رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور:

ساعت کار ادارات تا ۱۵ شهریور از ۶ صبح آغاز می‌شود

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: امسال باتوجه به اینکه تغییر ساعت نداریم، آغاز ساعت کاری ادارات از ساعت ۶ صبح و طبق روال گذشته است.

ساعت کار ادارات تا ۱۵ شهریور از ۶ صبح آغاز می‌شود

میثم لطیفی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با تغییر ساعت کار کارکنان دولت از خرداد ماه تصریح کرد: در سالهای گذشته هم ساعت کار کارکنان از ۷ صبح آغاز می شد، اما امسال باتوجه به اینکه تغییر ساعت نداریم، آغاز ساعت کاری از ۶ و طبق روال گذشته است.

وی افزود: در سال گذشته نیز این تغییر ساعت کارکنان از اول خرداد اعمال شد ولی امسال از پانزدهم خرداد آغاز می شود یعنی زمانی است که مدارس عملاً تعطیل شده اند و برای عمده کارکنان دولت که معلمان آموزش و پرورش هستند، این مشکل حل خواهد شد.

لطیفی تصریح کرد: هماهنگی لازم در تهران و کلانشهرها برای مسئله مترو و جابجایی انجام شده تا ساعت به گونه ای تنظیم شوند که کارکنان دولت با مشکلی برای جابه جایی از اطراف شهر مواجه نشوند.

رییس سازمان اداری استخدامی با اشاره به مسئله بهره وری گفت: در دنیا مطالعاتی در مورد تنظیم ساعت کار با نور آفتاب انجام شده است.

لطیفی با بیان اینکه این تغییر ساعت از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور اعمال می شود، افزود: از ۱۵ شهریور که آماده سازی برای آغاز سال تحصیلی کلید می خورد، ساعت کاری به حالت قبل برخواهد گشت که برای دستگاه های متعدد متفاوت است.

لطیفی در پایان با تاکید براینکه مساله انرژی در این بازه زمانی سه ماهه اهمیت دارد، اظهار داشت: کمبود انرژی و لزوم بهره وری از آن اقتضا می‌کند که تغییر ساعت کاری کارکنان اعمال شود.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    0

    ۶ صبح هنوز خروسها بیدار نشده اند که می خواهید کارمندان دستگاههای اجرایی در محل کار خود حاضر شوند! کارمندان ادارات تازه ساعت ۱۰ صبح در محل کار خود صبحانه می خورند!

  • ناشناس
    0

    3 دهه با انرژی هسته ای حق مسلم ماست مردم را سر کار گذاشته اید ولی هنوز در خصوص تولید و توزیع برق مشکل دارید و هر روز یک بازی جدید!خسته نباشید با این مدیریت فشلتان!

  • ناشناس
    0

    تشكر ويژه از مجلس فعلي بابت اشتغال زايي با حذف قانون مترقي تغيير ساعت ، حالا هزاران نفر ساعت با جلسات مختلف در دستگاههاي مختلف بايد پيگير در آوردن اين سنگ از چاه باشند

  • ناشناس
    0

    این استدلال غلط است. در این طرح کذایی علاوه بر این که به ساختارهای اجتماعی نظیر شکل و فرم ناقص ارایه خدمات اداری و نحوه مراجعه مردم به دستگاه های دولتی ، عدم همخوانی ساعت کار بخش دولتی و خصوص در این طرح ، وضعیت ساعت کار بانکها که باید بیشتر با بخش خصوص و بازار هماهنگ باشند ؛ به ارتباطات خانوادگی که به خاطر تعطیلی مدارس امکان کنار هم بودن در تابستان بیشتر فراهم است ؛ اصلا توجهی نشده. شک نکنید اگر این طرح کذایی اجرا شود در پایان سه ماه نه تنها با بهره وری پایین تری مواجه خواهیم بود بلکه سلامت جسم و روان کارکنان بیچاره دولت و وضعیت خانوادگی آنها نیز به خطر خواهد افتاد. شما با این طرح کذایی لذت و نعمت یک دورهمی کوچک خانوادگی در کنار فرزندان را از بسیاری سلب می کنید.

  • ناشناس
    2

    کاری بسیار اشتباه تا ساعت 9 به صرف صبحانه 12 نماز در حقیقت خیلی کار کنند 2 ساعت و حقوق کارمندان دولت بر دوش مردم

  • ناشناس
    0

    اگر دیدید صدا و سیما بعد از این طرح با چند نفر کارمند و مردم مشتاق و خوشحال از اجرای این طرح مصاحبه کرد ، شک نکنید این تصمیم غلط افتضاح بوده !!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها