سازمان هواشناسی هشدار داد

تشدید بارش باران و برف در ۹ استان کشور

سازمان هواشناسی با صدور دو هشدار نارنجی از تشدید بارش برف و باران در بیش از ۹ استان خبر داد و اعلام کرد: دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مرتبط، برای پیشگیری از خسارات احتمالی آماده باشند.

تشدید بارش باران و برف در ۹ استان کشور

سازمان هواشناسی از ورود سامانه جوی همراه با بارش‌های شدید باران از فردا (دوشنبه) تا پایان روز سه‌شنبه خبر داد و اعلام کرد: روز دوشنبه در بوشهر، خوزستان، جنوب کهگیلویه و بویراحمد، سواحل استان‌های گیلان و مازندران و روز سه‌شنبه در بوشهر، جنوب فارس بارش باران، گاهی توأم با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

اثر مخاطره نیز آب‌گرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفر‌های بین‌شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال صاعقه، تاخیر و احتمال لغو پروازها، خسارت به صنعت کشاورزی است.

سامانه دوم که سازمان هواشناسی برای آن هشدار نارنجی صادر کرده است سامانه جوی همراه با بارش‌های شدید برف طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در بیش از ۹ استان کشور است.

بر این اساس بارش برف گاهی همراه با کولاک برف یا رخداد مه و کاهش نسبی دما را از فردا (دوشنبه) در اردبیل، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، ارتفاعات شمالی و شرقی خوزستان، دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان و مازندران خواهیم داشت.

روز سه‌شنبه نیز در شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی کرمان، یزد، جنوب و غرب اصفهان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش برف پیش‌بینی شده است.

اثر مخاطره نیز اختلال در سفر‌های بین‌شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل هوایی و زمینی، یخ‌بندان و مه در جاده‌ها، خسارت به صنعت کشاورزی

سازمان هواشناسی به پرهیز از سفر‌های غیرضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایرکوچ‌رو، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول، خودداری دامداران و عشایر در عبور از ارتفاعات، عایق‌بندی و محافظت از کندو‌ها و تغذیه کمکی کلونی‌ها توصیه کرده است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها