جانشین پلیس راهور فراجا خبر داد:

مرگ ۸۷۱ تن در صحنه تصادفات نوروزی؛ به طور متوسط روزی ۴۵ نفر جان باختند

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا از ثبت ۵۱۳ میلیون تردد و مرگ ۸۷۱ تن در صحنه تصادفات رانندگی از زمان آغاز طرح نوروزی تا پایان ۱۴ فروردین ماه خبر داد.

مرگ ۸۷۱ تن در صحنه تصادفات نوروزی؛ به طور متوسط روزی ۴۵ نفر جان باختند

سردار سید تیمور حسینی به تشریح آمارهایی از وضعیت تردد و تصادفات رانندگی در طول اجرای طرح نوروزی پلیس راهور و دیگر دستگاه‌های امدادی و خدماتی در سال ۱۴۰۲ اشاره کرده و گفت:‌ همانطور که از قبل نیز اعلام شده بود، طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ پلیس راهور از ۲۴ اسفند ماه آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه پیدا کرد. در این طرح دستگاه‌های چون جمعیت هلال احمر، راهداری، اورژانس، امدادخودروها، آتش‌نشانی و ... نیز مشارکت داشتند و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بر پایه افزایش سفرها و ترددهای نوروزی در سال جاری صورت پذیرفت.

جانشین فرماندهی پلیس راهور فرجا در ادامه با بیان اینکه جلسات هماهنگی برای اجرای طرح‌های نوروزی با حضور نمایندگان دیگر دستگاه‌ها از چندین ماه قبل از نوروز ۱۴۰۲ آغاز شد، گفت: در این طرح دلایل وقوع تصادفات در دوره‌های قبل و محل وقوع آنها  مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت و از این رو تاکید شد تا تمرکز بیشتری بر محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها بر مبنای اینکه در این محدوده‌ها بیشترین تصادفات رخ داده را داشته باشیم، در همین راستا با مشارکت دیگر دستگاه‌ها مقرهایی مناسب برای استراحت و آموزش و اطلاع‌رسانی به مسافران در محدوده ورودی شهرها را ایجاد کردیم.

ثبت ۵۱۳ میلیون تردد در طرح نوروز ۱۴۰۲

مرگ ۸۷۱ تن و وقوع بیش از ۸۵ هزار تصادف

حسینی به تشریح آمارهای به دست آمده از ابتدای طرح تا پایان روز چهاردهم فروردین ماه ۱۴۰۲ پرداخت و گفت:‌ تا ساعت ۲۴ روز چهاردهم فروردین مجموعا ۵۱۳ میلیون تردد بین شهری در جاده‌های کشور انجام شده است که  این آماری توسط سامانه‌های ترددشمار به ثبت رسیده است.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با بیان اینکه متاسفانه از زمان اجرای طرح تا پایان روز چهاردهم فروردین ماه ۸۷۱ نفر در صحنه تصادفات در شهرها و جاده‌ها جان خود را از دست دادند، گفت:‌ ۲۸ درصد از این افراد زیر ۱۸ سال، سه درصد عابرین پیاده، ۱۰ درصد موتورسواران و ۳۳ درصد رانندگان وسایل نقلیه بوده اند.

وی تعداد کل تصادفات اعم از جرحی، فوتی و خسارتی را ۸۵ هزار و ۴۶۹ فقره اعلام کرده و افزود: مقایسه آمار تصادفات با میزان ترددهای انجام شده حاکی از آن است که تنها دو صدم درصد از کل ترددهای کشور منجر به تصادف شده که این موضوع کاهش چشمگیری در مقایسه با سال‌های قبل داشته است، لازم به ذکر است عمده این تصادفات نیز خسارتی بوده است.

ثبت بیشترین جانباخته تصادفات درون شهری ایام نوروز در پایتخت

سردار حسینی درباره بیشترین و کمترین تصادفات فوتی رخ داده در معابر درون شهری نیز به ایسنا گفت: تهران بزرگ دارای بیشترین جانباخته درون شهری با ۲۱ نفرکشته در صحنه تصادفات در ایام اجرای طرح نوروزی است اما در استان‌های خراسان شمالی، سمنان، مرکزی، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه بویر احمد، شرق استان تهران، قزوین و کردستان نیز هیچ تصادف منجر به فوتی در معابر درون شهری گزارش نشده است.

جاده‌های سیستان و بلوچستان؛ مرگبارترین جاده‌ها برای مسافران نوروزی

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا درباره بیشترین جانباختگان در محورهای برون شهری نیز اظهارکرد:‌ متاسفانه سهم استان سیستان  و بلوچستان با ۷۳ مورد فوتی  در طول اجرای طرح نوروزی به علت وسعت و پهناوری این استان از دیگر استانهای کشور بیشتر بوده است، همچنین بر اساس آمارها پلیس راه تهران بزرگ با ۲ نفر جانباخته در صحنه کمترین آمار جانباختگان را به خود اختصاص داده است.

وی شدیدترین تصادف فوتی رخ داده در طول اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۲ را مربوط به واژگونی یک دستگاه سواری پژو در محور خاش - زاهدان اعلام کرد و افزود:‌ در این تصادف هشت تن کشته و چهار نفر مجروح شدند همچنین بر اثر واژگونی اتوبوس در محور خاش نیز پنج تن جان خود را از دست داده  و ۲۲ مجروح بر جای گذاشت و این تعداد بیشترین مورد مجروح ناشی از یک تصادف در طول اجرای طرح نوروزی را به خود اختصاص داد.

حسینی دوم فروردین ۱۴۰۲ را پرحادثه و تلفات‌ترین روز در طول اجرای طرح نوروزی اعلام کرد و گفت:‌در این روز متاسفانه ۶۳ تن در صحنه تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده و طبق آمارها روز هشت فروردین نیز کم حادثه‌ترین روز با ۳۰ مورد فوتی را پشت سر گذاشته ایم.

مهم‌ترین علل وقوع تصادفات رانندگی در طرح نوروزی ۱۴۰۲

وی با بیان اینکه ۱۶۱۸ مورد از تصادفات منجر به واژگونی شده است، گفت:‌ یکی از مهم‌ترین دلایل واژگونی وسایل نقلیه خستگی و خواب و آلودگی راننده است. همچنین در این مدت شاهد  ۱۵ تصادف  با بیش از سه کشته بودیم.

جانشین فرماندهی پلیس راهور فراجا درباره علت وقوع تصادفات نیز اظهارکرد:‌ سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی از جمله مهم‌ترین دلایل وقوع تصادفات رانندگی در ایام نوروز ۱۴۰۲ بود. همچنین ۵۹ درصد کل تصادفات در راه‌های اصلی ، ۱۱ درصد مربوط به راه‌های فرعی ، دو درصد مربوط به راه‌های روستایی و هفت درصد نیز مربوط به بزرگراه‌ها بوده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • رابی
    0

    این وسط شرکت های خودرو سازی داخلی هیچ تقصیری در کشته شدن این افراد نداشتند!

  • بچه قرتی
    2

    اکثرا بچه قرتی بودن و لوس بازی در میاوردن که مردن
    مهم نیست بهتر
    البته بچه سوسولا و اونایی که تند میرفتنو میگم
    بهتر که مردن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مسابقه ماراتن شتافتن به عالم برزخ!

    • ناشناس
      0

      همیشه اینطور نیست! گاهی اوقات راننده و سرنشینان خودرویی که مقصر ایجاد حادثه نیستند و قوانین راهنمایی و رانندگی را نقض نمی کنند به سبب تخلف و نقض مقررات راهنمایی و رانندگی رانندگان دیگر قربانی و مجروح و مصدوم حادثه می شوند!

  • محسن دهقانی پیشه
    3

    ماشین خارجی بخرید اینجوری به درک واصل نشید

  • ناشناس
    1

    پلیس راهنمایی و رانندگی کوتاهی می کند. اولا در تلویزیون اعلام می کنند بسیاری از دوربین های ثبت تخلف خرابند و ثانیا به تجربه و با توجه به رانندگی افتضاح درصد بالایی از هموطنان، حضور گشت نامحسوس در جاده ها اصلا حس نمی شود.

  • ناشناس
    0

    باید نمایندگان دلسوز و متخصص هم از پراید برای رفت و آمدشون استفاده کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها