افزایش دما در غالب نقاط کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراکنده در برخی استان‌ها، وزش باد و نفوذ گرد و خاک به دو استان و افزایش دما در غالب نقاط کشور خبر داد.

افزایش دما در غالب نقاط کشور

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی دو روز آینده شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز در شرق تهران و سمنان همچنین در جنوب کرمان و شمال و شرق سیستان و بلوچستان ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: سه‌شنبه(۹ خرداد) علاوه براین مناطق در نقاطی از اصفهان، البرز، قزوین و برخی مناطق غربی و شمالی تهران نیز رگبار پراکنده رخ می‌دهد.  

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا به‌تدریج از اواخر وقت در جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی نیز ابرناکی، وزش باد شدید و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.  

وی ادامه داد: طی دو روز آینده در استان‌های ایلام و خوزستان، وزش باد و نفوذ گردوخاک دور از انتظار نیست و تا روز سه‌شنبه در غالب مناطق کشور به‌ویژه نوار شمالی روند افزایش نسبی دما حاکم خواهد بود. 

ضیاییان اضافه کرد: چهارشنبه (۱۰ خرداد) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور، گستره بارش استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور را فرا خواهد گرفت. 

وی افزود: پنجشنبه(۱۱ خرداد) بارش در مناطق یاد شده ضمن تشدید ادامه خواهد داشت. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۸ خرداد ) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و روز  سه‌شنبه ( ۹ خرداد) کمی ابری و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۷ و ۸خرداد) اهواز با دمای ۴۴ و ۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد با دمای ۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها