خبر خوش وزارت بهداشت برای زنان شاغل در این وزارتخانه

شب کاری زنان باردار شاغل به اختیار خودشان

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت گفت: نوبت کاری شب برای مادران شاغل باردار یا دارای فرزند شیرخوار در وزارت بهداشت اختیاری شد.

شب کاری زنان باردار شاغل به اختیار خودشان

بهروز رحیمی با اشاره به بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌های متعددی که در خصوص سیاست‌های کلی جمعیت و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و سازمان‌های تابعه وزارت بهداشت ابلاغ شده است، اظهار کرد: ضرورت پرداخت حقوق و مزایای متخصصان ضریب کا در ایام مرخصی زایمان و همچنین غرامت دستمزد ایام بیماری پزشکان متخصص مشمول تعهدات ضریب کا از اقدامات وزارت بهداشت در راستای حمایت از سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده ابلاغی مقام معظم رهبری و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اختیاری شدن نوبت‌کاری شب برای مادران شاغل باردار یا دارای فرزند شیرخوار گفت: حضور پدران در مشاغل و فعالیت‌هایی که نیازمند نوبت کاری شب است تا یک ماهگی نوزاد، اختیاری است و در صورت انجام نوبت‌کاری توسط مادران شاغل دارای فرزند شیرخوار، استفاده از مرخصی شیردهی در شیفت شب دو ساعت و در شیفت‌های مضاعف به ازای هر شیفت کاری یک ساعت لحاظ خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت تصریح کرد: با هدف حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در بخشنامه‌ای به معاونان توسعه مدیریت و منابع دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و مؤسسات تابعه این وزارتخانه، بر اعطای کامل مدت مرخصی زایمان برای مشمولان این قانون تأکید شده است.

رحیمی از اعطای دورکاری به درخواست مادران باردار خبر داد و گفت: بر اساس بخشنامه ابلاغی وزارت بهداشت، مادران باردارمی‌توانند حداقل ۴ ماده در دوران بارداری در مشاغلی که امکان دورکاری در آن‌ها فراهم است، به‌صورت دورکار فعالیت کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، پرداخت حقوق و مزایای پزشکان متخصص و فوق تخصص در ایام مرخصی زایمان را از دیگر اقدامات وزارت بهداشت در راستای انجام منویات مقام معظم رهبری در حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و اجرای قانون مجلس دانست و بیان کرد: وزارت بهداشت ساز و کار‌های تشویقی و حمایتی دیگری نیز برای اجرای هرچه بهتر قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دست تدوین و برنامه‌ریزی دارد.

وی خاطرنشان کرد: بخشنامه‌های مرتبط با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از زمان ابلاغ یعنی ۲۴ آبان ۱۴۰۱ قابل اجراست و در صورتی که دانشگاهی تابع انجام این قانون نباشد، از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ داخلی ۶ شکایات افراد ثبت و از طریق بازرسی وزارت بهداشت پیگیری خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها