رئیس مرکز تحقیقات ساختمان مسکن:

تعدادی از سکوهای ورزشگاه آزادی ناامن هستند/ نمی دانیم از کجا گواهی ایمنی گرفتند!

​ رییس مرکز تحقیقات ساختمان وزارت راه ، مسکن و شهرسازی می گوید پس از درخواست رسمی ستاد پیشگیری از بحران شهرداری استان تهران ، پرونده ای برای ورزشگاه آزادی طرح کرده و مشغول بررسی دیتاهای متعلق به سکوهای ورزشگاه آزادی هستند.

تعدادی از سکوهای ورزشگاه آزادی ناامن هستند/ نمی دانیم از کجا گواهی ایمنی گرفتند!

درحالی که در ابتدای هفته ، عاصم یوسفی مسئول شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اعلام کرد برای این ورزشگاه پس از50 سال گواهی ایمنی گرفته شده است اما پیگیری ها نشان می دهد اقلا نهادهای دولتی مسئول چنین مجوزی صادر نکردند و اطلاعاتی که آنها دارند و بازدیدهای شان حکایت از احتمال بحران در تعدادی از سکوهای ورزشگاه بخصوص برای طبقه دوم دارد.

ورزشگاه آزادی 72 زون دارد که 36 زون در طبقه اول و 36 زون آن در طبقه دوم واقع شده است. حمزه شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی و عضو پیشین شورای شهر تهران که دکتری مقاوم سازی دارد اخیرا تاکید داشت که این ورزشگاه سه ایراد اساسی دارد . مشکل زه کشی و آب های سطحی . نیاز به مقاوم سازی دارد و سکوهای طبقه دوم که در شرایط بحران هستند.

رئیس مرکز تحقیقات ساختمان مسکن: تعدادی از سکوهای ورزشگاه آزادی ناامن هستند/ نمی دانیم از کجا گواهی ایمنی گرفتند!

مرکز تحقیقات راه و مسکن وزارت مسکن نهادی دولتی است که مسئولیت بررسی درباره ابنیه اینچنینی را بر عهده دارد محمد مهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی درباره آنچه در ورزشگاه آزادی می گذرد با خبرآنلاین صحبت کرده است. او می گوید:« ببینید ما به درخواست ستاد پیشگیری و بحران شهرداری تهران به ماجرا ورود کردیم. ورزشگاه آزادی یک مشاور در امور مقاوم سازی دارد. آنها دیتاهای شان را در اختیار همکاران ما قرار دادند. بر اساس بررسی های انجام گرفته تعدادی از سکوهای ورزشگاه نیاز به مقاوم سازی داشتند. تاکید می کنم اطلاعات ما بر اساس اسناد و دیتاهایی بود که این شرکت مشاور در اختیارمان قرار داده است. البته این مشکلات با ترمیم و مقاوم سازی قابل حل است اما ما از این شرکت مشاور خواستیم دیتاهای بیشتری در اختیارمان قرار دهد. آخرین بار یک هفته قبل از آنها خواسته ایم تا دیتاهای جدیدتر و بیشتر را در اختیارمان قرار دهند که هنوز این اتفاق رخ نداده است.»

او درباره صدور مجوز ایمنی برای ورزشگاه هم گفت:«من نمی دانم و اطلاع ندارم. چون دوستان قرار بود دیتاهای جدید در اختیار ما قرار دهند و ما حتی به آنها اعلام کردیم در سکوهایی که مشکل دارند و همان طور که آقای دکتر شکیب گفته اند نیاز به ترمیم و مقاوم سازی دارند طرفداری ننشیند یا در صورت لزوم کمتر از نیمی از گنجایشش روی سکوهای یاد شده بنشینند. اما اینکه گفته اند مجوز ایمنی صادر شده حتی نمی دانیم که این مجوز را چه شرکتی برای شان صادر کرده و اقلا تحقیقات ما در این زمینه به پایان نرسیده است.»

رئیس مرکز تحقیقات ساختمان مسکن: تعدادی از سکوهای ورزشگاه آزادی ناامن هستند/ نمی دانیم از کجا گواهی ایمنی گرفتند!

حیدری درباره گفته های شکیب که این پروسه ترمیم نیاز به مدل سازی و سنجش دقیق آسیب ها دارد و پروسه کوتاه مدت نیست و آنچه به عنوان ترمیم اتفاق افتاده هم ترمیم اصولی نبوده و باعث سنگینی بیشتر و افزایش فشار به ستون ها شده است هم گفت:« بله ما این نکات را هم گفته ایم و با ایشان هم نظریم که این ترمیم باید با دقت بیشتری صورت می گرفت اما همان طور که گفتم منتظریم تا این شرکت اطلاعات دقیق تر از شرایط ورزشگاه در اختیارمان بگذارد و از نظر ما هم ایراداتی در ورزشگاه وجود دارد. این ایرادات درباره همه سکوها نیست اما تعدادی از سکوها نیاز به مقاوم سازی دارند .»

ورزشگاه آزادی اگرچه این روزها به دلیل بدون تماشاگر برگزار شدن بازی ها خیلی فشار حضور تماشاگران روی سکوها را تحمل نمی کند اما ابهام در گفته های علیرضا عاصم یوسفی عدم شفاف سازی وزارت ورزش درباره نهاد صادرکننده مجوز ایمنی اش می تواند به یک بحران بدل شود. بحرانی که دیگر یک حادثه غیرقابل پیشگیری نام نخواهد گرفت. مجموعه ای که سالانه بیش از 200 میلیارد تومان برای بازسازی و ترمیم و نگهداری ورزشگاه های ملی می گیرد ، هنوز روایتی دقیق از آنچه در نماد ملی ورزش ایران انجام گرفته منتشر نکرده است. تنها ادعایی طرح شده که اقلا با گزارش های ارائه شده به نهادهای مسئول تا ده روز قبل همخوانی ندارد!

رئیس مرکز تحقیقات ساختمان مسکن: تعدادی از سکوهای ورزشگاه آزادی ناامن هستند/ نمی دانیم از کجا گواهی ایمنی گرفتند!

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    مردک کل مملکت نا امنه تو دنبال ورزشگاهش هستی ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها