هشدار نارنجی هواشناسی به این استان‌ها؛ عدم اتراق در حاشیه رودخانه ها

سازمان هواشناسی کشور با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی و رگبار و رعد و برق در سه استان نسبت به خودداری از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری و پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی توصیه کرد.

هشدار نارنجی هواشناسی به این استان‌ها؛ عدم اتراق در حاشیه رودخانه ها

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی و با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز (۴ خردادماه) تا فردا (۵ خردادماه) از وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و احتمال تگرگ طی امروز در اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، غرب زنجان و طی فردا در استان اردبیل خبر داد.

بر این اساس احتمال لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ وجود دارد.

از این رو این سازمان نسبت به خودداری از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آبروها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها