رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در برخی استان‌ها و ورود سامانه بارشی از غرب کشور خبر داد.

رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۱۸ اردیبهشت) در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات و مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. 

وی افزود: در شمال غرب، غرب و برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز تا سه روز آینده وزش باد پدیده حاکم است. گاهی وزش باد شدید در این مناطق باعث خیزش گردوخاک نیز می‌شود. 

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سه‌شنبه (۱۹ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در مناطقی از غرب، شمال غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی، البرز غربی و مرکزی و مناطقی از مرکز کشور همچنین در غرب سواحل دریای خزر رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. در برخی مناطق ریزش تگرگ نیز انتظار می‌رود. 

وی افزود: چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت) گستره بارش در نیمه‌شمالی کشور خواهد بود، به‌طوری‌که در مناطقی از غرب و شمال غرب، نواحی مرکزی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل خزر و شمال شرق رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. 

ضیاییان در ادامه گفت: پنجشنبه (۲۱ اردیبهشت) در نوار شمالی کشور شامل مناطق شمالی استان‌های، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، ارتفاعات رشته کوه البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش رخ می‌دهد. 

وی افزود: جمعه (۲۲ اردیبهشت) بارش به شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و غرب سواحل خزر محدود می‌شود.  

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه اظهار کرد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در استان‌های مرزی واقع در غرب و جنوب غرب وزش باد شدید و گاهی گردوخاک و یا نفوذ توده گردوخاک از کشور عراق و شمال عربستان انتظار می‌رود و سبب کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود.  

ضیاییان اضافه کرد: سه‌شنبه و چهارشنبه مرکز و غرب خلیج فارس متلاطم و مواج می‌شود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۱۹ اردیبهشت) نیمه‌ابری تا ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید و رگبار باران با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و روز  چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت) نیمه‌ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ اردیبهشت) اهواز با دمای ۴۱ و ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد با دمای ۲ و ۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند. 

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها