فروش لاک پشت ، مار آبی ، سمندر و سنبل آبی در روزهای نزدیک به عید ممنوع شد

خرید و فروش غیرقانونی گونه‌های جانوری و گیاهی در روزهای پایانی سال ممنوع شد.

فروش لاک پشت ، مار آبی ، سمندر و سنبل آبی در روزهای نزدیک به عید ممنوع شد

بر این اساس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی حیات وحش هر ساله با این تخلفات برخورد می کند، امسال هم فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در نامه ای به مدیران کل حفاظت محیط زیست استان ها بر ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از عرضه و خرید و فروش غیر قانونی گونه های جانوری و گیاهی در ایام پایانی سال تاکید کرد.

سرهنگ جمشید محبت خانی دراین باره گفت: با توجه به در پیش بودن روزهای پایانی سال و افزایش تخلفات متخلفان در عرضه و خرید و فروش غیرقانونی گونه های جانوری وحشی به ویژه انواع  لاک پشت  ها، مار آبی، سمندر لرستانی و برخی گونه های گیاهی مهاجم از جمله  سنبل آبی  در فضای مجازی، اماکن عمومی، میادین  تره بار  باید نکاتی درباره جلوگیری از خرید و فروش غیر مجاز گونه های گیاهی و جانوری لحاظ شود.

وی در این نامه از مدیران کل استانی خواست تا با حضور در رسانه ملی استان ها، دلایل ممنوعیت خرید و فروش گونه های گیاهی و جانوری و حشی را ارائه کنند و از شهروندان بخواهند از خرید و فروش این گونه ها خودداری کنند.

محبت خانی تاکید کرد: مدیران کل استانی با فرماندهان انتظامی استان های خود در راستای همکاری و تعامل بیشتر در شناسایی و برخورد با متخلفان مکاتبه داشته باشند، همچنین از پتانسیل سازمان های مردم نهاد در تنویر افکار عمومی و کاهش سطح تخلفات استفاده کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: انجام گشت های مشترک با فرماندهی انتظامی استان ها و سایر یگان های حفاظت در چارچوب تفاهم نامه های فی مابین و رصد و پایش فضای مجازی، شناسایی و انجام اقدامات قانونی برای برخورد با متخلفان جدی گرفته شود.

وی گفت: معمولا برخی گونه ها از استانی به استان دیگر برده می شود که از مدیران کل استانی محیط درخواست می کنم با هماهنگی نهادهای مرتبط استانی نسبت به انجام امور اطلاعاتی- عملیاتی برای جلوگیری از عرضه گونه های جانوری و گیاهی وحشی توسط عوامل اصلی توزیع کننده در استان یا منطقه اقدام کنند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    مسموم کردن بچه ها کی ممنوع اعلام میشه

  • ناشناس
    0

    سنبل ابی در شمال رشد می کند و سرطان زا هست نخرید خطر ناکه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها