سکوت روبیکا شکست؛ بگذاریم کاربران خودشان پلتفرم را انتخاب کنند

طرح شایعات متعدد درباره اپلیکیشن‌های ایرانی مانند روبیکا سبب شد که این ابراپلیکیشن ایرانی بالاخره سکوت خود را در قبال اتهامات بشکند و اطلاعیه‌ای در این خصوص صادر کند.

سکوت روبیکا شکست؛ بگذاریم کاربران خودشان پلتفرم را انتخاب کنند

روبیکا طی بیانیه‌ای در پاسخ به شایعات و ابهامات اظهار داشت:

«روبیکا از شرایط پیش آمده برای دسترسی به اینترنت و محدودیت سرویس‌های بین المللی متاسف است و ترجیح می‌دهد در یک فضای رقابتی، بر اساس مزیت‌های بومی با سایر پلتفرم‌ها رقابت کند.

روبیکا با سهامداری همراه‌اول و ایرانسل، ماهیتی خصوصی دارد. این اپلیکیشن باتوجه به مدل درآمدی براساس سهم درآمد از ترافیک مصرفی کاربران، برای سهامداران خود سودآور بوده و نیازی به حمایت‌های مالی دولتی ندارد.

جذب میلیون‌ها مخاطب در روبیکا از ابتدا با ارائه خدمات کاربردی صورت گرفته بود که گواه این ادعا، حضور بیش از ۱۴ میلیون نفر کاربر فعال روزانه و بیش از ۳۲ میلیون کاربر یکتای فعال در ماه است.

از سال گذشته تاکنون با در دسترس قرارگرفتن سرویس کسب درآمد روبیکا، بیش از یکصدهزار نفر توانسته‌اند با فعالیت و تولید محتوا در این اپلیکیشن کسب درآمد کنند.

مجموعه روبیکا ضمن تکذیب ادعا‌های مطرح شده از سوی برخی افراد و رسانه‌ها، خواستار ارائه مستندات از مدعیان است و حق خود را برای شکایت از ادعا‌های جعلی محفوظ می‌داند».

شاید دلیل این هجمه‌ها به روبیکا را زمانی که آمار ارائه شده فوق را مرور کنیم، بهتر درک نماییم، ۳۲ میلیون کاربر یکتا و ۱۴ میلیون مراجعه روزانه و درآمدزایی بیش از صدهزار جوان ایرانی از طریق تولید محتوا، آن‌هم در میان انبوه تخریب‌های خارجی و داخلی به خوبی حاکی از توان قابل ستایش جوانان نخبه ایرانی است، مروری بر امکانات روبیکا هم نشان می‌دهد که تیم آن سعی داشته تا جامعه‌ای واقعی از مردم ایران را در فضای مجازی کنار هم جمع کند به همین جهت سعی شده تا سلایق همه مخاطبان در طراحی روبیکا اعمال شود.

نهایتا امیدواریم مطالبه‌گران درباره مشکلات کسب و کار‌های فعال در سکو‌های ایرانی و چالش‌های لایه سرویس بومی نیز دغدغه‌ای داشته باشند و بخشی از زمان خود را هم به پیگیری جدی آن اختصاص دهند.

منبع: برنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • تامی
    8

    اینستا و واتس اپ رو رفع فیلتر کنین بزاریم به زندگیمون برسیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      41

      تو پیامرسانهای داخلی هم میتونی به کار و زندگیت برسی مگه اینکه ریگی به کفش داشته باشی

    • موافقم
      0

      ببخشید اشتباهی _ شد

    • مهران
      1

      اونقدر دگم و عقب افتاده ایی که واتساپ و ... رو ریگ در کفش میدونی . و اینکه قصد ازانتخاب شدن داخلی ها معلومه . جز تجسس هیچ هدفی ندارید . می خوایم زندگی مون خصوصی بمونه و ازاد . به کسی ربطی نداره . فهمیدی ؟

  • بدون جهان
    1

    روبیکا ابر اپلیکیشن ! آه ای خدای بزرگ چرا تاکنون هیچ بقالی نگفته است ماست ترش نداریم !

  • ناشناس
    4

    در ادامه متن قبلی ارسال شده:همان رایگان کردن در ج اگهی در پیامرسانهای داخلی خصوصا نرم افزار دیوار باعث فعالیت بیشتر در بین مردم در جهت کسب و کار !!!
    پس لطفا مسوولان این نکات مهم ذکر شده را پشت گوش نیندازند که همین مساعل به ظاهر ساده مسبب پیشرفت در کسب و کارها و ترقیب مردم به پیام رسانهای داخلی میشود.

    با تشکر.

  • فریبرز
    3

    خوبه که دوست دارید در فضای رقابتی فعالیت کنین ،اما من با توجه به تجربه این چند روز که به اجبار روبیکا نصب کردم جهت ارتباط با همکارانم ،باید بگم به شدت ضعف داره و اصلا در حد و اندازه های اینستاگرام نیست

  • ناشناس
    4

    من روبیکا داشتم برای پرداخت قبض، اما بعد از بستم واتس اپ، روبیکا و تمام برنامه های ایرانی را از گوشیم حذف کردم به عنوان اعتراض، به نظرم شما هم همینکار را کنید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      مدرسه بچه ام گفتن ایتا نصب کن گفتمشون نمیکنم همون شاد که بخاطر غیرحضوری بچه هام سه سال پیش نصب کردم کافیه و البته الان حذف کردم چون شکر خدا حضوری هستن....اما هیچ برنامه ایرانی نصب نخواهم کرد فقط بخاطر اینکه به زور میخوان برنامه هاشون رو پیش ببرند وقتی برنامه های خوبی مثل واتساپ رو فیلتر میکنن چرا برنامه ای که توان پشتیبانی چندمیلیونی نداره رو نصب کنم؟ قدرت انتخاب بالاترین نعمتی بوده که خدا به بنده هاش داده چرا قدرت انتخاب رو از انسانها میگیرید؟

    • مهران
      0

      دقیقن برای به زور پیش بردن کار . ببینید با صنعت خودرو چه کردند مدیران پر تزویر ، دروغگو ، چاپلوس ، ناپاک و اختلاس گر و مفسد اقتصادی مدیرانی که جان و پول مردم و رفاه براشون ارزشی نداره .

  • ناشناس
    1

    افرین به نظر مدیران روبیکا که گفتند بگذارید مردم انتخاب کنند

  • بیی
    2

    مال بیت ه

  • آشنا
    2

    نتیجه حمایت نابجا و عدم رقابت با رقبای قوی جهانی در هر عرصه نتیجه میشود مثل خودرو سازی و هزاران نمونه رانتی دیگر که باعث عقب افتادن در آن زمینه میشود نه پیشرفت کاش از آزمون و خطاهای گذشته درس می‌گرفتیم .

  • سیاوش سلطان
    2

    نیازی به حمایت‌های مالی دولتی ندارد.!!!!!؟؟؟
    خجالت نکشید ، علاوه بر بستن فضای رقابت و انحصاری کردن فضای مجازی ملی ، کمک مالی نیز از دولت ها بگیرید ، شاید گیر کرد کلویتان و خفه شدید!!
    با گلهوسفند طرف نیستید ، اگر اپراتورها و در پشت پرده آن افراد از این خفقان و انحصارگرایی سود نمی برند و هدفشان توسعه عناوری است !!!!
    چرا در زمینه جذب نیرو از طریق مبادی رسمی اقدام نمی کنند و نسبت به عملکرد خود شفاف سازی نمی کنند ؟!!! و وقتی زیر سوال می روند ، دیگران را متهم به اتهام زنی می کنند !!!
    خجالت بکشید ، گوسفند خودتان هستید که با انحصار ریشه اقتصاد و سرمایه کشور را به گروگان گرفته اید ، بزرگترین سرمایه هر کسور جوانان آن کشور هستند که با روش انحصارگرایانه شما به برده تبدیل می شوند.

  • ناشناس
    2

    تغاری شکست و ماستی ریخت و حالا ...؟

  • ناشناس
    0

    اینستا و واتس اپ , و تلگرام و توییتر و فیسبوک و همه اپلیکیشن ها رو رفع فیلتر کنین محدودیت باعث میشه مردم کنجکاو تر و مشتاق تر بشن به این برنامه ها

  • ناشناس
    0

    تحریم تمام پیام رسان های ایرانی از امروز.
    این دیگه ایرانخودرو و سایپا نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها