هشدار قرمز هواشناسی نسبت به رگبار شدید باران در دو استان/ آماده‌باش هلال احمر

سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز رنگ نسبت به رگبار شدید باران و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در دو استان هشدار داد.

هشدار قرمز هواشناسی نسبت به رگبار شدید باران در دو استان/ آماده‌باش هلال احمر

سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمزرنگ با اشاره به  تشدید فعالیت سامانه بارشی آورده است: طی امروز( ۱۸خردادماه) شاهد رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ، وزش باد شدید در  شمال شرق استان تهران و ارتفاعات غربی استان سمنان خواهیم بود.

بر این اساس بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر به‌صورت گسترده، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید وجود دارد.

با توجه به هشدار قرمز، سازمان هواشناسی توصیه می‌کند که هموطنان در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توقف و تردد نکنند همچنین بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون شهری، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امداد رسان، اجتناب از سفرهای برون شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی ، خروج شهروندان از تفرجگاه‌ها و سکونتگاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه در دستور کار قرار گیرد.

هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار است که در آن پیش‌بینی می‌شود که یک پدیده جوی خسارت‌های وسیعی به دنبال داشته باشد. از این‌رو سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌کند که وارد عمل شوند و اقداماتی را برای کاهش خسارات وقوع پدیده‌های جوی انجام دهند.

آماده‌باش هلال احمر در پی هشدار قرمز هواشناسی برای تهران و سمنان

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ محمودی سرپرست سازمان امدادونجات این جمعیت گفت: براساس هشدار هواشناسی، امروز پنج‌شنبه، ۱۸ خردادماه با احتمال رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید در شمال شرق استان تهران و ارتفاعات غربی استان سمنان، هلال‌احمر در این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآمد.

وی با اشاره به اینکه براساس هشدار هواشناسی احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها وجود دارد، تاکید کرد: از هموطنان در این مناطق درخواست می‌شود که از سفرهای برون شهری، فعالیت‌های کوهنوردی، استفاده از تفرج‌گاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه بویژه در ساعات عصر به‌شدت پرهیز کنند و اگر با مخاطره‌ای مواجه شدند با شماره امدادی ۱۱۲ تماس بگیرند تا امدادگران هلال‌احمر درسریع‌ترین زمان به منطقه حادثه‌دیده اعزام شوند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها