هشدار هواشناسی

وزش باد شدید در شمال و جنوب کشور و افزایش ارتفاع موج

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع موج در سواحل جنوب و شمال کشور هشدار داد.

وزش باد شدید در شمال و جنوب کشور و افزایش ارتفاع موج

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ از افزایش سرعت باد و ارتفاع موج در سواحل خلیج فارس بین ۱ تا ۱.۵ متر و در فراساحل تا ۲.۵ متر همراه با رگبار باران و رعدوبرق و افزایش ارتفاع موج در سواحل خزر بین ۰.۵ تا ۱ متر و در فراساحل تا ۱.۵ متر همراه با بارش باران از پنجشنبه تا جمعه ( ۱۷ تا ۱۸ آذر) خبر داد.

این مخاطره جوی روز پنجشنبه درشرق خلیج فارس و مناطق ساحلی غرب هرمزگان، دریای خزر و مناطق ساحلی استان‌های گیلان و مازندران،جمعه در خلیج فارس و نواحی ساحلی استان‌های خوزستان، بوشهر و غرب هرمزگان، دریای خزر و نواحی ساحلی گیلان و مازندران مورد انتظار است.

در اثر این مخاطره جوی احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی وجود دارد.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و خطرات ناشی از این مخاطره جوی محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به‌ویژه در فراساحل را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها