رئیس گروه سلامت وزارت بهداشت گفت:

اعلام شرایط اضطرار از چند روز قبل/ این هوا کشنده است؛ استانداری تهران باید جوابگو باشد/ ویدئو

دانشگاه های علوم پزشکی کلانشهرها از جمله در تهران، اصفهان، البرز، اراک و مشهد از ابتدای سال روزهای آلوده و اضطرار هوا را اعلام کرده اند.

اعلام شرایط اضطرار از چند روز قبل/ این هوا کشنده است؛ استانداری تهران باید جوابگو باشد/ ویدئو
بر اساس قانون هوای پاک وزارت بهداشت باید در روزهای آلوده، ناسالم و اضطراری هشدار بدهد تا تمهیدات لازم برای کاهش خسارات ناشی از آلودگی هوا اندیشیده شود. 
در هفته جاری وزارت بهداشت درخواست کرده بود روزهای یکشنبه و دوشنبه (11 و 12 دی ماه) به دلیل آلودگی هوا حداقل کارمندان سالمند و حساس دورکار شوند. با اینکه این درخواست وزارت بهداشت در وزارت کشور هم تصویب شده بود استانداری تهران از دور کار کردن کارمندان در روز یکشنبه خودداری کرد اما در ساعات پایانی روز یکشنبه اعلام کرد  تعدادی از کارمندان در روز دوشنبه 12 دی دور کار شده اند. دلیل این تاخیر در اعلام دور کار شدن کارمندان و تقلیل دو روز به یک روز مشخص نیست. ضمن اینکه هوای تهران امروز (سه شنبه 13 دی ماه) نیز همچنان آلوده و ناسالم برای همه گروه های سنی است. 

  در سه هفته اخیر هوای تهران به طور مستمر آلوده بوده است. وزارت بهداشت اعلام کرده آلودگی هوا باعث افزایش 30 درصدی تعداد مراجعین به اورژانس با علایم تنفسی شده است. 

  در گزارش ویدیویی پیش رو در گفت‌و‌گو با عباس شاهسونی رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت به اثرات مخرب ناشی از آلودگی هوا بر انسان پرداخته شده است. او تاکید دارد: دانشگاه های علوم پزشکی کلانشهرها از جمله در تهران، اصفهان، البرز، اراک و مشهد از ابتدای سال روزهای آلوده و اضطرار هوا را اعلام کرده اند. 

  همچنین توضیح می دهد  وزارت بهداشت هر سال تعداد مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا را در شهرهای مختلف برای دستگاه های مختلف از جمله دادستانی کل کشور، دیوان محاسبات، سازمان حفاظت محیط زیست و ... می فرستد. 

 بنا به اطلاعاتی که گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت منتشر کرده در سال 1400 در تهران 6400 نفر مرگ ناشی از آلودگی هوا رخ داده و در سال 1399 بیش تر از 4000 نفر. در سال 1400 در 27 شهر ایران با جمعیت 35 میلیون نفر حدود 21 هزار مرگ ناشی از آلودگی هوا ثبت شده است. 

  باید تاکید کرد بر اساس مطالعات وزارت بهداشت ذرات معلق کوچک‌تر از دو نیم میکرون ناشی از احتراق و سوخت، سرطان‌زا هستند. 

حجم ویدیو: 31.71M | مدت زمان ویدیو: 00:06:44 | دانلود ویدیو
منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    1

    به گواه سایت های هواشناسی معتبر بین المللی شاخص ذرات کمتر از ۲/۵ میکرون معلق در هوای شهر تهران و شهرستانهای جنوب غربی و جنوب شرقی تهران در این چند روز اخیر تاکنون حدود ۵۰۰Pm و در وضع خطرناک بوده است در حالیکه پایگاه اینترنتی سامانه پایش کیفی هوای کشور و همچنین سامانه شهرداری تهران به دروغ شاخص کیفیت هوای تهران (ذرات معلق کمتر از ۲/۵ میکرون) را بین ۱۵۰Pm تا ۲۰۰Pm و در شرایط ناسالم اعلام نموده است!!!

  • حکومت بیسواد
    0

    موشک بخرید حل میشه
    موشککککککککک...

    خوب بیسوادا این مشکل همیشگی بوده و خواهد بود و با رشد جمعیت بیشتزم میشه
    از یه بچه هفت ساله هم بپرسید راهش چیه میگه باید حداقل نوددرصد خودروهای تهران برقی بشن،خودروی ارزان بدون مالیات بجای خودروهای بنزینی و حتی گاز سوز
    ولی چه کنیم که باید دزدی کنید و حواستون باشه چادر از سر ملت نیفته که جدیدا یاد گرفتید جریمه میکنید و پولشو میگیرید و میگید پول بده لخت شو
    اسلام با راهکاراتون غافلگیر شده خداوکیلی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      عجب چه دلایل متقن قانع کننده ای،بابا با سواد تو این ۴۰سال کجا بودی تو

    • به ناشناس
      0

      از اونجایی که امثال تو حق منو امثال منو‌خوردید یا بیکارم یا مریض و تو بیمارستان
      تا امثال تو مثل زالو خون مردمو میمکید جایی برای ما نیست،یا مسافرکشی میکنیم یا کارگری ساختمون

  • سینا
    0

    دیگه این دنیا به درد نمیخوره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      این دنیا فقط ایران نیست ایران ویران شده فکر میکنی همه جا همینه

  • .....
    0

    مرگ تدریجی ۴۰٪ جمعیت کشور در تهران و سایر کلانشهرها با هوای آلوده شده توسط خودروهای بی کیفیت که سوخت به درد نخور هم دوچنداش می کند.

  • ناشناس
    1

    سلام فرمانده.

  • سینه مالامال درد است ای دریغا مرهمی!
    0


    می گن اول انقلاب شهردار تهران رو به خاطر مسئله ی ترافیک و اقدام و مشارکت با خارجی ها برای ساخت مترو اعدام می کنند!
    الان چی !؟ این همه ترافیک حتی در شهرستان ها و این هوای همیشه آلوده و سرطان زا که خدا می داند چندین نفر رو به کام مرگ بکشاند،این اتومبیل های ساخت داخل غیر استاندارد ، این مدارس تهران و.. که نزدیک به چهل روزه تعطیل شده..

    در این عصر جدید که چنین معضلاتی تا حدود بسیاری با سرمایه‌گذاری در بخش انرژی های تجدیدپذیر و برقی کردن اتومبیل ها و نصب دستگاههای فیلتر دود و.... قابل حل هستند

  • ناشناس
    0

    سوخت مازوت را قطع کنید هوا بهتر میشه اینقدر به مردم دروغ نگویید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها