درخواست وزارت بهداشت از قوه قضاییه در برخورد با مجرمان سقط جنین

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما در رابطه با پرونده‌هایی که ارسال کردیم و اثبات شده که مرتکب سقط جنین شده‌اند از قوه قضاییه درخواست داریم مجازاتی که صورت می‌گیرد، بازدارنده باشد.

درخواست وزارت بهداشت از قوه قضاییه در برخورد با مجرمان سقط جنین

هفدهم اردبیهشت سال جاری حجت الاسلام والمسلمین مسحنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه دستورالعمل اجرای ماده ۵۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مورد سقط جنین را ابلاغ کرد.

در همین رابطه سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ابلاغ دستورالعمل اجرای ماده ۵۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مورد سقط جنین اقدام مناسبی است چرا که افرادی که سقط جنین می‌کنند به نوعی مرتکب جنایت می‌شوند، در شرایطی که مادری مستاصل می‌شود و وضعیت روحی مناسبی ندارد دست به این اقدام می‌زند و این در حالی است که باید در چنین شرایط به مادر کمک کرد و از او برای به دنیا آوردن فرزندش حمایت کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه سقط جنین قتل نفس است و فردی که این اقدام را انجام می‌دهد مجرم است، ادامه داد: البته کشف و اثبات این مسئله که فردی مرتکب سقط جنین شده دشوار است و باید همه گروه‌ها از جمله فرماندهی انتظامی، قوه قضائیه، وزارت بهداشت، نظام پزشکی و حتی دستگاه‌های اطلاعاتی برای مواردی که به صورت سازمان یافته به این اقدام دست می‌زنند، به این قضیه ورود کنند تا بتوان با آن مقابله کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در رابطه با پرونده‌هایی که اثبات شده مرتکب سقط جنین شده‌اند از قوه قضاییه این درخواست را داریم که اغماض صورت نگیرد و مجازاتی که برای این افراد صورت می‌گیرد بازدارنده باشد.

وی همچنین در خصوص ارائه خدمات روانپزشکی برای زوجینی که به دلیل مشکلات روحی اقدام به فرزندآوری نمی‌کنند و یا سقط جنین می‌کنند، اظهار کرد: از آنجایی که در رابطه با عدم تمایل به فرزندآوری مسائل روحی، فرهنگی، اقتصادی و امید به آینده نقش دارند باید به همه جنبه‌های آن توجه شود؛ به نظر می‌رسد اجرای طرح «نفس» که براساس آن مادرانی که می‌خواهند سقط جنین کنند به مراکز درمانی مراجعه کرده و با آن‌ها صحبت می‌شود تا از اقدام خود منصرف شوند، تا حدی در این زمینه موثر باشد.

منبع: میزان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • 😐
    0

    به هرقیمتی طوله میخواید بزایید واسه جمعیتتون؟
    حالیتون نیست نیم بیشتر سقط جنین ها دست پخت شماست بخاطر اجازه ورود به افغانی ها و تازیهای عرب که میان خوشگذرانی و بچه پس میندازن تو هتلهای عفاف شما و میرن
    غلط میکنید برخورد کنید،من به شخصه از لج شما بچه بدنیا هم بیاد خودم درگا خلاصش میکنم با امپولی چیزی که به نفع شماها نباشه
    خجالتم نمیکشن،طرف خودش نون نداره بخوره یکی هم بیاره آقات خوشش بیاد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها