دکتر «زهرا قلن‌بر»، مدیرعامل شرکت داروسازی ابوریحان:

قوانین جدید بانک ها شرکت های دارویی را تحت فشار گذاشته‌است / برنامه مدوّن ۲ ساله برای توسعه صادرات داریم

مشکل اصلی شرکت‌های دارویی در حال حاضر قوانین جدید بانکی‌ست که بر اساس مصوبات قبلی عمل نمی‌کنند و با قوانین عجیب جدیدشان به جای سرمایه در گردش، مانده سپرده می‌خواهند.

قوانین جدید بانک ها شرکت های دارویی را تحت فشار گذاشته‌است / برنامه مدوّن ۲ ساله برای توسعه صادرات داریم

دکتر «زهرا قلن‌بر» مدیرعامل شرکت داروسازی ابوریحان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سلامت و دارو افزود: بانک‌ها مانع جدی حرکت رو به جلوی مجموعه‌های تولیدی شده‌اند و به جای این‌که آن‌ها را تقویت کنند، عملا با قوانین عجیب‌شان مسیر تولید را مختل می‌کنند. ازجمله این قوانین دست و پاگیر، تمدید تسهیلات شرکتها منوط به افزایش معدل موجودی است که با روح تولید و صنعت  در تضاد است.

مدیرعامل ابوریحان از رسیدن به اهداف مالی این مجموعه در سال جدید گفت و ادامه داد؛ طبق پیش‌بینی و برنامه اولیه ۷۰۰میلیارد خالص فروش طی ۶ماهه اول سال را داشتیم که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته حدود ۴۸درصد افزایش فروش داشته‌ایم.

وی تصریح کرد؛ البته می‌توان نیمی از این نرخ را به افزایش قیمت‌ها هم نسبت داد و با توجه به تغییر نرخ ارز ترجیحی به نظر می‌رسد همچنان حاشیه سود سالیانه ما حفظ شده است.

دکتر قلن‌بر همچنین از توسعه بازار صادرات این مجموعه طی برنامه‌ای دوساله خبر داد و افزود؛ دو کار همزمان توسعه بازار صادرات و هم بحث تقویت زیر ساخت‌های ابوریحان را در این برنامه پیش می‌بریم تا با توجه به بستر و گذشته صادرات ابوریحان، به کارنامه صادراتی اولیه و قابل قبولی برسیم. چون ما مشتری‌های قدیمی در منطقه داریم و به شرط پایداری قوانین فعلی می‌توانیم به این بذری که کاشته شده امیدوار بمانیم.

وی در پایان با اشاره به مجمع روز گذشته ابوریحان و اعلام خبر افزایش ۱۰۰درصدی سرمایه برای سهامداران از راه‌اندازی دو خط ویال انسانی و اسپری نازال تا پایان سال جاری گفت و ابراز امیدواری کرد این محصولات بعد از اسکیل‌اپ برای سال آینده عرضه شود.

گفتنی است شرکت داروسازی ابوریحان با تولید ۳۰۰ محصول یکی از متنوع‌ترین سبدهای دارویی را داراست و محصولاتش به بازارهای ۱۵ کشور حهان در ۳ قاره صادر می‌شود.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها