داستان ناتمام از سفر دو درنا

"رویا" همسفر "امید" نشد

مدیرکل محیط زیست مازندران با اعلام اینکه درنای رویا بعد از ۱۵۰ کیلومتر پرواز با درنای امید از سفر به سیبری جا ماند، گفت: درنای بلژیکی (رویا) پرورشی بوده و پیش‌بینی می‌شد که از سفر جا بماند.

"رویا" همسفر "امید" نشد

عطالله کاویان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عصر دیروز مطلع شدیم پرنده‌ای در شهرستان عباس‌آباد در اراضی شالیزاری مشاهده شده است، اظهار کرد: با توجه به مصاحبه‌های قبلی که مبنی بر پرواز امید و رویا به منظور مهاجرت به سیبری داشتیم به مردم و دوستداران محیط زیست اعلام کردیم پرنده‌ای را  با مشخصات درنا مشاهده کردند به نزدیک‌ترین واحد محیط بانی شهرستان اطلاع دهند.

وی افزود: چون جا ماندن درنای بلژیکی قابل پیش‌بینی بود، با اطلاعی که مردمی محلی دادند؛ دیروز تیمی از اداره کل به منطقه اعزام شدند بررسی‌های صورت گرفته نشان داد درنای رویا توانست فاصله ۱۵۰کیلومتر پرواز کند.

کاویان با بیان اینکه همکاران ما درنا را در عباس‌آباد در صحت و سلامت و واکنش‌های طبیعی دیدند، گفت: برنامه ما این است با هماهنگی "ای سی اف"، بنیاد بین‌المللی درنا و با مرکز تکثیر و حفاظت درنا در بلژیک که درنا را از همانجا گرفتیم برنامه بعدی را اجرا کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در اجرای طرح مهاجرت درنای سیبری سناریوهایی که متصور بودیم پیش‌بینی می‌شد این دو پرنده مهاجرت را با هم آغاز کنند و در طول مسیر به دلیل پرورشی بودن "رویا" توان لازم برای پرواز طولانی مدت را نداشته باشد.

مدیرکل محیط زیست مازندران، افزود: درنای رویا بخشی از مسیر را طی کرد و در نهایت از درنای امید جا ماند. با مکاتباتی که از گذشته با بلژیک داشتیم تمام شیوه نامه‌ها در حال انجام است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    امید است رؤیا هم به سرنوشت پیروز دچار نشود!

  • 😐
    0

    از قدیم گفتن لک لک بی وفاست و اگر نهنگم بذاری تو دهنش بازم گازت میگیره😐
    دیدم آرایش کرده بهش مشکوک بودم😑حتما دوس پسر خارجی پیدا کرده بی حیا😑😠امید عاشقت بود نامرد😢😢دلشو شکستی خدا دلتو میشکنه رویا😢😢😢😐

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها