ویروس جدید ماربورگ در اروپا؛ احتمال شیوع در اسپانیا

پس از اعلام خبر شیوع ویروس ماربورگ در چند کشور آفریقایی توسط سازمان بهداشت جهانی، مقامات بهداشتی اسپانیا اعلام کردند که هنوز هیچ فردی در این کشور به این ویروس مبتلا نشده است ولی تدابیر بهداشتی آغاز شده و احتمال قرنطینه وجود دارد.

ویروس جدید ماربورگ در اروپا؛ احتمال شیوع در اسپانیا

وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرد که آزمایش یک فرد مشکوک به بیماری ماربورگ در این کشور منفی تشخیص داده شد و هنوز کسی به این ویروس مبتلا نشده است.

مقامات بهداشتی در والنسیا پیشتر اعلام کردند که اولین مورد مشکوک این بیماری عفونی در این کشور را شناسایی کرده اند که منجر به قرنطینه بیش از ۲۰۰ نفر در گینه استوایی شده است.

به گفته مقامات، این فرد ۳۴ ساله که اخیراً در گینه استوایی بوده، یک آزمایش تشخیصی انجام داده و قرار است در هفته‌های آینده دوباره آزمایش تکرار شود.

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، ویروس ماربورگ می تواند تا ۸۸ درصد مرگ و میر داشته باشد. هیچ واکسن یا درمان ضد ویروسی برای درمان آن تایید نشده است.

به گفته نمایندگان سازمان بهداشت جهانی(WHO) در کشورهای آفریقایی مواردی از بروز ویروس جدیدی به نام ماربرگ در کشورهای کامرون و گینه استوایی مشاهده شده که گفته می‌شود شبیه ویروس ابولاست.

مقامات بهداشتی کشور گینه استوایی به طور رسمی اولین شیوع ویروس ماربورگ را اعلام کردند.

سازمان بهداشت جهانی روز سه شنبه اعلام کرده بود که موارد هشدار خود را در کشور گینه افزایش داده است. به گفته این سازمان در گینه تاکنون ۹ مورد مرگ و ۱۶ مورد مشکوک به بیماری ویروس ماربورگ با علائمی از جمله تب، خستگی، استفراغ خونی و اسهال گزارش شده است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • بال
    0

    این آفریقایی ها از بس که با جونورها همه جوره ور میرن آخرش با همه چیز خوری چینی ها نسل بشر رو منقرض می کنن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها