ورود سامانه بارشی به کشور/ یخبندان در برخی استان ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در مناطق مختلف کشور، ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور همچنین یخبندان در برخی استان‌ها خبر داد.

ورود سامانه بارشی به کشور/ یخبندان در برخی استان ها

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد:امروز (۲۶ دی) در برخی مناطق جنوب و جنوب غرب بارش پراکنده باران و در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و زاگرس مرکزی بارش پراکنده برف رخ می‌دهد همچنین از بعد از ظهر امروز با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور در بوشهر و برخی مناطق واقع در خوزستان و جنوب و غرب فارس بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.   

وی ادامه داد: سه‌شنبه (۲۷ دی) با تقویت سامانه بارشی در خوزستان، بوشهر، فارس، نیمه‌غربی و شمالی هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه‌جنوبی اصفهان، کرمان، یزد و برخی مناطق خراسان جنوبی و نیمه‌شمالی سیستان و بلوچستان بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود. این بارش‌ها در فارس و بوشهر شدت بیشتری خواهد داشت.   

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا چهارشنبه(۲۸ دی) در مناطقی از کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد و هرمزگان بارش باران و برف رخ می‌دهد. پنجشنبه (۲۹ دی) در جنوب سیستان و بلوچستان و از اواخر وقت پنجشنبه و طی روز جمعه (۳۰ دی) در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر بارش پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.  

وی افزود: امروز صبح در استان‌های واقع در غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان یخبندان رخ می‌دهد. از سه‌شنبه (۲۷ دی) تا آخر هفته افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نیمه‌شمالی کشور دور از انتظار نیست. 

ضیاییان گفت: از بعد از ظهر پنجشنبه و طی روز جمعه در نوار شرقی و برخی مناطق جنوب شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در برخی مناطق خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: امروز شمال خلیج فارس، سه‌شنبه و چهارشنبه خلیج فارس، پنج‌شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و جمعه دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهد بود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۷ دی )قسمتی ابری و غبارمحلی به‌تدریج ابری و گاهی وزش باد ملایم و اواخر وقت غبارآلود  با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۸ و روز  چهارشنبه ( ۲۸ دی‌ ) صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا( ۲۶ و ۲۷ دی)  بندرعباس با دمای ۲۳ و ۲۲ درجه سانتیگراد گرمترین و قزوین بادمای ۱۰- و زنجان و شهر کرد با دمای ۸-  درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند. 

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها