رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران:

پل حافظ قابلیت تعمیر ندارد/رفع نیاز ترافیکی محدوده با جمع آوری پل و نصب چراغ زمان دار

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد جمع آوری پل حافظ توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: با جمع کردن پل و نصب چراغ زمان دار، نیاز ترافیکی آن محدوده رفع می‌شود.

پل حافظ قابلیت تعمیر ندارد/رفع نیاز ترافیکی محدوده با جمع آوری پل و نصب چراغ زمان دار

جعفر تشکری هاشمی ، در مورد سرانجام جمع آوری پل حافظ با بیان اینکه این پل و چهار پل فلزی دیگر در تهران قبل از انقلاب اسلامی ساخته شدند، گفت: این پل های فلزی مناسبتی و برای استفاده در کوتاه مدت پیش بینی و ساخته شدند.

وی با بیان اینکه پل های فلزی تهران به دلیل گذشت زمان دچار فرسودگی زیادی شدند، افزود: هزینه تعمیر و نگهداری این پل ها بسیار بالاست بگونه ای که از ساخت یک پل جدید هزینه برتر است.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه سازه پل حافظ دچار فرسودگی شده بگونه ای که تعمیر آن اساسا توجیهی ندارد، ادامه داد: بررسی ها نیز نشان داد که پل حافظ -طالقانی توجیه ترافیکی نیز ندارد و به نظر می‌رسد با جمع کردن پل و نصب چراغ زمان دار، نیاز ترافیکی آن محدوده رفع می شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه جمع آوری این پل در برنامه های اولویت دار معاونت فنی  قرار گرفته است، در مورد جمع آوری سایر پل‌های فلزی پایتخت، اظهار کرد: اگر بررسی ها نشان دهد که مابقی پل های فلزی تهران آنقدر فرسوده هستند که قابلیت تعمیر آنها نیست  و همچنین کاربرد ترافیکی هم ندارند، حتما در مورد بودن یا نبودن سایر پل‌ها تصمیم گیری خواهد شد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • محسن
    1

    این پل حافظ شهر شما تهران اگر همون پل کالج هست که بنده چند بار از نزدیک دیدمش که حدودا بین چهار راه ولیعصر و میدان فردوسی هست..به عنوان یه مهندس عمران شیرازی عرض می کنم قابلیت مقاوم سازی دارد..تقویت ستون ها..تعبیه ستون ها در نواحی Critical و همچنین تعبیه ستون هایی با ارتفاع مناسب در کناره های این پل و ایجاد کابل های فلزی نگه دار به پل با Joint های پیچ و مهره به پل با محاسبات دستی و بعد مدل کردن روی نرم افزار جواب Safe بگیرد ( که می گیرد) قابل اجراست..ولی در مجموع بله هزینه آن کم نیست..اگر واقعا برداشتن پل و ایجاد چراغ قرمز سر اون چهار راه باعث ترافیک وحشتناک در منطقه نشود بهتر است..ما که نظرات سیاسیمون رو خبر فوری توی سطل آشغالش می ندازه و منتشر نمی کنه..این یکی هم غیر قابل انتشار هست؟؟!!!

    نظرات شما -
    • 0

      مهنذس فقط ظایعاتش

  • Ali
    0

    اين پل ها را كه ١١پل ديگر همراه دارد يك شركت بلژيكي موقت ساخته وسالهاست كه زير بار ترافيك است وشركت بلژيكي براي تبليغات در دنيا اين -١١ پل را تبليغ وپروژه هاي جديد قرارداد مي بندد

  • ناشناس
    0

    بالاخره پل حافظ خداحافظ یا لغووووو خداحافظی؟!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها