آغاز طرح مقابله با سرقت در ۷ استان

فرمانده کل انتظامی کشور از آغاز طرح برخورد با سارقان و مالخران در ۷ استان هدف در کشور خبر داد و گفت: پلیس بنا بر وظیفه قانونی خود عمل کرده و شوخی و تعارف با کسی نداریم.

آغاز طرح مقابله با سرقت در ۷ استان

با حضور سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور در مقر پلیس تهران مرحله جدید طرح مبارزه با سرقت کلید خورد.

فرمانده کل انتظامی کشور در این مراسم اعلام کرد: با بررسی دغدغه های مردم به این نتیجه رسیدیم که یکی از دغدغه ها در کشور سرقت و زورگویی است که مردم را به شدت آزار می دهد.

وی افزود: با هماهنگی ریاست قوه قضاییه مقرر شد این دغدغه مردم را یه پایان برسانیم  تا در آینده مردم احساس کنند با این مشکل برخورد شده است.

سردار رادان ادامه داد: از امروز در چند استانه  از جمله خراسان رضوی، اصفهان،خوزستان،فارس، البرز، غرب تهران وتهران بزرگ طرح مقابله با سرقت و سارقین رقم می خورد با این شکل که شناسایی صورت گرفته باید به صورت هدفمند و برر وی مخفیگاه سارقین و مالخران باشدو افراد دستگیر شده در صورت مقاومت،‌مقاومت شان شکسته شود.

سردار رادان خاطرنشان کرد: با مردم عزیزمان هم‌پیمان می‌شویم که در آینده بسیار نزدیک به دغدغه‌شان در هر زمینه که به ناجا مرتبط باشد رسیدگی کنیم.

فرمانده انتظامی کشور در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در این خصوص که در گذشته نیز طرح‌های مبارزه با سرقت انجام می شده اما مسئله مهم این بود که مجازات ها بازدارنده نبوده و سارقان خیلی زود آزاد می شدند گفت: با هماهنگی کامل با دستگاه قضایی و شخص ریاست قوه قضاییه و استقبال ایشان از این طرح قرار است سارقین به سرعت محاکمه و بر اساس میزان جرم تعیین مجازات شوند.

وی گفت: این طرح تا زمانی که دغدغه مردم کاهش پیدا نکند ادامه خواهد یافت.

سردار رادان با بیان اینکه از همین الان سارقان در هر استان کشور شناسایی شده و کار دستگیری آنها و مالخران به صورت جدی انجام می‌شود ،تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم تا این پدیده زشت سرقت کم شود.

فرمانده کل انتظامی کشور در خصوص شدت عمل ماموران در دستگیری سارقان اعلام کرد: در بحث مقاومت سارقان در هنگام دستگیری، پلیس به حکم قانون عمل می کند، اگر مجرمی جرات کند مقاومت کرده یا از ابزاری بر علیه پلیس استفاده کند برابر قانون با آن برخورد محکم می‌کنیم و شوخی و تعارف با کسی نداریم.

فرمانده کل انتظامی کشور خطاب به آنهایی که این سودا را دارند که با سرقت اموال مردم به جایی برسند اعلام کرد که نتیجه بدی را تجربه خواهند کرد.

وی گفت: ما مسئول و حافظ امنیت مردم هستیم و باید به دغدغه مردم پاسخ دهیم.

سردار رادان به فعالیت قرارگاه مقابله با سرقت پرداخت و گفت: این قرارگاه غیر از عملیات مقابله با سرقت طرح های پیشگیرانه را نیز در دستور کار دارد.

وی از اجرای جلساتی با مسئولان خودروسازی خبر داد و گفت: ما در بحث خودروها نیز صحبت داشتیم که خودروها ایمن‌تر شوند اگر چه اقداماتی انجام شده اما کافی نیست.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد : آن چیزی که بیشترین توفیق را در این زمینه دارد صاحبان خودروها هستند که باید در این زمینه بیشتر دقت داشته باشد؛ البته در آینده کلیپ های اطلاع رسانی از صدا و سیما پخش خواهد شد .

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • احمد دهقانی
    0

    صفاشهر روستای قشلاق کل زندگی یه آدم بد بخت که چند تا گوسفند بود شب ۲۲ بهمن سالگرد انقلاب اسلامی دزدیدن هیچ که هم هیچ کاری نمیکنه خدا وکیلی اگه امکانش هست پیگیری کنید و منعکس‌کننده به مسولین ذیربط

  • ناشناس
    0

    شامل سرقت طراحان مولد سازی و خصوصی سازیم میشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها