این کارها شما را نزد دیگران‌ بی‌ارزش می‌کند

همه انسان‌ها دوست دارند نزد دیگران احترام داشته باشند و مردم برایشان ارزش قائل باشند. اما گاه رفتارهایی از برخی سر می‌زند که دیگران انتظار ندارند و آن‌ها را به‌کلی از چشم دیگران می‌اندازد و سبب می‌شود آن‌گونه‌که باید و مانند گذشته مورد ارزش و احترام نباشند.

این کارها شما را نزد دیگران‌ بی‌ارزش می‌کند

همه انسان‌ها دوست دارند نزد دیگران احترام  داشته باشند و مردم برایشان ارزش قائل باشند. اما گاه رفتارهایی از برخی سر می‌زند که دیگران انتظار ندارند و آن‌ها را به‌کلی از چشم دیگران می‌اندازد و سبب می‌شود آن‌گونه‌که باید و مانند گذشته مورد ارزش و احترام نباشند.

هیچ انسانی دوست ندارند تنها باشد و یا مورد بی‌احترامی دیگران قرار بگیرد. همه ما دوست داریم دوستانی داشته باشیم که به ما علاقه داشته باشند و به ما احترام بگذارند. اما همه هم این را می‌دانیم که هر رابطه‌ای قواعد خاص خود را دارد و نمی‌توانیم هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم و باز هم چشم‌داشت این را داشته باشیم که همه چیز مانند گذشته باشد.

 هر رفتار و کرداری بر روابط ما با انسان‌‎ها اثر می‌گذارد و آن را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. شاید تاکنون با کسانی‌ روبه‌رو شده‌ باشید که مورد احترام همه هستند گویی هر جا می‌روند احترام را با خود می‌برند. باید بدانید رفتارهایی وجود دارند که بدون این‌که شاید متوجه آن‌ها باشیم ما را از چشم دیگران می‌اندازند و سبب می‌شود آن‌ها نتوانند آن‌گونه‌که باید به ما احترام بگذارند.

در این مطلب هدفمان این است که برخی از این رفتارها را بیان کنیم. با خود صادق و روراست باشید و اگر هر یک از آن‌ها را در خود دیدید به‌سرعت آن را کنار بگذارید و تلاش کنید خود را تغییر دهید تا بتوانید نزد دیگران ارزش‌ و احترام داشته باشید. این‌گونه خواهید دید که چگونه رفتار دیگران با شما عوض می‌شود.

تنها به فکر خودتان هستید

یکی از کارهایی که شما را از چشم دیگران می‌اندازد این است که همیشه به فکر خودتان هستید  و دیگران را نمی‌بینید. برخی مدام از خودشان می‌گویند و درباره زندگی و فعالیت‌هایشان آن‌قدر حرف می‌زنند تا دیگران را خسته می‌کنند کاری که شاید حتی خودشان هم متوجه آن نباشند.

درواقع این افراد گمان می‌کنند و در ذهنشان حک شده است که آن‌ها تنهای افرادی‌اند که اهمیت دارند و این کارهای آن‌هاست که در اولویت است. این جزو همان کارهاییست که شما را از چشم دیگران می‌اندازد و هیچ‌کس دوست ندارد با کسی دوست باشد که تنها به خودش می‌اندیشد.

فقط ظاهر برایتان مهم است

یکی دیگر از کارهایی که شما را از چشم دیگران می‌اندازد این است که ظاهربین هستید و اصلا به باطن افراد توجه ندارید و دقت نمی‌کنید. درست است که ظاهر مهم است اما همه چیز را نباید فدای ظاهر کرد. فیزیک و ظاهر افراد تنها ویژگی و مهم‌ترین آن نیست. ما باید بیاموزیم که ضمن توجه به ظاهر نیم‌نگاهی هم به باطن دیگران داشته باشیم ضمن این‌که به باطن خود هم باید توجه کرد. شاید آن‌گونه که تاکنون به ظاهر خود توجه می‌کردید باطنتان را مورد بی‌مهری قرار داده باشید و نتوانسته باشید آن را هم زیبا کنید.

ظاهربینی صرف را کنار بگذارید و تعادل را میان درون و ظاهربینی برقرار کنید.

مدام درحال رقابت‌کردنید

برخی از افراد همواره در فکر برنده شدن هستند و بدون لذت‌بردن از زندگی مدام در فکر اینند که باید بهترین باشند و با دیگران رقابت کنند. این افراد اصلا جذاب نیستند  کسی دوست ندارد با آن‌ها دوست باشد و با آن‌ها وقت بگذراند.

اگر شما در کاری مهارت دارید لازم نیست آن را فریاد بزنید و تلاش کنید به دیگران برای آن مهارت فخر بفروشید. برای نمونه اگر دوستی دارید که از چیزی می‌ترسد و در تلاش است تا آن ترس را کنار بگذارد او را مسخره نکنید و کارش را بی‌ارزش نکنید بل‌که او را تشویق کنید و به کار و تلاشش ارج نهید. خود را با او مقایسه نکنید و نگویید که فلان چیز ترس ندارد من نمی‌ترسم و یا جملاتی مانند این.

همواره برای دوستانتان ارزش قائل باشید و به آن‌ها بگویید که برایشان احترام قائلید و به آن‌ها افتخار می‌کنید.

با دوستانتان به‌سان دشمن رفتار می‌کنید

برخی از افراد دوستانشان را دشمن می‌پندارند یعنی همواره با آن‌ها در جدلند. اگر به‌راستی می‌دانید که دوستتان شما را دوست دارد و سمت و نه پشت به شما ایستاده است با او همراه شوید. تلاش کنید به هم کمک کنید. با دوستتان هم‌دل و یک‌رنگ و روراست باشید و دست از کارهای ناشایست بردارید. قابل اعتماد باشید تا دیگران هم به شما اعتماد کنید و فراموش نکنید داشتن یک دوست خوب گاه حتی از خواهر و برادر هم بهتر است.

نگرانید نزد دیگران ارزش نداشته باشید

اگر همیشه این دغدغه را دارید که چرا دیگران آن‌گونه‌که باید و شاید برای شما احترام و ارزش قائل نیستند و به شما اهمیت نمی‌دهند نشان‌دهنده‌ این است که شما آن‌گونه‌که باید ذهن و جسمتان مشغول نیستید و درواقع بی‌کار و در عین‌حال نچسبید.

بیشتر بخوانید:  اشتباهاتی که به طلاق می‌انجامد

تلاش کنید برای زندگی خود به‌تنهایی برنامه داشته باشید اما از بودن در کنار دیگران هم لذت ببرید. زندگی با دوستانتان و بدون آن‌ها در جریان است این مسئله درمورد شما هم صادق است یعنی بود و نبود شما برای دوستانتان اهمیت دارد اما نه به معنای این‌که همه زندگی آن‌ها باشید.

رئیس بازی در می آورید

برخی افراد مدام در هر گروه و جمعی دوست دارند رئیس‌بازی دربیاورند و همه را مجبور به پذیرش فرمان‌های خود و کارهایی که می‌گویند کنند. شاید این موضوع در برخی گروه‌ها براساس قواعدی که دارد شدنی و درست باشد اما چنین چیزی در یک گروه دوستانه پذیرفتی نیست و سبب می‌شود دوستانتان از شما فاصله بگیرند. در یک گروه دوستانه هر کس دارای یک سهم است پس این موضوع را فراموش نکنید.

روراست نیستید

روراستی در هر زمان و مکانی بهترین کاریست که هر کسی می‌تواند انجام دهد اما این مسئله با نزدیکان و دوستانتان اهمیت بیش‌تری دارد. دوستی واقعی و راستین آن است که شما در کنار دوستانتان راحتید و مدام نمی‌خواهید درباره هر چیزی دروغ بگویید. افرادی هستند که درباره کوچک‌ترین موضوعات هم دروغ می‌گویند و اصلا روراست نیستند. چنین کسانی قابل‌اعتماد نیستند و نمی‌توانند دوستان خوبی باشند بنابراین دیگران تلاش می‌کنند از آن‌ها دوری کنند.

منبع: رویداد24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها