10 نکته مهم از تجربیات استخدامی های ناجا در سال 1402

ناجا یکی از زیر مجموعه های نیروی مسلح بوده که در زمان های مختلف بر اساس نیاز های خود از میان داوطلبین نیرو می گیرد.

10 نکته مهم از تجربیات استخدامی های ناجا در سال 1402

افراد متقاضی در زمان اعلام شده ثبت نام کرده و در گزینش این آزمون شرکت می نمایند و در صورت پذیرفته شدن باید برای مصاحبه حضوری آماده شوند . در مصاحبه حضوری افراد باید بتوانند تمامی پرسش های مصاحبه را پاسخ داده و صلاحیت خود را برای استخدام نیروی انتظامی ثابت نمایند. ما در این مقاله قصد داریم 10 نکته مهم از تجربیات استخدامی های ناجا در سال 1402 را برای شما عزیزان شرح دهیم.همچنین  امکان دریافت بهترین مشاوره استخدامی  به صورت آنلاین یا تلفنی برای شما عزیزان در ایران تحصیل  فراهم شده است.  اگر قصد شرکت در آزمون استخدامی ناجا را دارید در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

  2

نکات مهم در  مصاحبه استخدامی ناجا

نیروی انتظامی ناجا در دو مقطع درجه داری و افسری از میان متقاضیان استخدام می نماید. استخدام درجه داری ناجا به صورت مستقیم از طریق سامانه gozinesh.police.ir بوده و بر اساس اطلاعیه های صادر شده می باشد ولی برای استخدامی مقطع افسری باید از طریق دانشگاه های علوم انتظامی امین برای استخدام اقدام نمایید.

توجه بفرمایید برای استخدامی در هر دو باید در مصاحبه حضوری شرکت نمایید.

برای قبول شدن در مصاحبه باید اطلاعات لازم در نحوه برگزاری آن را داشته باشید تا با آمادگی لازم جهت مصاحبه آماده شوید .

مصاحبه از بخش های مختلفی تشکیل شده که برخی از مهمترین بخش های آن به شرح زیر است:

نحوه مصاحبه حضوری و پرسش از مباحث سه گانه و روخوانی قرآن

در این بخش از افراد شرکت کننده پرس های مختلفی مانند علمی، عقیدتی سیاسی، احکام و .. پرسیده می شود و ممکن است درخواست تلاوت آیات قرآن را از شما داشته باشند.

همچنین پرسش های روانشناختی مانند اوقات فراغت خود را چگونه می گذرانید و ... از شما پرسیده خواهد شد تا بتوانند میزان آمادگی و اعتماد به نفس شما را مورد سنجش قرار دهند.

نحوه معاینات پزشکی

معاینات پزشکی در اکثر شهرها به دو صورت اولیه و تخصصی صورت می گیرد که این معاینات شامل آزمایش خون، معاینه گوش و بینی، معاینه قلب، روانشناسی و اندازه گیری قد و وزن، سلامت دندان، تست اعتیاد و ... می باشد.

نحوه انجام تست ورزش برای استخدامی ناجا

پس از اتمام تست های پزشکی باید برای تست ورزشی آماده شوید که در آن از شما خواستار تمرینات دو، دراز نشست و موارد دیگر می باشد.

مصاحبه حضوری و کمک از تجربه دیگران

با خواندن تجربیات دیگران و مطالعه خوب، با اعتماد به نفس و آرامش برای مصاحبه حاضر شوید و سعی کنید تمامی پرسش ها را شمرده شمرده پاسخ دهید. رفتارتان مودبانه و رسمی باشد و با آراستگی تمیز و پوشش ساده برای مصاحبه آماده شوید.

اگر در مرحله مصاحبه پذیرفته شوید، وارد مرحله بعد یعنی تحقیقات و استعلامات می شوید که کارشناسان ناجا این استعلامات را انجام می دهند  و با توجه به تحقیقات در محل کار و محل زندگی فرد، امتیازی را برای او در نظر خواهند گرفت

مطالعه سوالات سال های گذشته 

سعی کنید سوالات سال های پیش را بسیار مطالعه کنید، زیرا در هر آزمون این سوالات بسیار تکرار می شوند.

مطالعه دروس اصول دین و فورع دین

با توجه به ترجه افراد شرکت کننده موارد مانند اصول و فورع دین، پرسیده می شود .در خصوص احکام روزه و نماز مانند روزه های واجب و مستحب، موارد باطل شدن نماز و روزه، اقامه نماز و ... پرسیده خواهد شد. 

حد ترخص و تفاوت اذان و اقامه سوالاتی می باشد که برای برخی از افراد پرسیده شده است.

نحوه خواندن نماز آیات و یا نماز جمعه جز پرسش های سال 1402 بوده است.

زندگی پیامبران و دهای قنوت  و تشهد و ...

سوالات سیاسی مانند اعضای شورای نگهبان، رویداد های تاریخی سیاسی خاص و .. پرسیده می شود.

پاسخ دادن به سوالات روانشناسی

بر اساس تجربه افراد شرکت کننده چند سوال در خصوص ویژگی های دوست و ملاک های انتخاب همسر نیز پرسیده خواهد شد و می توانید از کتاب های روانشناسی خود را برای چنین سوالاتی نیز آماده نمایید. یکی دیگر از سوالاتی که در آزمون استخدامی پرسیده شده میزان مطالعه شما و آداب کتاب خوانی است. سعی کنید از قبل پاسخ مناسب برای این نوع پرسش ها داشته باشید و با اعتماد به نفس کامل پاسخ دهید.

نحوه پرسش سوالات سیاسی و عقیدتی 

سوالات سیاسی، عقیدتی که بیشتر در مصاحبه ها پرسیده می شود در خصوص وظایف رهبر و قوه قضایه چیست می باشد شما باید پاسخ مناسبی در خصوص اتفاقات اخیر کشور هم بدانید  . این جز سوالاتی است که اغلب از افراد پرسیده می شود.

سعی کنید به تمامی سوالات پاسخ دهید

اگر بتوانید با اعتماد کامل وارد جلسه شودی و تمامی سوالات را پاسخ دهید شانس قبولی خود را بسیار بالا خواهید برد. حتی اگر سوالی را بلد نبودید با توجه به تجارب گذشته سعی کنید باز در خصوص آن صحبت کنید و سکوت در زمان مصاحبه امتیاز منفی براش شما محسوب می شود.

با ظاهر ساده و آراسته در جلسه مصاحبه شرکت نمایید.

ایم مورد را بسیار جدی بگیرید که زمانی که وارد جلسه می شوید سعی کنید با ظاهر ساده و آراسته وارد شده و مودبانه و شمرده شمرده به تمامی پرسش ها پاسخ دهید و بدانید در قبولی شما تاثیر بسزایی خواهد داشت.

بر روی مباحث آزمون تسلط داشته باشید.

در آزمون اغلب سوالاتی پرسیده خواهد شد تا تسلط شما را تست کند و بدانند شما صلاحیت استخدامی را دارید یا خیر، پس سعی کنید تمام نکات مهم به آزمون را از قبل مطالعه کرده و با تسلط و اعتماد به نفس کامل در آزمون شرکت نمایید.

ما تا اینجا تعدادی از پرسش های اصلی آزمون استخدام درجه داری ناجا را نام بردیم. اما اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید و  میخواهید بتوانید به خوبی این آزمون را پشت سر بگذارید، می توانید با مشاورین ایران تحصیل به شماره (5307 907 909 )  تماس گرفته و درخواست راهنمایی و یا دریافت کلیات سوالات را نمایید.

3

تجربه افراد شرکت کننده در آزمون استخدامی ناجا

ما در این قسمت تجربه برخی از افرادی که در این آزمون شرکت کرده اند را با شما به اشتراک می گذاریم تا با نحوه آزمون به صورت شفاف تری آشنا شویدو بدانید با مطالعه کافی می توانید به راحتی در این آزمون قبل شوید.

✔ مراحل استخدام به صورت آزمون علمی و سپس تست های پزشکی و انگشت نگاری و تاییده تحصیلی بود. سپس برای مصاحبه دعوت شدم و در آن بیشتر از سوالات عقیدتی سیاسی در حد ساده  پرسیده شد که با مطالعه به راحتی قابل پاسخ بود و در انتها باید منتظر جواب آزمون ازطریق تماس تلفنی باشم.

✔در آزمون عملی تهران ابتدا یک پزشک اولیه رفتم و بعد برای پزشک تخصصی ارجاع داده شدم. در مصاحبه اولیه بیشتر سوالات شخصی خانوادگی جواب دادم و بعد از انجام تحقیقات توسط کارشناسان برای مصاحبه سه گانه دعوت شدم و در نهایت برای اعزام فرستاده شدم که این مراحل برای برخی از استان ها بسیار کمتر و راحت تر می باشد.

✔برای آزمون درجه داری شرکت کردم و پس از تحویل مدارک و مصاحبه اولیه برای آزمون کتبی دعوت شدم و بعد از مراجعه به پزشک، از من روخوانی قرآن در 5 صفحه را خواستند و سپس برای مصاحبه دوم دعوت شدم و سپس مصاحبه سوم که در همگی مصاحبات سوالات سیاسی و فروع دین پرسیده شد و در نهایت استعلام و قرارداد که از من ضامن نیز خواستند.

✔برای مصاحبه از من پرسش های زیادی در مورد عقیدتی و سیاسی پرسیده شد و صفحه 20 تا 25 را روخوانی کردم. سوالاتی که از من پرسیده شد در خصوص انجام وضو و تیمم بود در مورد واجبات عینی باید توضیح می دادم. در خصوص اصول دین سوالات زیاد پرسیده شد و در کل باید بگویم قبل از انجام مصاحبه خیلی کامل مطالعه نمایید تا بتوانید به پرسش ها پاسخ دهید.

✔ در زمان مصاحبه از من خواستن یکی از نماز های واجب را بخوانم و در خصوص انواع غسل توضیح دهم . در خصوص خمس و اینکه به چه کسانی تعلق می گیرد پرسش خواهد شد. در خصوص مطالب سیاسی بیشتر در مورد رهبر کشور و وظایف قوه قضاییه سوال شد و از من پرسش چرا به یمن و فلسطین کمک می کنیم نیز سوال کردند.در مورد روزهای مهم تقویم مانند 13 آبان و .. از تمامی افراد سوال کردند و اگر به خوبی از قبل مطالعه کرده باشید سوالات راحت و قابل توضیح می باشد.

✔ در زمان مصاحبه از من نام مسجد محلمون را پرسیدن و اینکه مقلدت کیه و ویژگی های مقلدت را بیان کن. برای من که خیلی از قبل مطالعه نداشتم کمی سخت بود و روزهای مانند روز ارتش و پاسدار و .. زیاد سوال پرسیده خواهد شد و در کل سوالاتی پرسیده می شود که سطح دین و ایمان شما را بسنجند. سعی کنید حتما سوالات سال های قبل را مطالعه کنید زیرا سوالات بیشتر ما تکراری بود و با یک مطالعه درست قابل پاسخ گویی بود.

✔ سوالات بسیار ساده است و اصلا نگران نباشید اگر نماز و روزه را بدانید نصف راه را پیش رفته اید و سوالات دیگر شخصی مثلا از فضای مجازی استفاده می کنی یا خیر و در خصوص اوقاف فراغ، خواندن سوره قرآن  و .. از من پرسیده شد.

 با توجه به تجارب برخی از شرکت کنندگان عزیز متوجه شدیم که با مطالعه دقیق و کامل و اعتماد به نفس می توانید در این آزمون پذیرفته شوید. جهت دریافت مشاوره و دریاتف سوالات سال های گذشته با همکاران ما در ایران تحصیل با شماره (5307 907 909 )   در ارتباط باشید.

4

سوالات متداول  تجربیات استخدامی های ناجا

 مصاحبه سه گانه استخدامی نیروی انتظامی 1401 شامل چه نوع سوالاتی می باشد؟

مصاحبه سه گانه شامل سوالات احکام، عقیدتی و سیاسی است.

معاینات پزشکی مصاحبه استخدامی ناجا 1401 از چه مراحلی تشکیل شده است؟

معاینات پزشکی این گزینش شامل بررسی های پزشکی اولیه و تخصصی می باشد که شرح دقیق آن در متن مقاله دیده می شود.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله در خصوص استخدامی نیروی ناجا صحبت کریم و تمام نکات مهم در زمان مصاحبه را بیان کردیم. اگر قصد دارید در این آزمون شرکت کنید و از رقبای خود پیشی بگیرید حتما نکات مهم از تجربیات استخدامی های ناجا را مطالعه نمایید.

همچنین ایران تحصیل با داشتن کارشناسان و مشاوران مجرب، به بررسی شرایط، استعداد و توانایی های شما می پردازد و اصولی ترین برنامه را برای قبولی شما در آزمون ناجا به  شما ارائه می دهد.برای اطلاع بیشتر  می توانید با کارشناسان ما با شماره(5307 907 909 )  تماس بگیرید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها