گزارش خبرگزاری دولت از ناآرامی ها در تهران و چند شهر دیگر کشور، 16 مهر 1401

همزمان با فروکش کردن ناآرامی‌ها و اعتراضات در سطح کشور طی هفته گذشته، امروز شنبه برخی شهرها به ویژه شهر تهران شاهد آشوب و خرابکاری نقطه‌ای بود.

گزارش خبرگزاری دولت از ناآرامی ها در تهران و چند شهر دیگر کشور، 16 مهر 1401

امروز (شنبه شانزدهم مهر) دهها نقطه از شهر تهران شاهد شیوه‌ای مشابه در تخریب و آشوب توسط عوامل میدانی و سازماندهی شده ضد انقلاب بود؛ به نحوی که در نقاطی که به نظر می‌رسد از پیش تعیین‌ شده باشد، تیم‌های ۵ تا ۱۰ نفره با تخریب و آتش زدن اموال عمومی به ویژه مخازن زباله، منطقه را دچار هرج و مرج و با ایجاد بار ترافیکی، عبور و مرور عموم مردم را با اخلال مواجه کنند.

بر اساس این گزارش، در این نقاط تیم‌های آشوب، ضمن سر دادن شعارهای ساختارشکنانه، ایجاد مانع برای کسب‌وکار مغازه‌داران و تجار بازار و تحریک جوانان و دانشجویان برای پیوستن به آنها و تحرکات سوء، اقدام به درگیری با پلیس و تخریب اموال عمومی کردند.

از جمله مناطقی که امروز شاهد اجرای این شیوه از سوی عوامل آشوب بود، می‌توان به محدوده شهرک غرب، مترو شریف، لاله‌زار، خیابان ملت، خیابان انقلاب و چند نقطه دیگر اشاره کرد که با مداخله نیروهای پلیس تجمعات آشوب پراکنده شد.

در محدوده متروی شریف و خیابان حبیب‌الله، تجمع‌کنندگان با به آتش کشیدن چند مخزن زباله و کشاندن آنها در مسیر سواره‌رو، برای دقایقی این خیابان را مسدود کردند که با حضور نیروهای پلیس و شلیک گاز اشک‌آور، جمعیت ۳۰ تا ۴۰ نفره آنها پراکنده شد.

در  خیابان ملت تهران که محدوده بازار فروشندگان لوازم یدکی خودرو محسوب می‌شود، جمعی حدودا ۲۰۰ نفره اقدام به سر دادن شعار و همچنین آتش زدن سطل‌های زباله کردند که منجر به ایجاد بار ترافیکی در این محدوده و همچنین تعطیلی واحدهای صنفی از بیم تخریب و آسیب شد.

بازار تهران در محدوده ناصرخسرو نیز وضعیت مشابهی داشت؛ آنجا که یک هسته مرکزی از آشوبگران با به آتش کشیدن چند مخزن زباله در این منطقه به دنبال ایجاد فضای رعب و وحشت و ناامنی برای به تعطیلی کشاندن واحدهای صنفی بودند. اغتشاشگران در محدوده بازار همچنین اقدام به آتش زدن یک کیوسک نیروی انتظامی کردند که پس از حضور یگان‌های ویژه پلیس متفرق شدند.

شهرک غرب دیگر نقطه‌ای از تهران بود که امروز شاهد برگزاری تجمع پراکنده جمعی حدوداً ۷۰ نفره در بلوار فرحزادی بود که با کشف حجاب تعدادی از افراد حاضر در تجمع و همچنین سر دادن شعار همراه بود.

این شیوه از ایجاد آشوب و ناامنی در برخی دیگر از شهرهای کشور نیز اجرا شد.

در برخی شهرهای استان کردستان از جمله بوکان و سقز، تجمعات عناصر آشوبگر و انجام اقدامات تخریبی به ویژه مسدود کردن معابر و آتش زدن اموال عمومی، منجر به توقف فعالیت کسبه و بازاریان در این شهرها شد و برخی مغازه‌داران برای مصون ماندن از تعرضات عناصر آشوبگر، اقدام به بستن مغازه‌هایشان کردند.

در میدان آزادی سنندج مرکز استان کردستان و چهارراه شریعتی و میدان آزادی اصفهان تجمعات پراکنده گروهی صورت گرفت و ۱۰۰ نفر در رجایی‌شهر کرج اقدام به تجمع، شعاردهی و انسداد مسیرهای مواصلاتی کردند که در نتیجه اقدامات آنها آسیب‌هایی به اموال عمومی و خودروهای عبوری کردند.

اقدامات عناصر وابسته به ضد انقلاب منحصر به تجمعات و شعاردهی نبود و در تحرکاتی ضد امنیتی در شهرستان سلماس با پرتاب کوکتل مولوتف به مسجد جامع شهر تعرض کردند و در اقداماتی مشابه، حملاتی با کوکتل مولوتف به یک حوزه بسیج در تهران، مخابرات خاورشهر تهران، دفتر امام جمعه شهرستان بهمئی و یک حوزه علمیه در گرگان شد.

دانشگاه‌های پایتخت و برخی شهرها نیز امروز شاهد برپایی تجمعات دانشجویی بود به نحوی نزدیک به دو ساعت پس از حضور رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه الزهرا، برخی دانشجویان در محوطه بیرونی دانشگاه تجمع و شعارهایی اعتراضی سر دادند و ۱۵۰ نفر نیز در دانشگاه امیرکبیر، ۱۰۰ نفر دانشکده فنی دانشگاه تهران، ۳۰ نفر در دانشگاه شریف، ۳۰ نفر در دانشگاه علامه و ۳۵ نفر در دانشگاه آزاد علوم پزشکی در منطقه زرگنده تجمع و شعاردهی کردند.

دانشگاه فنی اراک شاهد تجمعی ۱۰۰ نفره بود و ۱۰۰ نفر در دانشگاه آزاد زنجان، ۱۰۰ نفر از انترن‌ها در دانشگاه علوم پزشکی همدان و ۷۰ نفر با تجمع در دانشگاه دخترانه امام رضا (ع) مشهد اقدام به شعاردهی کردند و تجمع محدودی نیز در دانشگاه‌های آزاد و فردوسی این شهر صورت گرفت. ۷۰ نفر در دانشگاه خلیج فارس بوشهر، ۶۰ نفر در دانشگاه گیلان، ۵۰ نفر در دانشگاه یزد، ۵۰ نفر در دانشگاه صنعتی خمینی‌شهر اصفهان، ۴۰ نفر در دانشگاه خوارزمی کرج، ۴۰ نفر در دانشکده داروسازی علوم پزشکی شیراز، ۲۵ نفر در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، ۲۰ نفر در دانشگاه ایلام و ۱۵ نفر هم در دانشگاه الزهرای کرمان تجمع کردند.

در دانشکده هنر سمنان ۳۵ نفر با تجمع در محوطه این دانشگاه سرودخوانی کردند و حدود ۳۰ نفر در جهاد دانشگاهی اصفهان ضمن سر دادن شعارهای ساختارشکنانه اقدام به کشف حجاب کردند و دانشگاه صنعتی همدان هم صحنه تجمع پراکنده گروه‌های ۵ نفره دانشجویی و شعاردهی آنها بود.

بنا بر گزارش خبرنگاران ایرنا از سطح شهر تهران، هم اکنون با پراکندگی تجمعات، آرامش به سطح شهر بازگشته است و ترافیک روانی در معابر پایتخت جریان دارد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • قاسم
    5

    ای کاش پلیس ایران همچون پلیس‌های آلمان ، فرانسه ، انگلیس مخصوصاً پلیس‌های آمریکایی وارد عمل می‌شدند .

    نظرات شما -
    • بیطرف
      5

      ببینید این همه اعتراض شده خب اگه قراره دولت صدای شما رو بشنوه تا حالا شنیده و اگه قراره کاری کنه مطمئن باشید همون دو هفته کافیه.....
      این که یه عده کمی میان و هم به خودشون و هم به دیگران ضرر می‌زنند فایده‌ای نداره
      می‌بینید که اکثریت مردم همراهی نمی‌کنند حالا هر چقدر رسانه‌های اون وری جو بدن.....
      پس شما فقط خودتونو خسته می‌کنید
      به نظرم شما برای تغییر حکومت در ایران یکم عجله دارید ولی واقعیت اینه که هنوز به اون مرحله نرسیدید که همه ی مردم شما رو همراهی کنند
      از نظر من کار شما بیهوده است.....

  • ناشناس
    1

    مردم ايران چقدر بدبخته ،،،كه نماينده مجلس ،به غربي ها مي گويد شما فضائي مجازي منافقين را قطع كنيد تا ما اينترنت ايران را وصل كنيم ،فكر كردي مردم ايران هم دوتابيعتي هستند كه گروگان بگيري ،وعوضش پول بگيري

  • احمد اندروژ
    8

    ای بابا اگر این وضع ادامه پیدا کنه ممکنه مردم تحت فشار و گرفتار تورم و بدبختی و بی پولی وفقر هم قاطی این عده بشن و به منافع حضرات اسیب برسونن ، باید زودتر نیروی انتظامی قبل از اینکه مردم بدبخت هم اعتراض کنن اینها رو جمع کنه تا آرامش برای اونهایی که در ارامش در ایران زندگی راحتی داشتن دوباره فراهم بشه !

  • حمی
    8

    دشمن اصلی توخیابون فردوسی با دلالی دلار رو کشوندن بالای ۳تا اشوب تو مملکت ایجاد بشه اینها ستون پنجم امریکا هستند اعدامشون کنید

  • ناشناس
    3

    هر جا افغانی دیدین در حد مرگ بزنید الان تو کرج داشتن از مردم معترض فیلم میگرفتن

    نظرات شما -
    • Msi. Bnd pohl
      1

      نکنه گروه فاطمیون هستند؟احتمال داره

  • ناشناس
    1

    خبرنگار نوع شعارهای تظاهر کنندگان را ذکر نکرده تا مخاطبان بدانند خواسته تظاهر کنندگان چیست؟

  • رزز
    0

    بیشرف من امروز رفته بودم بوکان برای خرید کل مغازه ها تو تحصن واعصاب بودند

  • حق گو
    0

    این اغتشاشگرها همون دست پرورده های خود نظام هستند ولی چون دموکراسی ندیدن بلد نیستن از راه درست اعتراض کنن،حالا هن پاچه ی خودشون رو گرفتن

  • ناشناس
    1

    چرا خبری از حوزه علمیه نیست !؟
    همه نیروهای امنیتی فرهنگی انقلاب در حال مبارزه هستن چرا خبری از حوزه نیست در گذشته حوزه نفر اولی ها بود تو مبارزه، حالا چی شده خبری ازشون نیست

  • ناشناس
    4

    باید سرکوب شن یه مشت تجزیه طلب یه مشت احمق که باور کردن امریکا میتونه خوشبختشون کنه

  • ناشناس
    0

    از خبر رسانی تان ممنونم...اما یک سوال"تعداد افراد را چطور به این دقیقی درآوردید....؟

  • ناشناس
    0

    منم همینه میگم چه جور دقیق آمار میده .نکنه با خط کش اندازه گرفتی؟

  • ابوالهول
    0

    این اعداد۱۰،۲۰،۳۰و...اشتباهه من شمردم: ۱۰نفره ها۱۱/۵نفر؛۲۰نفره ها۲۱ نفرو....بودن .لطفااین باردقت بیشتری درشمارش بفرمایید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها