یک عضو کمیسیون اجتماعی:

آلودگی هوا تهدیدی جدی است که نیاز به چاره اندیشی آنی دارد

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آلودگی هوا ارتباط مستقیمی با سلامت جامعه دارد و اگر امروز دستگاه های متولی دراین حوزه چاره اندیشی نکنند با تبعات جبران ناپذیری مواجه خواهیم شد.

آلودگی هوا تهدیدی جدی است که نیاز به چاره اندیشی آنی دارد

سید کریم حسینی با تاکید بر ضرورت پیش بینی راهکارهایی برای کنترل آلودگی هوا، بیان کرد: آلودگی محیط زیست و به ویژه آلودگی هوا یکی از جدی ترین تهدیدهایی است که اگر امروز به فکر آن نبوده و برنامه ریزی دقیقی از سوی دستگاه‌های متولی برای کنترل آن صورت نگیرد، تبعات جبران ناپذیری برای کشور به همراه خواهد داشت. آلودگی هوا ارتباط مستقیم با سلامت جامعه دارد و می تواند آسیب های جبران ناپذیری به ویژه برای ساکنان شهرهای پرجمعیت ایجاد کند.

معضل آلودگی هوا باید جدی تر دنبال شود

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، در ادامه با بیان اینکه نهادهای مسئول باید با جدیت برای کنترل آلودگی هوا برنامه‌ریزی کنند، اظهار کرد: ما نیز در مجلس درحال دنبال کردن این موضوع هستیم اما بنده معتقدم که این پیگیری ها باید جدی تر و سریع تر باشد تا به نتیجه برسد، حتی ما در این زمینه قانون نیز داریم اما دستگاه ها به وظایف خود عمل نمی کنند.

باید از تجارب سایر کشورها برای کنترل این معضل بهره برد

به گفته این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، هیچ مانعی برای استفاده از تجارب سایر کشورها که در گذشته با این معضل مواجه بودند، وجود ندارد.

حسینی در پایان گفت: ما خودروهای فرسوده ای در سطح کشور داریم که خود عامل تشدید آلودگی هوا هستند که می توان با ارائه تسهیلات در مسیر نوسازی این ناوگان گام برداشت. کنترل آلودگی هوا یک ضرورت جدی است که باید به صورت فوری و آنی در این زمینه برنامه ریزی صورت گیرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها