توضیح درباره بکارگیری «تکنسین‌های زن» در سازمان اورژانس

رئیس سازمان اورژانس کشور درباره بکارگیری تکنسین‌های زن در این سازمان گفت: در حال حاضر در ۴ پایگاه اورژانس در تهران از تکنسین های اورژانس خانم استفاده می‌کنیم و تلاش می‌کنیم در شهرهای بزرگ این مراکز برای بانوان نیز راه اندازی شود.

توضیح درباره بکارگیری «تکنسین‌های زن» در سازمان اورژانس

سید جعفر معیادفر، درباره آخرین وضعیت دانشجویان زن رشته فوریت های پزشکی گفت: حدود دو سال پیش رشته فوریت‌های پزشکی در کشور راه‌اندازی شد.در واقع دو سال است که بخشی از ظرفیت های این رشته را برای زنان اختصاص داده ایم.

وی ادامه داد: این رشته در مقطع کاردانی است، البته ما در تلاش هستیم تا مقطع کارشناسی را نیز برای متقاضیان این رشته راه‌اندازی کنیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور درباره فارغ‌التحصیلان زن این رشته در اورژانس تصریح کرد: همانطور که گفتم این رشته حدود دو سال است که راه‌اندازی شده و دانشجویان امسال فارغ التحصیل می شوند.

معیادفر خاطرنشان کرد: البته در حال حاضر در ۴ پایگاه اورژانس در تهران از تکنسین های اورژانس خانم نیز استفاده می‌کنیم و تلاش می‌کنیم در شهرهای بزرگ این مراکز برای بانوان نیز راه اندازی شود. در حال حاضر به جز تهران با بکارگیری پرستاران در شهرهایی مانند شیراز، شاهرود نیز تکنسین‌های زن مشغول فعالیت هستند.

وی درباره ظرفیت پذیرش این رشته گفت: در حال حاضر 120 دانشجو در حال تحصیل هستند و در سال های آینده براساس نیاز کشور پذیرش صورت می گیرد.

رییس اورژانس کشور درباره پایگاه‌های اورژانس گفت: پایگاه های زنان ویژه است و باید سه نفره یعنی یک آقا و دوخانم به ماموریت اعزام شوند. همچنین باید فضای فیزیکی مناسبی برای زنان در پایگاهها برای استراحت آنها فراهم شود.

معیادفر تصریح کرد: در حال حاضر مقداری محدودیت های فضای فیزیکی داریم و تلاش می کنیم از جاهای مختلف مانند شهرداریها در این زمینه کمک بگیریم تا بتوانیم در کلانشهرها حتما پایگاه اورژانس خواهران را راه اندازی کنیم. در شهرهایی مانند مشهد، قم، شیراز و اصفهان مکان هایی است که افزایش این پایگاهها در دستور کار قرار بگیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری برای نیروهای اورژانس گفت: نیروهای اورژانس قبلا جزیی از این طرح نبودند، اما به هرحال یک سیستم‌هایی را به کار گرفتیم که نیروهای اورژانس نیز جزو این طرح بشوند.

رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه درصد از سهم پرستاری را به ما می دهند اما ما گلایه کرده ایم و گفتیم این سهم برای همکاران ما کم است البته در حوزه بیمارستانی هم برخی از واحدها در خصوص اجرای این طرح چالش دارند و با مشکلاتی روبرو هستند.

وی تاکید کرد: باید در این زمینه با معاونت پرستاری و معاونت درمان و معاونت توسعه راهکاری را پیدا کنیم که توازن پرداخت بین اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی برقرار شود.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها