دبیر کمیته علمی مقابله با کرونا اعلام کرد

اهمیت تهیه پروتکل های مقابله با عوارض "پساکرونا"

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا، گفت: در دوران پساکووید، سیستم‌های بدن می‌توانند درگیر عوارض طولانی مدت شوند و معضل کنونی جهانی، عوارض پساکووید است که در دنیا پروتکل‌های مختلفی برای مقابله با آنها در حال تهیه است.

اهمیت تهیه پروتکل های مقابله با عوارض "پساکرونا"

دکتر حمیدرضا جماعتی گفت: کمیته علمی کشوری کرونا از سال قبل، پروتکل مقابله با عوارض دوران پساکووید را تهیه و به معاونت درمان ارائه کرده است که پس از تایید این معاونت، به مراکز درمانی و دانشگاههای علوم پزشکی، ابلاغ می‌شود.

وی افزود: باتوجه به تجمعات باشکوه مذهبی در ایام حج در عربستان و اربعین در عراق، توصیه ما به زائران سفرهای زیارتی، تکمیل واکسیناسیون است. نیاز است افراد سه دُز واکسن و افراد در معرض خطر، نوبت یا نوبت های یادآور را با واکسن‌های موجود، تزریق کنند.

بنابر اعلام وبدا جماعتی یادآور شد: توصیه دیگر ما به زائران، دوری از تجمعات شلوغ، استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دست‌ها با ضدعفونی کننده‌ها و در صورت امکان، رعایت فاصله فیزیکی است؛ چون بخشی از زائران، سالمندان و یا بیماران دارای بیماری‌های زمینه‌ای مزمن هستند و میزان بستری و گرفتاری آنها بالاتر بوده و نیاز است که شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شوند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها