اداره کل آموزش و پرورش تهران مطرح کرد

پیشنهاد تعیین «نرخ شناور» برای سرویس مدارس تهران

رئیس اداره امور مالی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت:تعیین نرخ شناور تعادلی که از یک سو مورد رضایت خانواده و از سوی دیگر منصفانه باشد را پیشنهاد دادیم که روز ۱۲ مهر مطرح، تصویب و برای شورای شهر ارسال شده است.

پیشنهاد تعیین «نرخ شناور» برای سرویس مدارس تهران

ابراهیم نجار با اشاره به برخی مباحث و اخبار منتشرشده درباره سرویس مدارس و اعتراضاتی که در هفته‌های اخیر نسبت به نرخ سرویس مدارس از سوی خانواده‌ها مطرح شده بود اظهار کرد: برخی مسائل مطرح شده به صورت دقیق طرح موضوع نشده و باعث شد اخبار نادرستی به دست خانواده‌ها برسد.

وی تاکید کرد که رسالت آموزش‌وپرورش نرخ‌گذاری سرویس مدارس نیست و به غلط اینگونه تداعی شده است که ما به بحث نرخ سرویس مدارس ورود کرده‌ایم. 

رئیس اداره امور مالی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه البته خانواده‌ها توقع دارند که آموزش‌وپرورش در این بخش هم ورود کرده و کمک کند گفت: ما به نقش تربیتی و تعهدی که داریم وفادار هستیم و سعی می‌کنیم نظارت کنیم.

نجار ادامه داد: کارگروه ماده ۱۸ آیین‌نامه سرویس مدارس، مسئولیت ساماندهی سرویس مدارس را برعهده دارد که آموزش‌وپرورش یک عضو آن است. روال کار اینگونه است که معمولا کارگروه ماده ۱۸، نرخ پیشنهادی خود را جهت بررسی و تایید به شورای شهر ارسال و شورای شهر بعد از تصویب به فرمانداری می‌فرستد تا ابلاغ کند.

آموزش و پرورش، نرخ شهریه را تعیین و اعلام نمی کند

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش، نرخ شهریه را تعیین و اعلام نمی کند گفت: سامانه ثبت نام سرویس مدارس آموزش و پرورش شهر تهران نیز یک سامانه نظارتی است. 

رئیس اداره امور مالی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: اطلاع‌رسانی درباره نحوه استفاده از سامانه انجام شده است. سامانه sns.tehranedu.ir یک سامانه نظارتی است و در حال حاضر نیز هیچ مشکلی برای ورود به سامانه و انجام ثبت‌نام وجود ندارد.

نرخ تعیین شده برای رانندگان سرویس مدارس، با وضعیت فعلی همخوانی ندارد و رانندگان از آن استقبال نکردند

نجار درباره افت و خیز و تغییرات قیمتی نرخ سرویس مدارس و گلایه‌هایی که به همراه داشت توضیح داد و گفت: طبق آیین نامه قانونی، وظیفه شورای شهر بررسی نرخ پیشنهادی کارگروه ماده ۱۸ است، اما آنها بدون بررسی و دریافت پیشنهاد، در اسفندماه سال گذشته، نرخی را تصویب کرده بودند و فرمانداری نیز همان نرخ را برای مهرماه جاری تصویب و ابلاغ کرد؛ در حالی که نرخ تعیین شده برای رانندگان سرویس مدارس، با وضعیت فعلی همخوانی ندارد و رانندگان از آن استقبال نکردند.

وی اضافه کرد که نرخ مصوب، نرخی بود که روی آن کار کارشناسی و مطالعات صورت نگرفته بود. 

سرویس مدارس اکنون به طور غیر رسمی با نرخ توافقی اولیاء و رانندگان به کارگرفته می‌شوند

رئیس اداره امور مالی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران درپاسخ به اینکه «با تفاسیر موجود و بدون سرویس ماندن بسیاری خانواده‌ها با گذشت چندین روز از آغاز سال تحصیلی آیا بازنگری در نرخ شهریه و امکان توافق سرویس مدارس با اولیاء وجود دارد؟ چه راهکارهایی در این زمینه به کار گرفته شده است؟ » گفت: اکنون به صورت غیررسمی سرویس مدارس با نرخ توافقی اولیاء و رانندگان به کارگرفته می‌شوند. اخیرا جلسه‌ای تشکیل شده و در آن جلسه هم تلویحا به نرخ توافقی میان خانواده و سرویس مدرسه رضایت داده‌اند.

نجار افزود: ما تعیین نرخ شناور تعادلی که از یک سو مورد رضایت خانواده و از سوی دیگر منصفانه باشد را پیشنهاد دادیم که در جلسه کارگروه ماده ۱۸ در روز ۱۲ مهر مطرح و تصویب و برای شورای شهر ارسال شده است.  بالغ بر ۷۵ درصد خانواده‌ها سرویس مدرسه را استفاده می‌کنند، اما نرخ، غیررسمی است. 

پیشنهاد اصلاح آیین نامه سرویس مدارس جهت حذف نقش اجرایی آموزش و پرورش 

وی بر ضرورت اصلاح آیین نامه سرویس مدارس تاکید کرد و گفت: ما پیشنهاداتی در این زمینه ارائه داده‌ایم از جمله اینکه نامه نگاری با وزیر آموزش  و پرورش انجام دادیم تا آیین نامه سرویس مدارس اصلاح شود و به این ترتیب نقش اجرایی از دوش آموزش‌وپرورش برداشته و کامل به نهادهای مربوط و خانواده ها سپرده شود و ما تنها نظارت کنیم. مقدمات بازنگری در آیین نامه فراهم شده است. 

رئیس اداره امور مالی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران همچنین درباره پیشنهاداتی مبنی بر اینکه خانواده‌ها و معلمان هم در صورت امکان به عنوان سرویس مدرسه وارد شوند گفت: این کار اهانت به معلمان است. یک توصیه مهم هم به خانواده‌ها دارم؛ خانواده باید به سرویس و راننده مجاز اکتفا کند تا بتوانند برچسب سرویس دریافت کنند. اگر خانواده ها به سمت سرویس غیرمجاز بروند ممکن است تبعاتی داشته باشد. 

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها