجو و جاعل خودداری کنند.

مشمولان وظیفه فریب افراد جاعل را نخورند

سرهنگ حسین پیوندی ۳۰ خردادماه در جمع خبرنگاران با برحذرداشتن مشمولان وظیفه از اعتماد به افراد جاعل را و سودجو اظهار کرد: برابر ماده ۲ قانون خدمت وظیفه عمومی هرفرد ذکور ایرانی درماهی که طی آن به سن ۱۸ سال تمام می رسد مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی است و کلیه افراد ذکور ایرانی می بایست در زمان مشمولیت وضعیت خدمت سربازی خود را تعیین تکلیف کنند . 

وی گفت: مشمولان برای ادامه تحصیل ، استخدام ، خروج از کشور و ... می بایست وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند در غیر این صورت با محرومیت های اجتماعی ازجمله عدم دریافت تسهیلات بانکی ، عدم استخدام ....مواجه می شوند . 

سرهنگ حسین پیوندی افزود: برخی از جوانان به علت کاهلی ، به دنبال زیر پا گذاشتن قانون خدمت وظیفه عمومی هستند لذا همواره موضوع جعل دسیسه و تقلب در امور وظیفه عمومی به عنوان یک چالش سازمانی و فراسازمانی مطرح است .
وی ادامه داد: برخی از مشمولان به خصوص مشمولان غایب و قراری به منظور فرار و سرپیچی از قوانین و مقررات ، تعجیل جهت جذب در بازار کار سفرهای خارجی ، ثبت شرکت های تجاری استخدام در شرکت ها و ادارات دولتی اقدام به ارتباط با افراد سودجو و فرصت طلب اعتماد به آنان نموده و با پرداخت مبالغی موفق به دریافت کارت های معافیت و پایان خدمت غیرقانونی شده اند .

 معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان سمنان گفت : این موضوع با توجه به عدم آگاهی مشمولان از قوانین و مقررات ، باعث ایجاد خسارت های جبران ناپذیری از جمله اعمال محدودیت درخواست در وظیفه عمومی سراسر کشور و دفاتر خدمات انتظامی ، سازمان ثبت اسناد و املاک سازمان ثبت احوال مراجع قضائی ، دستگیری آنان توسط پلیس آگاهی و عدم استخدام در ادارات دولتی با توجه به داشتن سوء پیشینه گردیده است .

این مقام انتظامی اضافه کرد: در صورت کشف و شناسایی معافیت های غیرقانونی و احراز دسیسه و تقلب مشمولان در امور وظیفه عمومی ، ضمن انعکاس سریع موضوع به پلیس آگاهی و حسب شرایط به مراجع قضائی ، مراتب به صورت جدی در دستورکار قرار گرفته و با پیگیری و همکاری های لازم با مراجع ذیربط درخصوص دستگیری افراد سودجو اقدام می شود .

 سرهنگ حسین پیوندی در پایان گفت: تنها مرجع کسب اطلاع از آخرین اخبار قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی سایت سازمان وظیفه عمومی www.vazifeh.police.ir است و همچنین مشمولان می توانند برای دریافت مشاوره از کارشناسان وظیفه عمومی با شماره ۰۹۶۴۸۰ تماس حاصل کنند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    فقط فریب اخوندارا بخورید .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها