افزایش شاخص توده بدنی کودکان در طول همه گیری کرونا

بر اساس داده‌های مطالعه ای جدید که در نشست سالانه آکادمی اطفال آمریکا اعلام شد، کودکان و به ویژه دختران نوجوان افزایش قابل توجهی در شاخص توده بدنی (BMI) را در طول همه گیری کووید۱۹ تجربه کردند.

افزایش شاخص توده بدنی کودکان در طول همه گیری کرونا

یک دانشجوی پزشکی در دانشکده پزشکی ویرجینیا و همکارانش شاخص توده بدنی کودکان را در طول همه گیری کرونا و شاخص توده بدنی آن ها در اوایل همه گیری این بیماری را ارزیابی کردند.

در این مطالعه ۲۳۸ بیمار چهار تا ۱۷ ساله مورد بررسی قرار گرفته اند.

متخصصان دریافتند که شاخص توده بدنی کودکان از ابتدای شروع تعطیلی های ناشی از پاندمی کووید۱۹ تا ماه مه سال گذشته میلادی (۲۰۲۱) به طور قابل توجهی افزایش یافته است که این افزایش برای دختران چشمگیر تر بوده است.

نویسندگان این مطالعه می گویند: از آنجایی که افزایش شاخص توده بدنی چند عاملی است، جهت گیری های آینده این مطالعه می تواند با هدف بررسی منبع اصلی این تغییرات و سایر پیامدهای غیرمنتظره باشد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، همچنین به گفته متخصصان، نتایج این مطالعه می تواند به خانواده ها و پزشکان کمک کند تا با این افزایش هشداردهنده در شاخص توده بدنی کودکان مقابله کنند.

شاخص توده بدنی یا بی‌ام‌آی سنجشی آماری برای مقایسه وزن و قد یک فرد است. در واقع این سنجش میزان چاقی را اندازه‌گیری نمی‌کند بلکه ابزاری مناسب است تا سلامت وزن فرد با توجه به قدش تخمین زده شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها