تداوم آلودگی شهرهای صنعتی تا چهارشنبه/ ورود سامانه جدید بارشی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی همچنین ورود سامانه بارشی از غرب کشور خبر داد.

تداوم آلودگی شهرهای صنعتی تا چهارشنبه/ ورود سامانه جدید بارشی

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا ظهر چهارشنبه (۱۴ دی) در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غلظت آلاینده‌های جوی افزایش می‌یابد و آلودگی هوا در این مناطق ادامه خواهد داشت.  

وی ادامه داد: بعد از ظهر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب کشور در نیمه‌غربی کشور بارش باران و برف آغاز می‌شود. 

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا پنجشنبه (۱۵ دی) بارش در غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از جنوب کشور تشدید و به بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور نیز کشیده خواهد شد. همچنین طی روز پنجشنبه در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش پراکنده رخ خواهد داد. 

وی افزود: دوشنبه و سه‌شنبه (۱۲ و ۱۳ دی)  در جنوب شرق کشور شامل سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و شرق هرمزگان وزش باد شدید پدیده غالب است. 

ضیاییان گفت: یکشنبه (۱۱ دی) خلیج فارس، دوشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و سه‌شنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۲ دی ) صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۹ و روز  سه‌شنبه ( ۱۳ دی‌ ) کمی ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۱۱ و ۱۲ دی)  بندرعباس با دمای ۲۴ و ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۰- و ۱۱- سردترین مرکز استان کشور است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها