اجرای طرح اینترنت طبقاتی؛ وزیرعلوم: «اینترنت باز» بزودی برای اساتید دانشگاه فعال می‌شود

وزیر علوم گفت: فرایند های مربوط به اختصاص اینترنت باز به اساتید دانشگاه ها انجام شده و بزودی ابلاغ می شود.

اجرای طرح اینترنت طبقاتی؛ وزیرعلوم: «اینترنت باز» بزودی برای اساتید دانشگاه فعال می‌شود

محمد علی زلفی گل درباره آخرین وضعیت اختصاص اینترنت باز به اساتید دانشگاه ها گفت: فرایند های مربوط به اختصاص اینترنت باز به اساتید دانشگاه ها انجام شده و بزودی ابلاغ می شود.

وی ادامه داد: از دانشگاه‌ها خواسته شده بود لیست اعضای هیأت علمی خود را برای دسترسی به اینترنت باز ارائه دهند، دسترسی به اینترنت باز به منظور استفاده از سکوها و تارنماهای بین المللی با محتوای علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری صورت می‌گیرد.

وزیر علوم افزود: معاون حقوقی وزارت علوم تحقیقات و فناوری پیگیر این موضوع است.

براساس این گزارش، اواخر سال گذشته مرتضی فرخی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تحقیقات و فناوری در خصوص دسترسی اعضای هیات علمی دانشگاه ها به اینترنت باز نامه ای به روسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری به شرح زیر ارسال کرد:

با عنایت به مصوبه یکصدو بیست و نهمین جلسه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه دستور فرمایید نسبت به تهیه لیست اعضای محترم هیئت علمی آن موسسه براساس فرم پیوست در قالب فایل اکسل جهت دسترسی به اینترنت باز به منظور استفاده از سکوها و تارنماهای بین المللی با محتوای علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری به قید فوریت جهت اقدامات بعدی به این معاونت ارسال فرمایید.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز دراین خصوص پیش از این به مهر گفته بود: اینترنت بدون فیلتر به اساتید مانند اینترنت خبرنگاری است که وزارت ارتباطات به برخی خبرنگاران داده است.

وی عنوان کرده بود: این اینترنت برای دسترسی اساتید به سایت‌هایی که تحریم شده اند و برخی از سایت‌هایی که کاربرد چندگانه دارند و احیاناً مورد پالایش (فیلتر) قرار گرفته اند ارائه می‌شود.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ناشناس
    2

    ننگ و نفرین برشماها که از ترس از دست دادن قدرت و ثروت اینترنتی که در دنیای امروز مثل آب و برق حق طبیعی همه هست از مردم دریغ میکنید لعنت برشما

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      وای اشتباها منفی زدم

    • ناشناس
      0

      از نگاه این جماعت مردم گله گوسفندی هستن چوپان لازم...

  • ناشناس
    0

    علاقه شما فقط به طبقاتی کردنه... خیلی تحصیل کرده و غیره بیکارند و در خانه مطالعه می کنند و حتی وقت بیشتر از استاد دارند... با این کار به علم بخل می ورزید..
    منظور علم فقط، دانشگاه نیست...
    استاد خودش از پایان نامه و طرح این و اون کپی می زنه

  • 0

    الان دیپلمه و غیره داریم ایده و اختراع داره و سالها باید مطالعه کنه

  • ناشناس
    0

    با این وضع محدودیت اینترنت، لطفا دیگه حرف از اقتصاد دیجیتال و اینها نزنید.چون ما به عصر حجر برگشتیم.

  • ناشناس
    0

    با عناوین مختلف عدالت و تساوی را در جامعه از بین بردین و عده ای خودی را بر مردم بی پناه چیره کردین .عاقبت ذلیل و خوار خواهید شد. دودمانتان مرد لعن ابدی

  • همشهری
    0

    اینترنت طبقاتی،فاصله وشکاف طبقاتی،مدارس طبقاتی، هدف ظاهراً جامعه عدالت محور وتوحیدی بود ولی داریم به سمت جوامع طبقاتی ساسانیان که براساس شاهان و درباریان وموءبدان وپیشه وران و دهقانان وغیره بود میرویم الی برکت الله

  • فاطمه حیدری
    0

    الان همه تحصیل کرده یا صاحب ایده و اختراع اند اینکار توهین به شعور بقیه است

  • ناشناس
    0

    باید کلا اینترنت را کشورهای غربی قطع کنند

  • ناشناس
    0

    دمش گرم فسیل‌های زیر ساختی طرحی نو در افکندند تا ۳۵ سال دیگه بمونند

  • ناشناس
    0

    تشکر از خبرگزاری عزیز محترم در انعکاس نظرات🌹

  • ایران
    0

    اینترنت ازادحق تمام مردم ایرانه ورفع فیلترمطالبه ما

  • احمد
    0

    این کسایی که برا مردم عمدتا تحصیلکرده مملکت تصمیم میگیرن، خیلیاشون همون سواد و شعور اجتماعی مردمی که دارن راجع بهش تصمیم میگیرن رو ندارن. مگه این تصمیمگیرنده های طرح خیانت خودشون استاد دانشگاهن؟

  • ناشناس
    0

    وزیرعلوم گفته گروه حشد الشعبی مثل بقیه خارجی ها در دانشگاه پذیرفته می شوند خوب اگر اینگونه بودچه نیازی است بگیدوریانه ای بشه پس حتماهبری است مثل تقبل هزینه ،صندلی، نمره،مدرک ،پست و...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها