نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد

قانون سربازی چگونه اصلاح شود؟ / مخاطبان خبرفوری خواستار لغو "خدمت اجباری" هستند

درحالیکه دولت و مجلس به‌دنبال اصلاح قانون سربازی هستند، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که افکارعمومی خواستار لغو "خدمت اجباری" و داوطلبانه شدن سربازی است.

قانون سربازی چگونه اصلاح شود؟ / مخاطبان خبرفوری خواستار لغو "خدمت اجباری" هستند

به گفته رئیس مجلس، نمایندگان در سال آخر فعالیت این دوره خود، طرحی را برای اصلاح قانون سربازی در دست دارند و همزمان، دولت هم لایحه‌ای در این زمینه را روی میز قرار داده است.

با این حال ستادکل نیروهای مسلح می‌گوید هنوز خبر تازه‌ای از تغییر قانون نیست و در بر همان پاشه می‌چرخد که می‌چرخید.

همزمان با زمزمه‌های اصلاح قانون نظام وظیفه، وبسایت خبرفوری در یک نظرسنجی، از مخاطبان خود پرسیده، به‌نظر آنها باید چه اصلاحی در قانون اعمال شود که وضعیت سربازی از حالت بحرانی فعلی که نارضایتی‌ساز،است، خارج شود؟

از میان بالغ بر پنج هزار مخاطبی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، ۴۷درصد گزینه لغو خدمت اجباری و داوطلبانه شدن اعزام به سربازی را پیشنهاد کرده‌اند.

طرح جالب رائفی‌پور برای اصلاح قانون سربازی چیست؟

پس از این گزینه، دو گزینه دیگر درباره افزایش حقوق سربازان و حرفه‌ای شدن سربازی با ۲۵ و ۲۱ درصد، آرایی نزدیک به یکدیگر داشته و کاهش مدت خدمت سربازی با ۸ درصد، گزینه آخر مورد توجه مخاطبان خبرفوری بوده است.

قانون سربازی اجباری در ایران از دوره پهلوی اول برقرار بوده و قریب به یکصد سال سابقه دارد.

منتقدان خدمت اجباری، قانون فعلی را ناهماهنگ با تحولات اجتماعی می‌دانند اما مدافعان، گزینه‌های جایگزین را ناکارآمد ارزیابی می‌کنند.

نظر شما درباره اصلاح قانون سربازی چیست؟ اگر در نظرسنجی ما شرکت نکرده‌اید اینجا کلیک کنید و در ادامه نظرات خود را در بخش کامنتها به اشتراک بگذارید.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 103
  • رحیم
    108

    همه باید خدمت سربازی بروندوگرنه پولدارها میخرندومستضعفین میرن خدمت

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      خدمت سربازی در زمان صلح باید اختیاری باشد و به سربازانی که در دوره صلح به طور اختیاری به خدمت سربازی اعزام می شوند همطراز نیروهای کادر نظامی حقوق و مزایا و امکانات رفاهی داده شود! صرفاً در دوران جنگ باید سربازی اجباری باشد. سالانه بودجه سنگینی بابت سربازی اجباری به بیت المال تحمیل می شود که می تواند خرج نیروهای مسلح و سربازان اختیاری شود!

    • بی نام
      0

      تورو به قرآن محمد سربازی رو اختیاری کنید، به خدای محمد قسم سی و سه سالمه چهارده ماه با مریضی و افسردگی شدید خدمت کردم حتا بارها دست به خودکشی زدم، با پدری معتادِ جانی و خطرناک دارم زندگی میکنم...حدود هشت سال هست که سربازیمو ترک کردم و با این سن و بیماری روحی و روانی دیگه نــمیتونم ادامه بدم...بارها و بارها به بیمارستان ارتش رفتم فقط قرص و داروهای خواب آور بهم میدادن...به قرآن محمد قسم از هشت سال پیش حتا یک روز هم سرکار نرفتم، یعنی بخاطر اضطراب و استرس شدید نمیتونم اصلا کار کنم...به صاحب الزمان قسم شب و روز خواب نــدارم....التماستون میکنم همه جوانهارو نجات بدین....بخدا قسم هیچ جوره نــمیتونم به زندگی ادامه بدم....ازبس که پیگیر شدم دیگه خسته شدم....شمارو به قرآن نـگذارید خودکشی کنم....جون مادرم در خطره...دیگه نــمیتونم زندگی کنم....

  • محمد
    13

    سربازی حذف بشه عالی میشه .یاتک بودن پسرا برای سربازی معاف بشن عالی میشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      39

      محمد جان فرزند تکی میخوای معاف شی؟تازه قانون جوانی جمعیت هست باید قانونی بزارن هرکی بالای 4 فرزند یا بیشتر داشت معاف شه نه تک فرزند بودن که حمایت از تک فرزندی بشه

  • ناشناس
    7

    نظر ما هم اگر صدرصد درست باشه نظر ما برای دولت چه ارزشی دارد مردم یک رمه هستند دولت یک چوپان

  • ناشناس
    51

    لعنت به رضا شاه که سربازی را اجباری کرد

  • ناشناس
    8

    به نظر من تنها دو ماه آموزش نظامی کافی هست.

  • افغانی ها نصف مشهد رو گرفتند....
    9

    چرا از افغانی‌ها نیرو جذب نمی‌کنید؟؟؟
    این‌ها وارد مملکت ما شدن و از تمام خدمات یک شهروند ایرانی استفاده می‌کنن
    به مدارس مشهد سری بزنید تمام بچه‌ها شپش گرفتن
    از بس که افاغنه حضور دارن
    این‌ها به نظافت خود اهمیت نمیدن و همه رو آلوده کردن
    بماند که صف‌های نان را طولانی کردن
    بماند که مشاغل کارگری رو صاحب شدن
    بماند که از یارانه آب نان برق و کلیه خدمات یک ایرانی استفاده می‌کنند
    بچه های ما شپش میگیرن
    الان خدا شاهده دو ماه تمام ششصد هزار تومان خرج خرید شامپو ضد شپش کردم فرزندم خوب شد دوباره رفته مدرسه شپش گرفته
    هزینه یه طرف دردسرش یه طرف دیگه
    شما که ادعای مسلمانی دارید لااقل مدارس افاغنه رو از مدارس ایرانی جدا کنید
    گناه ما چیه؟؟؟
    آیا این که ما رو به زحمت انداختید این حق‌الناس نیست؟!؟
    آقایان کجا هستید؟؟؟.

  • ناشناس
    4

    زمانیکه رضاشاه سربازی اجباری کرده .این همه پیشرفت وتکامل درهمه زمینه ها دفاعی ونظامی نبود.موشکهای نقطه زن ورباطهای سرباز که قدرت تشخیص دشمن هم میدهند وانواع پهباد وماهواره ها که کل دنیا رارصد میکنند .هکرهاکل اطلاعات کشور موردنظر را می دزدند وهزاران وسیله وماشینهای جنگی .خلاصه هواپیمای جنگنده پرقدرت وکشتیها همراه بمب افکن . یکی ازقوانین اجباری سربازی دوران رضاشاه جوان برومند وسالم ازنظرجسمی وروانی وتنومندودرشت اندام بوده نه جوانهای امروزکه12سال باید فقط برن مدرسه .قدیم هرخانواده 8یا10نفره بودن که از همان کودکی هم باید کار میکردن .حالایکی ازانها می رفت سربازی اتفاق خاصی پیش نمی افتاد. اما بعدازیک قرن نظام خانواده به کل تغییرکرده دنیا بااین همه پیشرفت جوانهای ما بروند سربازی جهت نگهبانی ازتانکر اب یا شستن دستشویی وخوابگاه یانگهبانی بالای برجک .ترابه قرا ن فکری به حال بچه های ما که نه پارتی دارییم ونه پول خرید بکنید پسر من از سال 98 تاحالا سرباز فراریه بخاطر ناتوانی جسمی که داشت معاف از رزم شد نتوانست برنامه صبگاهی ورزمی انجام بده پس دیگه نرفت از زندگی ودانشگاه باز ماندوحالا مشکل اعصاب وراه رفتن درخواب هم اضاف شده . پس فکر اساسی به حالشون کنید نه بگویید 35سال به بالاوباداشتن 3بچه معاف بشن . اخه اینکه دوای درد نیست.خودتان را به جای ما بگزارید که هیچ سرمایهای نداریم که بهش بدهیم که کاری برای خودش بکند .فقط منتظر خبر نشستیم که سربازیش درست بشه .

  • محمدی
    2

    رهبر معظم انقلاب اسلامي
    نهاد محترم بيت رهبري
    مشاوران فرمانده كل قوا
    نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي
    فرماندهان محترم ستاد كل نيروهاي مسلح

    با سلام عفو‌ فوری و رفع تحریم داخلی بيش از پنج میلیون‌ جوان هجده تا پنجاه ساله غایب و‌ فراری از سربازی که در برهه ای از زمان به دلایلی امکان اعزام به خدمت را نداشته اند و بازگشت سریع این خیل عظیم به اشتغال و ‌ازدواج ، جلوگیری از نابودی و‌ پیرسالی کشور خواسته تک‌تک جوانان هست، مگر کشور چند میلیون جوان دارد ک پنج میلیون ادم به دستان فرماندهان ستاد کل نيروهاي مسلح از ازدواج و اشتغال و همه حقوق اوليه انساني محروم هستند ده تا بیست سال بعد با کشوری سالخورده و پیر مواجه خواهیم بود.
    خواهشي داريم بیش از این بر قانون غلط يك قرن اخير اصرار نفرماييد.
    بابت اين موضوع بايد تصميمي بزرگ در رده هاي عالي نظام گرفته شود و هر ساعت تاخیر در اجرای این تصمیم خیانت به اینده کشور و جوانان هست اگر تواني هست قدمي برداريم پيش از انكه خيلي دير شود تعداد زيادي از جوانان به دلايل مشكلات رواني و اعصاب سربازي اجباري به مرحله خودكشي و ديگركشي رسيده اند . با سپاس از توجه عزيزان. لغو_سربازی_اجباری.

    نظرات شما -
    • اهورا
      1

      با سلام
      من یه کارت خدمت دارم مال روان اعصاب هست حالاچجوری باطل کنم

  • حسام
    5

    سلام
    سربازی اجباری باید همانند کشورهای دیگه که حرفه ای و با حقوق بالا انجام میشه
    سربازی اجباری یعنی هدر دادن عمر یه جوون

  • سرباز
    3

    سلام من خودم الان سربازم هر روزی که تو پادگان هستم دارم به ولگردی رفیق بازی بوفه سیگار نگهبانی نگهبانی نگهبانی روز شب میکنم اگه حقوق سربازا بیشتر بشه و کار آموزی باشه تو پادگان تا نگهبانی و آموزش هایی که هیچ وقت به درد آدم نمیخوره که وقتی از اینجا رفتم بیرون یه کاری چیزی بلد باشم خیلی خیلی هم واسه مملکت خوبه هم واسه آینده خودم .
    میدونی خوبی خدمت اینه که وقت واسه فکر کردن خیلی داری و به خودت میای دوست داری که تغییر کنی ولی دست پای آدم بسته هستش مغزت به فنا میره الانشم کارم فقط نگهبانی هست این چرت پرتا فقط اونی که تو پاسدار خونه خدمت کرده میدونه که هر چهار ساعت بیدارت کنن که بری سر پاس چه حالی داره اون قدر نگهبانی دادم که بیضه ها باد کرده که وقتی میام مرخصی مثل مردها فقط استراحت میکنم تا فقط دردش بخوابه الانم که به لطف هم وطنان عزیز که خدمت نمیان سرباز کلاً کمه و ما بیچاره ها باید جور نبود شما ها رو بکشیم 16 شب پشت سر هم یا 22 روز نگهبانی نوش جونم به فکر ما هم باشید لطف

  • متین
    3

    شمارو به خدا به پیغمبر فکری به حال جوانان بالای سی سال کنید که شرایط خدمت ندارند پسرم سی و یک سالشه مشکل روان داره معاف هم نکردنش نمیتونه حتی شغل معمولی هم انجام بده روانشناس گفته باید بستری باشه یمدت و کلا کار اداری انجام بده چر ا انقدر ظالمید که پسر منو معافش نکردین تا با خیال راحت بره سرکار سنشم از کار دولتی گذشته دیگه بلا استفاده شده یه جوان از کار افتاده پیغمبر و امام زمان جواب بانیانشو بده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      20

      شصت سال پیش اسم بچه رو متین می‌گذاشتند؟؟
      عجب
      مطمئنی اسمت رمضون یا براتقلی نیست؟!😂😁😀😂😁😀😂😁

  • ناشناس
    122

    مخاطبینی که خواستار لغو هستند خیلی تنبل و بی حال و بی فایده هستند. تمام جوانان کشور باید دوره ها رو بگزونند و آماده باشند.

    نظرات شما -
    • 7

      بگذرانند.....

    • ناشناس
      2

      سربازی اجباری ‎= بیگاری کشیدن

    • ناشناس
      8

      چطور مدام میگید رضا شاه بد بود و قانون کشف حجاب رو گذاشت؟!!
      خوب اینو هم رضا شاه گذاشت اگه با قوانینش مشکل دارید باید با همش مشک داشته باشید

    • به ناشناس اخر
      1

      اون موقع کشور اصلا سرباز نمیداد
      کشور از طرف روس و انگلیس و المان ته تهدید میشد و حکومت نمیتونست پول بده تفنگچی بیاره
      رضاشاه بهترین کارو کرد در زمان خودش چون یه جورایی جنگ بود در ایران
      جمعیت ایرانم همش پنج میلیون نفر نبود
      الان جمعیت صدمیلیون نفره،کشپرم در آرامش،سرباز چیه دیگه

    • علیرضا
      8

      غلط کردی خودت چرا نمیری تا سر مرز پاکستان کثافت

  • سید هاشم
    3

    با سلام من سربازی رفتم سال 67 و68 بخدا قسم نمیبخشم کسانی را که با این قانون مسخره دوسال عمر مرا تلف کردند شاید کسانی که موید این قانون هستند ارزش عمر ولحظات خودشان را خوب نمیدانند ویا خودشان بهر دلیلی سربازی نرفته اند این حق الناس بزرگی است بر گردن مسیولان کشور . کشور باید نیروی دفاعی اماده داشته باشه .حرفه ای ومتخصص.با حقوق مکفی

  • صفر غریبی بوشهر شهر عالی شهر
    17

    سلام خدا بر سربازان مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی که باخون خود حافظ دین و دنیای ما در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند به روان شهدای مرزبانی فراجا درود می‌فرستیم تقدیم به روح مطهرشان صلوات بفرستید

    ((اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّـدٍﷺ 
    وَآلِ مُحَمدﷺوَعَجِّل فَرَجَهُم))

  • صفر
    4

    من با داوطلبانه بودن سربازی موافقم

  • ناشناس
    1

    اگر سرباز حرفه ای واموزش دیده کاربلد درمرزبانیها بودند کسی جرات می کرد نزدیک مرز ایران بشود .هرسال چند تاجوان کشته می شوند که می خواهند این کارت پایان خدمت بگیرن اما ناکام ازدنیا میروند. یاخودکشی میکنند .شما که مسول ووکیل ونماینده این مردم هستید اگر فرزند خودتان بود چکار میکردی .خدا به مادروپدرشون صبر بده.

  • علی
    2

    سربازی باید از حالت اجبار دربیاد و حرفه ای و اختیاری بشه . جوری که بشه بهش به چشم شغل نگاه کرد ... سربازهارو استخدام کنن .. دقیقا مثل خیلی از کشورای اروپایی ..

  • Soheil
    3

    سربازی حرفه ای بهترین طرحه تا کی سربازی باید اجباری باشه تا کی کلی سرباز شهید خودکشی بکنن بس نیست دیگه....

  • سرباز حرفه ای؟
    1

    سرباز گیری حرفه ای مال جهان اولی هاست
    اینا رو چه به این غلطا؟
    اینا سرباز میگیرن که یکی چایی بیاره واسشون یه سرباز خوشگل باشه نوکری کنه واسه فرمانده و...
    اینجا جمهوری اسلامیه
    در حد یه کشور جهان پنجاهمی باید توقع داشت ازشون

  • ناشناس
    1

    ایا نظرمابه گوش مسولین میرسد یانه یااینکه همه اینها باز بی فایده است. ایا به دادجوانها میرسند.پس لااقل به یکی از وعده هاتون که میشه براحتی عمل کنین وهیچ هزینه ای برای دولت ومجلس ندارد جامه عمل بپوشانید

  • پزشک
    0

    چیزی که من مطمئن هستم اینه که مشمول غایب و فرار سی و چند سال سن دیگه خدمت بیا نیستند ولی تو مغز اینا نمیره که با بلاتکلیف نگه داشتن چندین میلیون جوان فقط دارند آینده ی کشور را خراب میکنند یکیش همین طرح جوانی جمعیت.خیلی ازاین جوانان اگر معاف شوند در شرف ازدواج و فرزندآوری قرار میگیرند.بزرگترین موانع ازدواج و فرزندآوری همین سربازی اجباری است.

  • ایداودوبیداد
    0

    چندین جوان بلاتکلیف از سربازی که بنده باهاشون مصاحبه داشتم که یا ازدواج نکردند و یا اگه ازدواج کردند یا اصلا فرزند ندارند یا یک فرزند دارند و به هیچ عنوان بیشتر نمیخواهند که بزرگترین علت موانع ازدواج و فرزند داشتن شون فقط فقط فقط محرومیت از حقوق اجتماعی هستند با بلاتکلیف ماندن از سربازی اجباری.

  • ایکپیری
    1

    هیچ وقت گره از کاره مردم باز نکردند که این دومیش باشه دارند می‌بینند سربازی اجباری داره خیلی از چیزها را نابود میکنه ولی فقط به فکر خودشون و آقازاده هاشون هستند

  • مرد آینده
    0

    سربازی اجباری تحت هر شرایطی باید لغو بشه و اختیاری بشه. مگه دوران برده داریه؟

  • Nasri
    0

    فروش سربازی اجرایی کنید مشمولین غایب مجرد و جوان مملکت نجات پیدا کنن ، ظلم و فقر و بی کفایتی تا کی
    حق تحصیل ، حق شغل ، حق زندگی از جوانان سلب شده
    پیری جمعیت و مشکل مسکن ، بی تدبیری دولت و مجلس
    مافیای سربازی اجازه نمیدن
    فروش بدون پیش شرطی اجرایی کنید جوانان و خانواده ها راحت بشن

  • مرد بارانی
    4

    افراد بالای چهل سال دیگه به درد خدمت نمیخورن اینارو باید معاف بکنند و اکثر اینا صاحب فرزند و همسر میباشند

  • ایرانی
    0

    سرباز اجباری جلوی پیشرفت علم صنعت کشور میگیره بسیاری از دانشجویان که باید صاحب تکنولوژی باشن و چنتا شغل ایجاد کنن میرن سربازی و از اهداف حرفه ای خود دور میشوند

    جالبه من برم سربازی بعدش بیکار و(( افغانی) )تو کشور من صاحب کار پولشو که در آورد از ایران بره بعد تورمش بمونه برا من

  • ایران
    0

    اگر به فکر این مملکت هستید سربازیو بردارید تا کشور پیشرفت کنه تا چند میلیون جوان بتونن ازدواج کنن
    بخدا اشتباه کارتون فکر میکنید هرچقدر سرباز داشته باشید امنیت دارید اما شما تکنولوژی داشته باشید امنیت دارید شما اقتصاد علم داشته باشید بردید

  • ناشناس
    0

    خواهشا یه تصمیم جدی بگیرید شما جواب سوال رو از خود سوال بهتر میدونید پس دیگه یا علی مدد ....منم نتونستم برم سربازی اتفاقا ازدواج هم کردم و بخاطر یکسری مسایل.....که نود و نه درصد به همین خدمت سربازی مربوط میشد جدا شدم و الان باید قید همه ارزوها رو بزنم و بمیرم لااقل بذارید بریم دانشگاه حی علی خیر الاعمل....

  • عاجز
    0

    در کل میگم سربازی اجباری باید جم بشه خودم رفتم ب حالم هیچ تحصیری نداره اما خدا وکیلی ظلمه اجباری بودنش باید جم بشه

    نظرات شما -
    • تاثیر
      0

      تاثیر نداره

  • حسینی مقدم
    0

    با سلام ،با عنایت به اینکه اکنون امنیت کشور ما نسبتا با حضور سربازان وطن تامین میگردد بر کسی پوشیده نیست لاکن مضراتی هم برای کل جامعه در پی دارد از جمله 1ـ تاخیر در ازدواج برای جامعه هنوز سربازی نرفته 99 درصد جامعه هدف(در سن ازدواج)برای زندگی مشترک بی علاقه اند 2ـ ادامه تحصیل پسران خیلی ها برای فرار از سربازی است نه از روی علاقه و اشتیاق به تحصیل نیست و به همین خاطر پیشرفت خوبی هم در حین تحصیل ندارند 3ـ سربازی باعث به تآخیر افتادن پسران در تحصیل و اشتغال گردیده و نا ترازی در تحصیلات باعث عدم ازدواج دختران با پسران با تحصیلات کمتر شده است (خود برتر بینی دختران از نظر تحصیلی) جایگزین شدن اشتغال پسران (که در اسلام و قانون نظام جمهوری اسلامی مبنی بر تامین خرج و نفقه بر مردان است) با تحصیلات برتر دختران که گویا امروزه قریب به 60 دختربه 40 پسر است در تحصیلات دانشگاهی و خیلی موارد دیگر این ره که میرویم به ترکستان است

  • حسینی مقدم
    0

    ادامه تحصیل پسران در سطوح دانشگاهی 65% برای فرار از سربازی است
    ادامه تحصیل دختر و پسر باعث عقب افتادن ازدواج در اوج جوانی گردیده مدرک گرایی یکی دیگر از مشگلات جامعه شده و

  • 0

    نداشتن شغل مناسب برای پسران که همان طول دوران سربازی و یک سال قبل و چند ماه بعد سربازی سردرگمی پسران را در پی داشته و باعث حدر رفت عمر این عزیزان میشود
    به نظر من از هم اکنون از کلیه صنوف ، کارمند، کاسب، معلم ، کارگر به هر نحو صاحب حرفه و درآمد در این کشور و خارج از کشور هستند به غیر نظامیان و مشاغل مشابه نظامی درصدی از درآمد آنها به عنوان تآمین امنیت ( مالیات) اخذ شود و به نظامیان استخدامی جایگزین سربازی پرداخت گردد این موضوع باید یک روزی شروع شود و مملکت مجبور به این امر خواهد شد لاکن آموزش نظامی برای احاد مرد و زن باید همانند بسیج شاید هم اجباری بوده باشد تا کشور برای مواقع اضطراری و تهدیدات امنیتی از آمادگی دفاعی برخوردار باشد .

  • حسینی مقدم
    3

    خرید خدمت سربازی جز نفرت افکنی بین مرفعین و مستضعفین و خود کشی سربازان بی پول در پی ندارد . سعی نماییم دانشگاههای ما از مدرک گرایی به رشد علم و توان علمی محصلین دانشجو اهتمام بیشتر داشته باشند نه اینکه با پول بدون حضور در کلاس درس مدرک دریافت نمایند .مدارک بی معلومات باعث بدبختی جامعه شده و فقر فرهنگی گریبان گیر ما میشود

  • حسینی مقدم
    1

    امروز جامعه ما به عمل نیازمند است و حتی عالم بی عمل نیز به درد نمی خورد تا چه رسد به مدرک بی علم

  • ناشناس
    0

    آیابچه های مسئولین هم خدمت سربازی می روند ؟ جوانای بیچاره ما فقط دوسال عمرشون تباه میشه

  • ایرانی آباد و آزاد
    1

    لطفا مردمی و آزاده و صادق باشید و همه گامنت ها و نظرات بدون توهین را منتشر کنید .....

  • ناشناس
    1

    سربازی اجباری رالغو وحرفه ای کنیدوکسان سربازنرفته بالای۳۵ سال سن رابفروشید

  • اکبر
    0

    اگر زندگی و آینده یک جوان را با یک کارت پایان خدمت گروگان بگیرید و طرف را با زدن ده ۲۰ تیر در میدان تیر جلوی اشرار مسلح بگذارید آنهم بدون رضایت قلبی خودش و خانواده‌اش، هم به امنیت خیانت کرده‌اید هم به فلسفه شهید و شهادت…
    خودتان را تحمیق نکنید! شهدای مظلوم مرزبانی

  • عدالت کجاست
    0

    برای جارو کردن، چایی دم کردن، باغبانی، نظافت، زنجیر بالا پایین کردن، نامه بردن و آوردن، تایپ کردن و الخ باید نیروی خدماتی مرتبط استخدام کنید و حقوق خوب بدهید.
    بیگاری کشیدن از یک جوان در این سن و سال به اسم «خدمت مقدس سربازی» جعل واژه و توهین به همه مقدسات است.
    نه تنها برای این کارها حتی برای امنیت، برای مرزبانی، برای برجک و نگهبانی در مناطق حساس و جنگیدن و غیره هم دوران تامین نیرو از طریق ‎#سربازی_اجباری در دنیا منسوخ شده است.
    باید ‎#سرباز_حرفه‌ای بگیرید و آموزش حرفه‌ای با حقوق خوب بدهید.
    دست از سر جوانان و تحمیل زور بردارید بگذارید نفس بکشیم...

  • حامد
    0

    با عرض سلام ، به نظر بنده سربازی باید به حالت اختیاری تغییر پیدا کند،
    چون گرفتن وقت و عمر و مشکلات روحی و روانی وعقب ماندن از بازار کار و تحصیل ناشی از سربازی اجباری جبران ناپذیر است، به امید اختیاری شدن سربازی اجباری باتشکر

  • مهدی معینی
    0

    کغو‌ اجباری سربازی

  • مادر
    1

    تروخدا سربازی اجباری بردارید وغایببین سنشون29. 30سال شده واز ازدواج وبچه دارشدن وقتشون داره میگذره غایبین را معاف کنید تروخدا. تروخدا. تروخدا....

  • علیرضا طوافی
    0

    با حذف خدمت اجباری وداوطلبانه شدن آن موافقم چون درستش هم همین است

  • ناشناس
    0

    ترخدا این سربازی اجباری بردارین چه جوان‌هایی که تحصیل کرده اند ولی به خاطر سربازی مدرکشونو دانشگاه نمیده استخدام نمی تونن بشن از ادامه تحصیل محرومند ولو یک بار بهشون سنوات خورده باشه این چه سیستمه غلتیه جونیکه می‌تونه تحصیل کنه یک عمر به کشور خدمت کنه چرا باید از همه چیز محروم بشه

  • ناشناس
    0

    واقعاً نمیدونم با این وضعیت اقتصادی کشور سربازی را کجای دلم بزارم . توروخدا یه کاری بکنید . به داد مردم برسید

  • ناشناس
    0

    سلام به نظر من سربازی اختیاری بهتر از اجباریست اینطوری همه در یک ردیف هستن از خدمات دولت بهره می برند

  • ناشناس
    0

    لطفا متاهلین بادوفرزندبه بالاروازخدمت معاف کنین عاجزانه ازدولت تقاضامیکنیم معاف کنین لطفا والسلام

  • جلال7
    0

    دوسال جوانی جوان را میگیرید .بی کار وبی عار جوانان ناامید با.چه تجربه ای وارد جامعه بشه.هیچی...سربازی اختیاری .حقوق وهزینه سرباز .نیرو سه قوه جذب کنه ...مانند تمام کشورهای جهان .

  • جلال7
    1

    راه حلش اینه .نیرو استخدام بگیره .سربازی اختیاری بشه.یعنی چی پولدار خدمت بخره ...ندار ...برده کشی .کند.

  • جلال7
    1

    راه حل .خدمت سه ماه فقط آموزشی .بعد جوان بره جذب نیروی کار بشه .زمان جنگ اضطراری فراخوان .هزینه نگهداری دوسال خدمت .جذب نیروی استخدام.تمام.

  • ناشناس
    0

    باید سربازی اختیاری بشه .

  • حمید
    0

    سربازاجباری را برای نوکری و کلفتی میخوان که زور بگن به زیر دستشون خود نظامی‌ها در هر رده نظامی هم از برخورد بالادستی ناراحتن بعدش تلافی‌شو سر سرباز بد اقبال در میارن سرباز حرفه معنی نداره باید مثل نظامیان دنیا استخدام و از تمام امکانات یه نظامی کادر برخوردار باشن . و یا اینکه شش ماه با کمال احترام از یه سرباز استقبال و دوره آموزشی ومدتی هم خدمت در یگان وتمام شد برگردد ،

  • حمید
    2

    یک روزی نسلهای آینده مارو در تاریخ قضاوت خواهند کرد،مردمی که ظلم را پذیرفتند،ظالم را از ترس دوست داشتند،بی کفایت،توسری خور،گویی معجون لال شدن خورده اند،بی انگیزه،سست،پوچ،مایه ننگ و عقب افتادگی آیندگان،به راستی قوم الظالمین هستیم،جای قوم الظالمین هم در جهنم است،

  • عبا
    0

    رضاشاه اگربدبود این سرباز اجباریشم بد بود مثل باقی کاراش اگر این سرباز اجباریش خوب بود پس بقیه کارشم که شناخت آخوند بود خوب بود

  • دانش شاهپری تلخ آبی
    1

    آقا این چ کاریه خدمت اجباری شدیم کشور جهان سوم
    #نه به سربازی اجباری

  • ابوالفضل
    0

    سربازی را کلا از بین ببرید تا کشور پیشرفت کنه باعث افسردگی ناراحتی و استرس نشه

  • شیرشاه
    11

    همه باید به سربازی بروند . چه پولدار چه فقیر

  • ناشناس
    1

    سلام مردی که بچه داره بالای چهل سال داره تو خرج ومخارج زندگیش مونده چطور میتونه بره سربازی بچه که بابا بالاسرش نیست مخصوصا پسری کن در سن شانزده هفده سالگی که اوج شیطنتش هست وقتی پدرش بره سربازی دیگه از چه کسی حساب ببره فکر زن وبچه ومخارج زندگی وکرایه خانه وووووهزاران مشکل دیگه را میکنید که یه مرد چهل وپنج ساله را میخواهید بره سربازی تورا به جان عزیز ترین کساتون به فکر مردم باشین با نداشتن کارت پایان خدمت کلی مشکل تو زندگی داریم بیست وهفت ستل بیمه پرداختم الان وقتی شنیدم که وقتی پایان خدمت نداشته باشی بازنشست نمیشی دارم دیوانه میشم اخه چه قانونهایی برا خودتان وضع کردین از همه لحاظ مردم تحت فشار قرار دادین الان دیگه ذهن مردم را هدف قرار دادین خدایا تنها امیدمان تو هستی خودت یه کاری بکن الان دیگه وقتشه

  • حمید
    0

    سربازی باید حذف بشه این حقوقی که به این همه سرباز میدن در سال همین بودجه جمع بشه به صورت کادری بشه با حقوق مزایای خوب هم اینجوری خودش میشه اشتغال زایی هم قدرت نظامی کشور سطحش بالاتر میره چون هرکسی عشقشو داشته باشه میره و الانم دیگه جنگ زمینی نیست همش هوایی موشکی شد و همین جذب کادری بکنن مهارتهاام بالاتر از یه سرباز هست

  • ناشناس
    0

    فقط یه دوره سه ماهه آموزشی باشه تا همه افراد بروند و آموزش تکاوری، توپ ،قواصی ،چتر بازی و غیره کار با انواع سلاح رویاد بگیرند و کارت آموزش دریافت کنند به نظرم روش بسیار خوبی است.

  • ناشناس
    0

    با‌سلام.اگر‌بنا‌براین‌باشد‌که‌یک‌جوان‌۲‌سال‌واندی‌از‌بهترین‌
    سالهای‌عمر‌خود‌را‌به‌این‌نحو‌سپری‌کند‌در‌درجه‌اول‌اشتقال‌
    کارافرینی‌وکار‌اموزی‌را‌بنحوه‌احسن‌تقویت‌کنید.
    ۲_سربازان‌راتا‌حد‌امکان‌به‌شهرهای‌خود‌منتقل‌کنند‌تا‌علاوه‌بر‌
    کمترشدن‌بار‌دولت‌از‌لحاظ‌روحی‌برای‌سربازان‌بهتر‌باشد
    ۳_روحیه‌بزرگمنشی‌را‌چه‌در‌افسران‌ارشد‌وچه‌در‌سربازان‌پیاده‌کنند.
    ۴_از‌نظارتهای‌مستمر‌وپی‌در‌پی‌از‌کادر‌نظامی‌خود‌به‌هیچ‌عنوان‌غافل‌نشوند.

  • احمد
    0

    35سالمه بدلیل مشکلات وبرادرخواهرمعلول وفوت پدرنتونستم برم خدمت میگن چون واردغیبت شدی ازمعافیت نمیتونی استفاده کنی خوب غیبت هم نداشتم خواهربرادرمعلول داشتم قانونش روشمابعدازغیبت بنده گذاشتین هیج جای دولتی استخدام نشدم بدون بیمه واینده عمرم رفت لغوکنیداین قانون رو

  • جلال
    0

    فقط لغو کامل بردگی اجباری مفید خواهد بود ،بیگاری اجباری حتی یک روزش هم ظلم در حق جوانان کشور است

  • جلال7
    0

    نوکر گیری .اجباری.تباه کردن عمر جوانها.از افغانیها استفاده کنید لب مرز. ببین میروند.اب چنان مفت میخورند.

  • Reza
    0

    آقا خواهشاً بزارید ما جوونیمونو بکنیم 2 سال خدمت سربازی آخه؟تو اوج جوونی!؟

  • بهرام
    4

    به نطر بنده سربازی که اختیاری باشد شاید ۱۰درصد مشمولین حاضر به خدمت سربازی باشند بهتر است مدت‌ خدمت به ۱۸ ماه تقلیل یابد واجباری باشد باحقوق کافی ..ودولت به جد برای مشمولانی که استعداد سربازی دارند پیگیر ی نماید.

  • غلامرضا رودینی
    0

    سلام
    قانون فعلی سربازی قانون خوب ومناسبی نمی باشد وباید خدمت سربازی ازحالت اجباری خارج شده وبصورت داوطلبانه باشد
    تا مردم وفرزندان انها ایقدر اضطراب نکشند
    وبخاطر قانون نادرست
    فعلی عده ای از جوانان این کشور ازابن مملکت خارج نشوند

  • میلاد نعیمی
    0

    قطعا بهتره که سربازی اختیاری باشه و با حقوق و مزایا
    سربازان اختیاری کمبود سرباز جبران بشه،هزاران راه وجود داره

  • سید سعید
    0

    والا جدیدا کسی خدمت نمیره .مجبورم اختیاری کنن

  • ناشناس
    0

    به والله دولت اززیردستای بدبخت حمایت نمیکنه فقرامیرن سرمرز آقازاده های مرفه هم راحت خدمتشونو میخرن یادم درخونشون تمومش میکنن نفرین براین همه بی عدالتی نفرین برطرفداران بی عدالتی اگه راست میگن یه اقدام قاطع بکنن

  • کریم
    0

    سلام معافیت برای مشمولان غایب وسن بالا و۲ فرزند دارند را معاف کنید .معافیت ۲ فرزندی

  • ناصر
    0

    معافیت ۲ فرزندی بدهید برای ۴۰ سال به بالا نه فقط به ۳ فرزندی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      سلام یا سربازی اجباری نباشه یامعافیت دوفرزندی بدید اخه یکی مثل من بادوتا بچه که ازسن۲۰سالگی عروسی کردم چجوری برم خدمت انقدر مردم رو تحت فشار قرار ندید بخاطر نداشتن کارت خدمت هیچ شرکتی راهم نمیدن زنم میخاد طلاق بگیره تکلیف دوتابچه های من چی میشه اهای اونایکه دم ازاسلام میزنید بیایید جواب زن وبچه ی منو بدید

  • ناشناس
    0

    به نظر من سر بازی برای خانواده ی که تک پسر دارن خدمت واجب نیست، وبرای کسی که فا قد مسکن واجب نیست برن خدمت

  • ناشناس
    0

    جمش کنید این مسخره بازیو چقدر ما بدبختیم که شما شدید دولت مردای ما که یه طرح نمیتونید عوض کنید همه کارتون نقص داره قانون ۱۰۰ سال پیش واس ۱۰۰ پیش بود نه الان پدر ملتو در اوردید اقا زادهاتون که دارن تو کشورهای دیگه عشقو حال میکنن شما هم پاروخرخره مردم گذاشتید یکم وجدان وانسانیت ارزوی ما مردم ازشما

  • جواد
    6

    کشور بدون سرباز بی معنیست

  • Abolfazl
    0

    آقا شما اگه نیرو برا جنگ و دفاع کشور میخواید ناموسا کلا 2 تا 5 ماه کافیه بخدا.. 2 ماه آموزشی همش آموزشای نظامی هست . بقیش حمالی و هدر دادن وقت برای هیچی

  • امیرحسین
    0

    خیلی وضعیت اقتصادی خوبه؟ دوسال از عمرمون هم پای سربازی حروم کنیم. تو این کشور از بدو تولد تا اخر عمرت باید جون بکنی تا دوزار پول در بیاری ازگشنگی نمیری. حالا سربازی هم میاد وسط ۲ سال از وسط جونیتو نابود میکنه

  • فرزاد
    0

    سربازی اجباری یعنی برده داری . یعنی از بین بردن فرصت برای خدمت یک عده. خدمت به کشور تنها در پادگان نیست. کسی که تولیدی دارد و چند نفر مشغول کارند هم به کشور خدمت میکند. حداقل قانون فروشش خوب بود. اما در کل باید داوطلبانه و با حقوق متعادل باشد

  • فاطمه
    0

    اگر حقوق خوبی در نظر گرفته شود
    واختیاری شود تعداد زیادی با علاقه به سربازی میرن
    صددرصد اختیاری باشه

  • بهداد
    0

    پول ثروت ایران که تو جیب مدیران بی تدبیر و آقازادهاشون داره واریز میشه سنی که آقا زادها برای خدمت مقدس سربازی می رسند باباهای بالا دستی خرید حتی چند ساعتی اجراع میکنند آقازاده معاف که شد بازم سربازی مقدس خوانده میشه برای بیچاره های مثل ما
    الان هم امیدوارم پولی باشه چون خودشون عضو خواهند شد حتی شده پسر نداشته باشند دختراشون عضو می کنند
    اینجوری بهتره

  • سادات
    0

    سرباز اجباری هم خوانی با دین اسلام ندارد به نوعی بردگی والاف بودن جوانان وافسردگی برای جوانان ودغدغه فکری
    دارد و دوسال زندگی ی فرد به چالش میکشد که بعد سربازی هیچ علاقه به زندگی هم ندارد وهر هدفی هم که داشت خود به خود زده میشه واگر اختیاری باشد پیشرفت دو چندان میشه وهرکس دوست داشت میره بعدا هم کادری میشه استخدام و پیشرفت در همه زمینه ها حاصل میشه قانونی که شاه اورده باید با خود انقلاب عوض می شد
    و اختیاری می شد که متاسفانه ی عده ای همان زمان شاه تکرار کردن ومانده وبه فکر جوانان این مملکت نبودن به جز فکر خودشان بودن ما خواهان موافقت و اختیار بودن و پیشرفت این جوانان هستیم ...واگر می خواهید جوانان قانون جوانی جمعیت رعایت کنند بایدداختیاری شود تا آینده کشور با کمبود نیروی جوان روبه رو نشود وخطر کشور عزیز ایرانمان تهدیدنکند...

  • علی
    0

    سلام
    من نمیدونم این دولت که اینهمه از رضاشاه متنفره چرا قانون سربازی اجباری که اون گذاشته رو لغو نمیکنه ؟ بیکاری بی پولی هزینه های زیاد یه طرف باید دو سال از عمر جوان ها هم با این امر ضایع بشه . سربازی رو اختیاری کنید اوناییک خیلی عاشق سربازین برن خب . یا این قانون مالیات رو جایگزینش کنن . یا یجوری باشه بشه با قیمت مناسب و پایین قسطی توسط جوان ها خرید بشه

  • ناشناس
    0

    تو کشورهایی که سربازی اجباری جمع شده سن شروع به کار جوان ها متوسط ۱۴ یا ۱۵ هست
    تو ایران ۲۹ سال
    سربازی یه جوان ایرانی را راحت ۱۵ سال از زندگی متوسط دور میکنه
    نرخ زایمان تو ایران چند سالی هست که زیر ۲ رفته
    زیر ۲ یعنی اولین سیگنال خطر برای جمعیت
    یعنی جمعیت خیلی به سقفش نزدیک شده و از چند سال آینده کم کم شروع به کاهش جمعیت میکنه
    جوانی که ۲۹ سالگی تازه شروع به کار کنه وقت نمیمونه براش تو این گرانی ها ازدواج کنه و بچه دار بشه
    منتظر آمار های منفی رشد جمعیت باشین
    گندی که خودتون بالا آوردین بعدا تقصیر مردم نندازین

  • علی
    5

    سربازی باید حرفه ای بشه نه اختیاری اگه اختیاری بشه هیچ کس نمیره سربازی اونوقت نیروی انسانی ازکجا بیاریم برای حفاظت ازمرزها

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      با استخدام، مثل همه کشور ها میشه نیرو استخدام کرد سربازی که به اجبار رفته لب مرز هیچ انگیزه و روحیه ای نداره و اینجوری فقط شهید میشه

    • ناشناس
      0

      بفرمایید نیروی مفت از کجا بیاریم، وگرنه شاید به گوشتون نخورده باشه و یا تعجب کنید ولی نیرو نظامی رو مثل ادارات، مثل شرکت ها و مثل تقریبا همه جای دنیا میشه با """استخدام""" به دست آورد!

  • Amir
    1

    لطفا سربازی اختیاری کنیدمثل کشورهای دیگه من مشکل قفسه سینه و تنگی نفس دارم قوزک پام هم از بچگی درد میکنه باراه رفتن بدتر میشه ولی دکتر نظام میگه سالمی منم فرار کردم ازخدمت تو سربازی هم براشون فرقی نداره معاف از رزم باشی براشون کلی ازت کار میکشن و مثه یه برده باهات رفتار میکنن اقا من پام درد میکنه نمیتونم خدمت کنم چیکارکنم انتقالی هم اصلا نمیدن خب من یا باید خودموبکشم یا فرار از خدمت کنم با این مشکلات اقتصادی خدمت رفتن کار اشتباهیه

  • علی درخشنده
    0

    سلام سربازی باید اختیاری باشه با حقوق ومزایا مناسب نه بردگی وبیگاری

  • احمد
    0

    فرماندهی محترم کل قوا و فرماندهان ستاد کل

    سربازی اجباری عامل اصلی کاهش شدید ازدواج و فرزند آوری است و جوانان در این دو سال هر چه کار، درس و مهارت یاد گرفتند فراموش میکنند و در یک محیط ناسالم و خشن در خطر انواع بیماری های روحی روانی و جسمی قرار میگیرند و بدتر از همه قدرت برنامه ریزی در مهم ترین سال ها برای کسب درامد و ازدواج از آن ها سلب می شود، به خصوص از مقام محترم رهبری (فرمانده کل قوا) استدعا دارم در این برهه حساس به داد جوانان برسند و با کاهش خدمت اجباری سربازی به دو تا سه ماه آموزش نظامی و اختیاری شدن باقی آن راه آن ها را برای خدمت به نظام و کشور و ازدواج و فرزند آوری هموار سازند.

    باتشکر

  • شاهد
    0

    سربازی اجباری موجب نارضایتی کل مردم جامعه است. با اختیاری کردن سربازی هم اشتغال ایجاد میشود و هم رضایتمندی افراد جامعه تامین میشود و هم جوانان زورتر سر و سامان می گیرند. ادامه سربازی اجباری ظلم به جوانان و خانواده هایشان و ایجاد نارضایتی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها