پیشگیری از ابتلا به کبد چرب با نیم ساعت ورزش روزانه

یک متخصص بیماری‌های داخلی نیم ساعت ورزش روزانه و یا ۴۰ دقیقه دویدن آهسته را در پیشگیری از کبد چرب بسیار موثر دانست.

پیشگیری از ابتلا به کبد چرب با نیم ساعت ورزش روزانه

حسین امیری با بیان اینکه عوامل مختلفی باعث ایجاد کبد چرب می‌شوند، گفت: از جمله مهمترین این عوامل می‌توان به مصرف سرخ کردنی‌ها، فست فودها، نوشابه، مواد قندی، چربی‌ها و بی تحرکی اشاره کرد.

وی اظهار کرد: اگر میزان کالری دریافتی بدن بیش از نیاز روزانه باشد، این امر نیز سبب ذخیره چربی در بافت‌های مختلف می‌شود و انسان را برای پذیرش این بیماری مستعدتر می‌کند.

این متخصص داخلی با بیان اینکه افراد مبتلا به کبد چرب علائمی مانند خستگی و ضعف بدنی، بی حوصلگی، درد عضلانی و رفلاکس دارند، گفت: کبد چرب ممکن است منجر به بیماری‌های متابولیکی گردد.

وی گفت: کبد چرب در صورت بروز به چهار گرید تقسیم می‌شود که گرید چهار حادترین نوع آن است و اگر به موقع درمان نشود به سیروز کبدی و پس از آن می‌تواند به سرطان کبد تبدیل شود.

 امیری مهمترین درمان این بیماری را پیشگیری از آن دانست و گفت: درمان‌های مختلفی از قبیل سنتی و طبی برای این موضوع مطرح شده و دارو‌هایی هستند که باعث کنترل آنزیم‌های کبد می‌شوند، اما در بازگشت بافت کبد نقش چندانی ندارند.

وی مهمترین درمان این بیماری را بر اساس آخرین اطلاعات پزشکی شامل ورزش روزانه و نیم ساعت تا چهل دقیقه دویدن آهسته به طوری که ضربان قلب به بالای ۱۰۰ برسد، دانست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها