هشدار بارش‌های ناگهانی و وقوع سیلاب/۱۳ فروردین کنار رودخانه‌ها اتراق نکنید

ستاد نوروزی جمعیت هلال احمر در هشتمین اطلاعیه خود نسبت به اتراق خانواده‌ها در کنار رودخانه‌ها در ۱۳ فروردین‌ماه هشدار داد.

هشدار بارش‌های ناگهانی و وقوع سیلاب/۱۳ فروردین کنار رودخانه‌ها اتراق نکنید

ستاد نوروزی جمعیت هلال احمر در هشتمین اطلاعیه خود نسبت به تردد رانندگان از راه‌های فرعی و همچنین اتراق در کنار رودخانه‌ها در 13 فروردین‌ماه هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است:

در روزهای اخیر و با توجه به موج بازگشت از سفرها، شاهد رشد 21 درصدی عملیات‌های جاده‌ای در کشور بوده‌ایم . از زمان شروع مسافرت‌های نوروزی تاکنون، امدادرسانی به بیش از 53 هزار نفر از هموطنان با تلاش امدادگران و حضور آنها در 3600 عملیات امدادی انجام شده است.

تاکنون به بیش از 20 هزار نفر از مسافران نوروزی، خدمات درمان سرپایی در محل توسط امدادگران هلال احمر ارائه شده و در همین مدت، امدادگران حدود 4 هزار نفر را به‌دلیل شرایط بحرانی در جاده‌ها اسکان اضطراری داده‌اند.

با توجه به ورود جبهه سرد و بارشی به کشور و بارش شدید باران در مناطق شمال غرب، غرب، شمال و شمال شرق کشور، لغزنده شدن جاده‌ها و همچنین بارش برف در ارتفاعات و احتمال سیلابی شدن‌ رودخانه‌ها؛ دغدغه و نگرانی نهادهای امدادی، بازگشت مسافران از سفرهای نوروزی و همچنین پیشگیری از سوانح ناشی از تغییرات جوی برای هموطنان در روزهای 12 و 13 فروردین ماه است.

امدادگران هلال احمر در 2 روز پایانی نوروز نیز در آماده باش 24 ساعته برای ارائه خدمات به مردم هستند اما برای کاهش مخاطرات ناشی از سوانح جوی به همکاری مردم و مسافران نیاز است. بنابراین لازم است هموطنان، سفر خود را در 2 روز پایانی نوروز، مدیریت کنند.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها