تداوم آلودگی هوای برخی کلانشهرها تا سه شنبه/ افزایش دما در بیشتر استان ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در برخی نقاط کشور، تداوم آلودگی هوا در برخی کلانشهرها تا سه شنبه و افزایش دما در بیشتر استان‌هاخبر داد.

تداوم آلودگی هوای برخی کلانشهرها تا سه شنبه/ افزایش دما در بیشتر استان ها

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: یکشنبه (۲۰ آذر)  در مناطقی از استان‌های، کرمان، یزد، شرق هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان  ابرناکی و بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در جنوب شرق کشور وزش باد با کاهش نسبی دما، گاهی با خیزش گردوخاک همراه است و در ارتفاعات واقع در استان‌های خراسان جنوبی و کرمان بارش برف انتظار می‌رود همچنین خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با گذر متناوب امواج تر از میانی جو از غرب کشور روز دوشنبه(۲۱ آذر) در برخی نقاط واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور افزایش ابر، گاهی رگبار پراکنده باران و برف و وزش باد رخ می‌دهد.

وی افزود: سه‌شنبه(۲۲ آذر) برای مناطقی از شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران همچنین در جنوب غرب کشور واقع در خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری و استان‌های اصفهان، غرب فارس و بوشهر ابرناکی، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود.

ضیاییان ادامه داد: چهارشنبه (۲۳ آذر) در غرب کشور همچنین در جنوب آذربایجان غربی و استان کردستان بارش باران و برف رخ می‌دهد پنجشنبه (۲۴ آذر) این وضعیت در غرب، جنوب غرب و در استان‌های بوشهر، غرب فارس، جنوب اصفهان همچنین در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تا روز سه‌شنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت واقع در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز آلودگی هوا تداوم دارد.

به گفته ضیاییان طی روزهای دوشنبه تا اواخر هفته افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۱ آذر) کمی ابری و غبارآلود، به‌تدریج افزایش ابر و در بعد از ظهر وزش باد ملایم با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و روز  سه‌شنبه ( ۲۲ آذر) نیمه‌ ابری تا ابری همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۰ و ۲۱ آذر ) بندرعباس با دمای ۲۶ درجه سانتیگراد گرمترین و همدان با دمای ۷- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها