ماجرای آموزش زبان چینی در مدارس چیست؟

دکتر علیرضا رحیمی / کارشناس و متخصص آموزش

ماجرای آموزش زبان چینی در مدارس چیست؟

باید این نکته را مدنظر گرفت که آیا جامعه مخاطبان آموزش و پرورش تمایلی به یادگیری زبان چینی دارند؟

با توجه به نگاهی که در کشور ما نسبت به چین و روسیه وجود دارد آیا اگر قرار باشد آموزش زبان چینی را در کشور مطرح کنیم از لحاظ سیاسی در اذهان عمومی چه اتفاقی می‌افتد؟

زبان انگلیسی زبان بین‌المللی است و نیازی نیست تا فرزندان ما زبان چینی را یاد بگیرند. مهمترین نکته اینجاست که در کشور چند مدرس زبان چینی وجود دارد که بخواهد این زبان را در سطح وسیعی آموزش بدهند. الان برای آموزش زبان فرانسوی و آلمانی در کشور مدرس به اندازه کافی وجود ندارد چه برسد به زبان‌های دیگر. 

این یادداشت را بخوانید.

دکتر علیرضا رحیمی

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 31
  • رابی
    3

    خود چینی ها زبان انگلیسی را در مدارسشان آموزش می دهند.
    فیلم چین هم سوخت و چینی ها با عربستان و امارات روی هم ریختند.
    از فردا مسئولان رژیم به دنبال آموزش زبان ونزوئلایی در کشور هستند.
    اقتصاد کشور را ونزوئلایی کردند میبایست زبان کشور را نیز ونزوئلایی کنند.

    نظرات شما -
    • تندرو
      5

      الله و اکبر😠😠😠
      وااااای بر تو که زبان شیاطین امریکا و انگلیس را تبلیغ مینُمایی😠😠😠
      شما محاربی و طبق دین باید مجازات بشوید😑
      وقتی علمای اسلام میگویند چینی باید تدریس شود شما کافران هم باید مجیز بگویید نه این که مخالفت کنید😠
      خودت با پای خودت بیا دادگاه😠محارب😠😠😁😀

    • رابی
      2

      نه شرقی نه غربی.
      فقط سوریه و ونزوئلا و لبنان و فلسطین و یمن

    • تندرو
      2

      فلذا عراق و چین و روسیه😐
      مرحبا بر شما😃😃😃😃
      خوب شما رابه راه دین و اسلام و آرمانهای انقلاب ارشاد نُمودم😇
      کاش همه ملت ایران مثل شما اینقدر زود ارشاد میشدند😕☺😁😐
      بروم دیگران را ارشاد بنمایم😐
      الخداحافظ😐✋

    • ناشناس
      30

      رابی جان البته که شرق امروز شرق دیروز نیست. امروز شرق صراط مستقیم شده ...

    • ناشناس
      2

      یک مشت اراجیف....
      شاید کسی اشتباه کند اما قطعاً به آن اشتباه پی خواهد برد و هیچکس از اشتباه خود راضی نیست

    • 3

      باز یک مشت نادان جوگیر شدند....

  • مادر سه بچه
    2

    به حال کشوری که مسئولینش تا به این حد کوته بین و بی تدبیر هستند باید گریست.

  • 2

    همون امیرعبدالهیان چینی یاد گرفته برای کل کشور کفایت میکنه. مسئولین کشورا فارسی رو نمیتونن درست حرف بزنند‌. و هرجا کلمه ای انگلیسی که وارد زبان فارسی شده رو بخواهند بیان کنند میشه کلیپ طنز .

  • ازاد
    2

    بیکاز !!!چونکه اینها سگهای دست اموز چینی هستند

  • زمان
    2

    زبان انگليسي با ان الفباي ساده را نتوانستيم ياد بگيريم يادگيري زبان وخط چيني واويلا!!!!

  • ناشناس
    3

    ایران توسط مغول و افغانی و اتگلیس و روس و امریکا و عرب بوده نوبتی هم باشد نوبت جینیهاست

  • ناشناس
    17

    حالا چرا این دردش گرفته؟ آقا همه فرانسوی و انگلیسی آلمانی شود خوب شد خطاب به ونزوئلایی دوست، خیلی عقبی و پرت

  • ایرانی آباد و آزاد
    1

    همه چیزمان در آموزش درست بود و فقط همین زبان چینی کم‌بود !!!!!
    این مملکت صاحب نداره و رها شده...

  • صدرا ریاحی
    30

    چرا عصبانی شدید ؟ برو ببین چرا عربستان داره در مدارسش از چند سال قبل زبان چینی را آموزش میده ؟ وقتی چنین تصمیمی گرفته شده لابد خودشان هم فکر زیر ساخت هاش را کرده اند . همان کسانی که درآموزشگاه های زبان ،زبان چینی را آموزش میدهند را به عنوان معلم میبرند مدارس .شما نگران نباش

    نظرات شما -
    • ایرانی آباد و آزاد
      4

      ببند دهانت را.....
      مسئولین اگر قدرت پیش بینی و حل مشکلات را داشتند و به فکر نردن بیچاره بودند اوضاع کشور و زندگی مردم اینگونه اسفناک و دردناک و تباه نبود ..

    • ناشناس
      3

      یه صفحه رسمی از وزارت آموزش عربستان بیار که در مدارس عربستان چینی درس میدن من اسممو عوض میکنم میزارم نفهم الدوله . خوده چینی ها بیشترین میزان تدریس زبان انگلیسی را در مدارس و دانشگاهاشون دادن اونوقت هذیون میگی!!!!! روش های ماله کشی کم اوردین دروغ میگید که خر چپ میکنه . داشتن یه کم شرافت و گفتن ببخشید اشتباه کردیم نمیکشندتون .

    • صدرا ریاحی
      16

      اول درگوگل جستجوکن تابفهمی که عربستان از سال 97 آموزش زبان چینی را درمدارسش شروع کرده ،بعد هم طبق گفته خودت اسمت را عوض کن بذار نفهم الدوله که حقیقتا" برازنده ات هست .

  • سعید
    2

    خدا لعنت کند ان دولتی که بفکر مردم خودش نیست. برای فلسطینی ها بدبختی میکشیم اونجا حجاب اجباری نیست به کمک عراق رفتیم اسم خلیج فارس را بصورت جعلی بیان میکنن ولی هیچ خبری از خدا بیخبران نیست خوب حالا بریم چینی یاد بگیریم که شاید خوردن سگ حلال بشه چون گوشت گوسفند گرونه

  • گلین باجی
    2

    ایران مستعمره چین خواهد شد

  • مجید
    4

    10.سال پیش در دانمارک بودم .آن موقع از طرف وزارت آموزش آنجا طرح آموزش. اختیاری زبان چینی در مدارس آنجا انجام شد .دلیل آنها هم این بود قرن آینده قرن چین است و باید در کشور تعداد زیادی به زبان چینی مسلط باشند

    نظرات شما -
    • امریکایی
      2

      محاله ممکنه
      تموم قدرت دنیا دست امریکاست
      چین آشغال سازه،بنجل کاره،هیچی نمیشه
      اینترنت جهان دست امریکاست،سلاح دنیا و موشک و هواپیما و بمب اتم و هیدروژنی مال امریکاست،ثروتمندترین کشور جهان امریکاست
      قدرتمندترین پول دنیا دلار امریکاست
      چین بخاطر جمعیتش هیچی نمیشه،جمعیتش ده برابر حد معموله و آشغال میخورن،کساتی که آشغال و سوسک میخورن هیچی نمیشن
      روسیه هم خیلی ادعا داشت و جمهوری اسلامی همیشه تبلیغشو میکرد که ابرقدرت جهان روسیه هست ولی معلوم شد تو جنگ اوکراین که از پس یه کشور اندازه شهرک اکباتانه هم برنمیاد و داره شکست میخوره
      اصولا متحدهای جمهوری اسلامی هیچی نیستن،شک نکنید

    • S
      7

      جناب گرامی که میفرمایید تموم قدرت دنیا دست امریکاست
      چین آشغال سازه،بنجل کاره،هیچی نمیشه >> تجار ایرانی آشغال وارد کشور میکنن ، اگر تولیدات چین آشغال بود نمیتونست اقتصاد قدرتمندی داشته باشه ، تولیدات چین درجه بندی داره! اندکی تفکر!
      اینترنت جهان دست امریکاست >> درسته ولی چهل درصد زیرساخت اینترنت کشور چین ملیه یعنی مصون از حملات سایبری، و نود درصد حملات سایبری به آمریکا از طرف چینه که اونا رو در هول‌ولا انداخته که میگن اینترنت دنیا رو قطع میکنیم ، عملا کار شدنی نیست حداقل به راحتی گفتنش نیست و نمیشه
      سلاح دنیا و موشک و هواپیما و بمب اتم و هیدروژنی مال امریکاست،>> اتگار از وضعیت کشورهای دیگه دنیا بی اطلاعی اگر آمریکا به نعنی واقعی کلمه اتقدر قوی بود الان اسمی از روسیه ، جین ، کره شمالی یا حداقل ایران خودمون نباید می‌بود!!!!
      ثروتمندترین کشور جهان امریکاست ، قدرتمندترین پول دنیا دلار امریکاست>> پولش پشتوانه نداره ولی قدرتمنده چون تمام کشورها مبادلاتشون رو با این پول انجام میدادن و الان روسیه و چین شروع به مبادله با پول کشور خودشون و حذف دلار کردن تا کم کم دلار رو حذف کنن و این یعنی کاهش قدرت این پول در طول زمان! از نظر ثروت هم بزرگترین ثروت منابع انرژی و اقتصاد قوی و.. محسوب میشن که چین اقتصاد قوی و کشورهای خاورمیانه و روسیه منابع انرژی قوی دارن، گرچه عربها تحت خدمت آمریکان ولی اتحاد شکننده ای دارن و شاهراه انتقال نفت دست ایرانه، در زمانهایی مثل جنگ قدرت بستن این شاهراه رو داره.
      چین بخاطر جمعیتش هیچی نمیشه،جمعیتش ده برابر حد معموله و آشغال میخورن،کساتی که آشغال و سوسک میخورن هیچی نمیشن>> جمعیت یک کشور به عنوان نیروی انسانی و نظامی یک مزیته، به لحاظ اقتصادی هم همینور البته اگر صرفا مصرف کننده نباشن که چین اقتصاد قوی داره و مردمش سخت کار میکنن مثل ما ایرانیا نیستن! غذاهای عجیب رو هم بعضی از مردمشون میخورن، به عنوان کسی که از فرهنگ چین اطلاع داره میگم! سبک غذایی بیشتر مردمش به ایران نزدیکه یعنی گوشت گوسفند میخورن برعکس کره جنوبی! ضمنا اینکه توی یک میلیارد خورده ای جنعیت یه عده غذای عجیب بخورن چیزی بعیدی نیست، تو اروپا گوشت آدم میخوردن تو برنامه تلویزیونی!!!
      روسیه >> کجا شکست خورده؟ از کجا خبرها رو میگیری میکنی؟ فقط چون ایران بهش پهپاد داده؟ خب این یعنی ما داریم قوی تر میشیم! چرا دوست داری همه چیو از بُعد ضعف ببینی؟؟ آمریکا با صدتا کشور متحد میشه عیب نیست واسه بقیه عیبه؟!!!
      در کل مغرضانه صحبت کردی .. ولی درمورد آموزش زبان چینی در مدارس بهتره اختیاری باشه نه اجباری ... اجباری کردنش درحالیکه اذهان مردم همراه و همسو نیست اشتباهه ... حتی اگر مرگویش ترین زبان باشه و کشورش اقتصاد قوی داشته باشه یا هر دلیل دیگه ای ...

  • ناشناس
    1

    حالا علم الهدی به زبان چینی میشود چه .دانسته بمیرم یا نادانسته بمیرم

  • خدا بخش
    2

    این امر نهایت حقارت و رذالت پیشنهاد دهنده و تصمیم گیرنده هرکه میخواهد باشد است

  • ناشناس
    2

    درود بر ارباب چین

  • محسن
    0

    این دست از اقدامات( شیفت به شرق) در راستای امید حضراتی است که به آینده ای که چین جایگزین امریکا شود ، نشسته اند.. سوال مهم حقیر اینجاست که آیا چین می تواند سیستم گردش مالی و بانگداری را هم از انحصار امریکا خارج کند؟ یا آیا تحلیل حضرات بر این است که بعد از این که چین قدرت اول شد ، یوان هم ارز اول جهان خواهد شد؟ اگر این تحلیل، تخیل باشد چه؟ اگر سیستم بانکداری در انحصار امریکا ماند چه؟ آیا تحلیل دیگر حضرات بر این است که دلار کلپس می کند و فرو می پاشد؟ یا آیا تحلیل دیگرشان جایگزینی رمز امرزها برای گردش مالی آینده هاست؟ اگر نشد و تمام این سالها در خیال باطل به فرصت سوزی گذشت چه؟

  • آگاه
    1

    وقتی چین با جمعیت میلیاردی اش با ایران قرار داد بسته تا مردم کشورش بدون روادید وارد ایران شوند نتیجه اش این است که مردم کشور ایران ، چینی یاد بگیرند چون بیشتر مردم چین به زبان انگلیسی مسلط نیستند و یا سواد کمی دارند .اگر این قرار داد نشان از مستعمره شدن ایران ندارد پس نشانه ی چیست ؟با اجرای این قرار داد دزدها و قاتلان و جنایتکاران و تبهکاران و کلاهبرداران و...به راحتی وارد ایران می شوند.کشور به سوی کمونیستی شدن پیش می رود با اجرای یارانه ها و کنترل نان معلوم است که ایران برای چین ،کره ی شمالی دیگری می شود.

  • آگاه
    1

    Sمحترم،چین کمونیست و آمریکاو کشورهای اروپایی و روسیه و ...همه پشت پرده با هم برای کم شدن جمعیت جهان نقشه می کشند به دستور روتشلید.یا جنگ به براه می اندازند یا بیماری تولید می کنند یا قحطی راه می اندازند و یا تحریم می کنند و...همه شیطان پرست هستند .هر جا دیدید مردم یک کشور به واسطه جنگ و تحریم و سرکوب و بیماری کشته می شوند و بقیه کشورها فقط حرف می زنند و اقدامات عملی انجام نمی دهند بدانید نمایش است و خیلی خوشحال هستند که انسان ها را برای شیطان قربانی می کنند.

    نظرات شما -
    • 😐😐😐
      0

      اصلا با عقل جور در نمیاد حرفتون
      امریکا و روس و اروپا بدن فقط ما خوبیم؟
      خوب اگر بخوان ادم بکشن بیماری مثل کرونا یا خطرناکترو میندازن تو کشورها و هروقت جمعیت نصف شد پادزهرش رو میدادن ملت و تموم
      چه کاریه که جنگ راه بندازن؟مگه چند نفر مردن تو جنگ اکراین و روسیه؟
      اگر قصدشون کم کردن جمعیت باشه کار بدی هم نیست،کره زمین گرم شده چون جمعیت زیاده،باید نصف مردم دنیا نابود بشن
      بهتر از اینه که دنیا نابود بشه
      ممکنه منم یکی از اونا باشم که باید نابود بشن و بخدا راضی ام فداکاری کنم بمیرم پای این هدف
      چیزی که مشخصه اونا ادمای خوبی هستن،ما مسلمونا داغونیم و دنیا رو خراب کردیم

  • آگاه
    1

    در مورد اینترنت ملی و افتخاری که بعضی ها به آن می کنند می خواستم بپرسم اگر اینترنت ملی خوب است دکل های فایو جی که وزیر محترم در مورد آنها صحبت کرده است چیست؟
    یک فیلمی به نام فایو جی زامبیز ساخته شده است که مردم با راه اندازی دکل های فایو جی به زامبی تبدیل می شوند.با توجه به اینکه ماسونری نقشه هایش را اول با فیلم به نمایش در می آورد باید نگران دکل های فایو جی باشیم.آیا تراشه یا کدهایی را به وسیله ی واکسن یا آب یا موادغذایی وارد بدن ما کرده اند و با راه اندازی این دکل ها انسانها را مانند زامبی ها آدم خوار می کنند ؟چرا وقتی سرعت اینترنت را برای اینترنت ملی کردن پایین می آورند به دکل‌های فایو جی نیاز است؟اوامر از طرف روتشیلد به سرعت اجرا می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها