وزیر بهداشت: آمار مرگ و میر کرونا در دو ماه اخیر زیر ۱۰ نفر بوده است/ ویدئو

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آمار مرگ و میر کرونا در دو ماه اخیر زیر 10 نفر بوده است این درحالیست که کشورهای آمریکایی و اروپایی به ترتیب بیش از 200 و 100نفر مرگ و میر کرونایی دارند.

وزیر بهداشت: آمار مرگ و میر کرونا در دو ماه اخیر زیر ۱۰ نفر بوده است/ ویدئو

بهرام عین اللهی گفت: در ۲ ماه گذشته  آمار مرگ و میر کرونا در کشور به کمتر از ۱۰ نفر رسیده است و حتی  در بعضی روز‌ها به صفر رسید؛ در حالی که اکنون در آمریکا بالای ۲۰۰ نفر و در اروپا بالای ۱۰۰ نفر مرگ و میر وجود دارد.

او گفت: متاسفانه موج جدیدی کرونا در کشور‌های شرقی مانند ژاپن و کره در حال افزایش است، اما سعی می‌کنیم این وضعیت را در کشور خود حفط کنیم.

او افزود: از مردم خواهش می‌کنیم حتما واکسیناسیون را انجام دهند چرا که در هر سال انجام یک بار واکسیناسیون  لازم است و برای امسال یک دز یادآور برای همه لازم است. البته استفاده از ماسک هم با توجه به حضوری شدن مدارس و دانشگاه‌ها بسیار مهم است.

عین اللهی درباره جام جهانی فوتبال نیز اشاره کرد و گفت: مردم از کشور‌های مختلف برای جام جهانی به قطر می‌روند و خطر افزایش  شیوع ویروس  کرونا در این کشوروجود دارد و قرار بر این شد کسانی که به قطر می‌روند تست‌های لازم را انجام دهند و توصیه می‌کنیم حتما دز یادآور واکسن را انجام دهند و در برگشت نیز حتما کنترل تست RCR انجام می‌شود تا آلودگی دوباره به کشور باز نگردد.

وزیر بهداشت با عنوان کردن این موضوع که همه گیری آنفولانزا در کشور کاهش یافته گفت:به دنبال آن هستیم که به زودی مراکز درمان سرطان را افزایش دهیم.

او گفت: اکنون ۱۰۰ مرکز پیشرفته درمان سرطان در کشور وجود دارد و امیدوار هستیم بتوانیم در جهت پیشگیری از سرطان در جلسات آتی شورای عالی سلامت کار کنیم.

حجم ویدیو: 11.47M | مدت زمان ویدیو: 00:04:43 | دانلود ویدیو
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ترس
    0

    آقای خبر فوری چرا نظر کاربران را برای دولتی های انقلابی ، مجلسی های انقلابی نما و مسببان گرانی ها و تورم فلاکت بار ثبت نمی کنید ؟ ترسیدید؟؟؟؟یا ترسانده شده اید؟؟؟؟؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها