مرگ صد‌ها فیل و جانور وحشی در خشکسالی کنیا

وزیر گردشگری کنیا گفت که میان فوریه و اکتبر (۲۰۲۲) هم زمان با ادامه شدیدترین خشکسالی‌ها در شرق آفریقا طی ۴۰ سال گذشته، ۲۰۵ فیل و ده‌ها جانور وحشی دیگر از بین رفته اند.

مرگ صد‌ها فیل و جانور وحشی در خشکسالی کنیا

با وجود آغاز بارندگی‌های پراکنده در این منطقه، پیش بینی سازمان هواشناسی کنیا درباره بارش کمتر از میانگین برای بیشتر مناطق این کشور در ماه‌های اینده، نگرانی‌هایی در باره ادامه تهدید نسبت به حیات وحش این کشور ایجاد کرده است.

پنینا مالونزا وزیر گردشگری، حیات وحش و میراث فرهنگی کنیا افزوده است که خشکسالی با پایان دادن به منابع غذایی و کمبود آب، موجب مرگ ومیر حیات وحش و آسیب رسیدن به ۱۴ گونه جانوری شده است.

وی افزود: خشکسالی، ۵۱۲ جانور چارپای وحشی، ۳۸۱ گورخر، ۱۲ زرافه و ۵۱ بوفالو را نیز در همین دوره از بین برده که برخی از آن‌ها در پارک‌های ملی زندگی می‌کرده اند که جاذبه گردشگری مهمی برای این کشور به شمار می‌رود. همچنین ۴۹ گورخر از یک گونه نادر و در خطر انقراض، از بین رفته است.

این گزارش در باره خسارت‌های وارد شده به حیات وحش کنیا که گردشگری نزدیک به ۱۰ درصد از تولید اقتصادی آن و اشتغال برای بیش از ۲ میلیون شهروند را فراهم می‌کند تنها چند روز پیش از برگزاری نشست آب و هوایی سازمان ملل متحد در مصر انتشار یافته است.

 
 
 
 
منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    نفت نبودوضع ایران بدتربود

  • ناشناس
    0

    هی زاد ولد کنید . سایتتون از محافظه کار ترینها پیشی گرفته ماشاالله .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها