عضو کمیسیون آموزش مجلس:

آموزش و پرورش را رها کرده ایم/ معلم کم داریم/ پس از ۴۴ سال نباید در فضای آموزشی مشکل داشته باشیم

عضو کمیسیون آموزش با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش هم مشکل دیگر این وزارتخانه است، افزود: ما معلم کم داریم و من فکر می کنم صحرایی ظرفیت خوبی برای اداره این وزارت‌خانه دارد.

آموزش و پرورش را رها کرده ایم/ معلم کم داریم/ پس از ۴۴ سال نباید در فضای آموزشی مشکل داشته باشیم

احمد حسین فلاحی گفت: فضای کمیسیون آموزش نسبت به صحرایی مثبت است؛ به این علت که و در این مدت با ایرادات و اشکالات وزارت آموزش و پرورش آشنا شده است و طبیعتا بهتر سوار بر کار است، نسبت به اینکه فرد جدیدی بیاید که تازه با مشکلات مواجه شود. وی در دانشگاه فرهنگیان بوده که اتفاقا چالش بزرگ و مشکل ما نیز دانشگاه فرهنگیان است که نه مشکل ساختمان، نه مشکل اساتید و نه مشکل ظرفیت دانشجویان هیچ کدام حل نشده است.

وی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش هم مشکل دیگر این وزارتخانه است، افزود: ما معلم کم داریم و من فکر می کنم صحرایی ظرفیت خوبی برای اداره این وزارت‌خانه دارد. از سویی ما وقت کافی نداریم و فصل امتحانات است. البته ما نظام آموزشی را ۱۲ ماه تعریف کرده ایم و خرداد ماه آموزش و تربیت ما تمام نمی‌شود، بلکه ادامه دارد و برای برنامه‌ریزی تابستان و مهرماه که باید از امروز انجام شود دولت باید وزیر مورد نظر خود را معرفی کند.

نماینده مردم همدان  در پاسخ به سوال که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در پی تغییرات پیاپی در این وزارتخانه و اعتراض بخشی از مردم، آیا نوعی بی هویتی به جامعه تزریق نمی‌شود؟ گفت: ما آموزش و پرورش را رها کرده ایم،؛ بایدیک وزیر به همراه جمعی از کارشناسان خبره سر کار بیاید تا در سر فصل‌های آموزشی و امور اقتصادی آموزش و پرورش تجدیدنظر کنیم. ما نباید پس از ۴۴ سال در فضای آموزشی مشکل داشته باشیم. همچنین در بحث کمبود نیروی انسانی باید فکر جدی کنیم و اگر قرار است از ظرفیت‌های دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی استفاده کنیم، باید فضای آنجا را دانشگاهی کنیم.

عضو کمیسیون آموزش در بیان اینکه فردی باید به وزارتخانه بیاید که با برنامه و دغدغه‌مند باشد، افزود: افرادی که ادعا می‌کنند در گذشته در آموزش و پرورش بوده اند، زمانی که به عملکرد آن‌ها توجه می‌کنیم می‌بینیم که یک جا را ساخته و جای دیگر را خراب کرده اند! پس اگر بخواهیم مشکلات آموزش و پرورش را اولویت بندی کنیم، ابتدا کمبود فضای انسانی، سپس کمبود فضای آموزشی و در وهله بعد اصلاح سرفصل‌ها و متون بسیار مهم است.

وی در پاسخ به این سوال که چند سال باید زمان داد که این امور اصلاح شود؟ تصریح کرد: اگر وزیری بخواهد می‌تواند در عرض ۴ سال تغییراتی را ایجاد کند. امروز هنرستان‌ها رها شده و آموزش‌های مهارتی روی زمین مانده؛ باید هنرستان‌ها را تجهیز کنیم.

فلاحی گفت: حل بخشی‌هایی از مشکلات این وزارتخانه نیاز به اصلاح آیین‌نامه‌ها و قوانین دارد که دولت باید در اولویت قرار دهد. انجام این کار شاید در سطح وزارتحانه سخت باشد؛ چرا که باید در رأس این وزارتخانه رییس جمهور قرار داشته باشد و اگر آن را جدی بگیریم چه بسا باید یکی از معاونت‌های ریاست جمهوری باشد. 

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    مشکل آموزش وپرورش فقط با دانشگاه فرهنگیان حل نمی شود .باید از افرادی که درسایر دانشگاهها مدر ک تحصیلی گرفته اند وعاشق تدریس هستند نیز استفاده کرد .شما دارید چند ساله از بازنشستگاناستفاده میکنید .که کار بسیار اشتباهی است وخصوصا دردوره اول عمومی .چرا که بازنشسته توان کار کردن با بچه ابتدایی را ندارد حال وحوصله ندارد این مهم سبب افت تحصیلی می شود .بنده دبیر بازنشسته هستم ده ساله بازنشسته شدم .دویست نفر بودیم باهم سرکاراومدیم وباهم بازنشسته شدیم بازتشسته شدیم هنوز جای ما نیرو نگرفته اند سالهای بعد نیز به همین شکل .آموزش وپرورش به نیروی زیادی احتیاج دارد بجای اینکه حقوق کمتری به بازنشسته میده نیروی جدید نمیگیره این خیانت است به دانش آموزان .خروجیخهای آموزش وپرورش است که اگر درست تربیت بشه وآموزش ببنه .دکتر ومعلم وکارمند ومعاون ووزیر ورئیس جمهمر و....ازش بیرون میاد متاسفانه به آموزش وپرورش اصلا بها داده نمیشود .وزیری مث جناب حاجی بابایی میخواد که کهنه کار وکارکشته ودلسوز است ودرد معلم ودانش آموز را میداند ومیفهمد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      جناب اقای رزمنده یا سرکار خانم رزمنده
      شما چطوری سرکار رفته اید ؟ با سهمیه یا بدون سهمیه؟
      بچه های شما ، خواهر ، برادر ، اقوام شما از سهمیه استفاده کرد اند یا خیر؟
      ما فارع التحصیلان لیسانس و کاردانی رشته های مختلف مثل اموزش ابتدایی ، علوم تجربی و ... گروه اموزش معلمان از دانشگاه ازاد اسلامی ورودی سال ۱۳۷۹ تا الان جویای کار هستیم با اینکه تخصص معلمی داریم اما به ما کار نمی دهند انوقت امثال شما و افرادی که تخصص معلمی ندارند و فقط یک لیسانس یا کاردانی دارند را استخدام رسمی می کنند
      متاسفانه
      مملکتی که رییس جمهور ان زیر سیکل است و فقط پارتی بازی است و با سهمیه های مختلف همه کارها درست میشود دیگر به ما متخصصین بدون سهمیه و پارتی جایی و کاری نیست
      ما مظلومین هم خدا داریم قیامتی هم هست
      خدا خدای ما هم هست

    • ناشناس
      1

      شما چه جور معلمی هستید که بلد نیستید مثل را درست بنویسید
      مث یعنی چه؟
      مثل یعنی مانند
      شما و امثال شما چه چیزی به بچه ها یاد داده اید ؟؟؟

  • ناشناس
    1

    قیمت امحا و احشا نوزاد در امریکا
    و اروپا بالا رفته نیاز فوری دارند
    دلار خوب میدن بچه به دنیا بیارید
    دلار لازم هستیم خود و انگل زاده ها

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نخواهیم گذاشت نوزادان را قتل
      عام کنید

    • ناشناس
      0

      امعاء عزیز
      درست بنویس

  • ناشناس
    0

    اگر جرات داری با همین لباس در
    خیابان های تهران خصوصا جنوب
    شهر قدم بزن

  • محمد
    0

    نمایندگان شریف شاسی سوار مجلس

  • ناشناس
    0

    شاسی بلند کمه به همه ایرانی نمی رسه،

  • ناشناس
    0

    حالا معلم اخلاق ودیانت وانسانیت وفرهنگ که از درودیوار میبارد چه غلطی کرده .

  • 0

    معلم کم داریم در عوض معمم به وفور

  • ناشناس
    0

    لطف بفرمایید بگوید ، در کدام زمینه مشکل ندارید سیاسی - اقتصادی و یا اجتماعی - فرهنگی ؟

  • محمد
    0

    سلام
    صحرایی با قبلی و با شما فرقی نداره.
    به درد آموزش و پرورش می خوره چون هیچ عرضه‌ای نداره و باب میل مسئولین محترم هست.
    شما حاضر نیستید برای بچه‌های این مملکت پول خرج کنید.
    باید توی کلاسهای ۳۵ تا ۴۰ نفره مثلا تحصیل کنند. برید خجالت بکشید. از خدا که شرم نمی‌کنید لااقل بخاطر دنیا به فکر دانش‌آموزان باشید.
    «و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون»

  • ناشناس
    0

    مسیولین محترم
    من و امثال من در رشته لیسانس علوم تجربی اموزش معلمان در دانشگاه ازاد درس خواندیم و دوره های تربیت معلم و واحدهای معلمی را گذراندیم اما چون دانشگاه ازاد درس خواندیم اموزش و پرورش ما را جذب نمی کند
    چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • 0

      موافقم شدیدا

    • 0

      شرط اول ریا کاری و پاچه خواری و عقل فروشیه !

  • ناشناس
    0

    متاسفانه در سیستم حاکم فقط آموزش پرورش نیست که به آشوب کشیده شده است بلکه ارکان دیگر هم با بی نظمی روبرو هستند و موجب سواستفاده بهتر افراد خاص میشود.در حقیقت آب را گل میکنند تا ماهی خود را بگیرند.

  • 0

    ببینید چطور قوانین آموزش را مسکوت گذاشته اند بعد پیگیر قانون حجاب شده اند.قانون را به مسخره گرفته اندو بی نظمی در تمام ارکان مشهود است .

  • 1

    وزیر خوب دکتر نجفی بود که برایش پاپوش و تله گذاشتند.

  • ناشناس
    0

    اقای بزرگوار صحرایی قادر به حل این معضل عظیم نیست ایشان از بدو ورودشان مشکلاتی بر مشکل افزودن با ناتدبیریشان وتغییر وجابحایی مدیران محرب مدارس در روزهای اخر شهریور ضربه بزرگی به روحیه دانش اموزومدیر ومدرسه وارد کردند واینکه کمبود معلم را این جناب فرنگ رفته احساس نکردند تا جایی که گویا هنوز هم خبر ندارند اوضاع اسفناک مدارس بدون معلم دانش اموز حاضر معلم غایب ایکاش استیضاح ایشان عملی میشد که نشد ونذاشتن وگرنه این جناب تنها در مدیریت یک دانشگاه رده پا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها