کشتن ۱۷ انسان بی‌گناه به بهانه فوت مهسا امینی

اگر مطالبه واقعی معترضان به فوت مهسا امینی، جان باختن یک انسان بی‌گناه بوده، حالا در قالب تجمعات روزهای اخیر که به میدانی برای ایجاد اغتشاش، آشوب و ایجاد ناامنی در سطح شهر تبدیل شده، شاهد جان باختن چندین انسان بی‌گناه توسط جریانات مسلح معاند هستیم.

کشتن ۱۷ انسان بی‌گناه به بهانه فوت مهسا امینی

"امنیت" نعمتی است که با تامین و بودن آن، تمام نظامات و مواهب دیگر در هر جامعه‌ای معنا پیدا می‌کند و در نبود آن، هیچ یک از نظامات و برخورداریهای دیگر به کار نخواهد آمد.

هیچ عقل سلیمی، خدشه به "امنیت" به هر بهانه‌ای را برنمی‌تابد حال این بهانه، فوت یک خانم باشد یا اعتراض به افزایش بهای بنزین چرا که در نبود امنیت، اولین چیزی که به مخاطره می‌افتد "امنیت جانی شهروندان" است و  بر اساس هر منطقی، تجمعاتی که مبدا آن، اعتراض به فوت یک فرد بوده نمی‌تواند در ادامه منجر و منتج به فوت ده‌ها انسان بی‌گناه دیگر شود!

حالا چند شبی است که مسیر اعتراضات به فوت "مهسا امینی" از مسیر اعتراض به این فوت او به سمت ایجاد اغتشاش، آشوب و تعرض به جان و مال مردم از سوی برخی سوء‌‌استفاده‌کنندگان حاضر در تجمعات منحرف شده است.

اگر مطالبه واقعی معترضان به فوت مهسا امینی، جان باختن یک انسان بی‌گناه بوده است  حالا در قالب تجمعات روزهای اخیر که در برخی مناطق و شهرهای مختلف کشور به میدانی برای ایجاد اغتشاش، آشوب و ایجاد ناامنی در سطح شهر تبدیل شده، شاهد جان باختن چندین انسان بی‌گناه توسط جریانات مسلح معاند نفوذ کرده به داخل تجمعات اعتراضی هستیم!

متاسفانه در ناآرامی‌های شب گذشته 30 شهریور در برخی از شهرهای کشورمان شاهد کشته شدن 17 نفر بودیم؛ همین واقعیت تلخ به خوبی انحراف مسیر اعتراضات از مسیر خود در اعتراض به فوت مهسا امینی را به وضوح هر چه بیشتر نشان می‌دهد.

قاعدتاً حالا دیگر مسیر و غایت اعتراضات مسالمت‌آمیز به فوت این خانم از مسیر اغتشاگرانی که طی روزهای اخیر، خود مسبب و بانی قتل ده‌ها انسان بی‌گناه دیگر شده‌اند، جداست و هیچ فرد منصفی، عدم برخورد با تهدیدکنندگان امنیت جانی شهروندان را برنمی‌تابد.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • آزادی
    6

    کار‌لباس‌شخصی‌ها‌‌‌ و عوامل نفوذی امنیتی بین مردم معترض است تا بهانه سرکوب معترضان بدست بیاید اما این کار ها برای مردم نخ نما شده حرف حق مردم را گوش کنید

    نظرات شما -
    • امیرحسین
      4

      خدا شفا بده شما را اگر حکومت می خواست بر هر قیمتی بمامد حجاب آزاد می کرد این که دردسرش کمتره

    • آزادی
      0

      حکومت در ایران برای رضایت طرفداران خودش این قوانین سختگیرانه را گذاشته و اگر نه حجاب را آزاد می‌کرد در زمان مورد نیاز به هوادارانش نیاز داره برای همین با قوانین سختگیرانه بدنبال حفظ حکومت هستن

  • پیمان
    7

    یک اقدام نسنجیده گشت ارشاد منجر به این کشتار شده پس خودمان را گول نزنیم

    نظرات شما -
    • 1

      نخیر این نتیجه 44 سال اقدام نسنجیده است .

  • یه بنده خدایی
    3

    مگه نگفتین اسلحه و فلان و اینا کشف کردین
    مغلطه نکنین

  • ناشناس
    1

    هیچکس دست به اسلحه نبرده . خود نیروهای فشار و سپاه و نیروهای ضد شورش مردم را میکشن . همیشه هم اینطور بوده در این تظاهرات

  • ناشناس
    1

    تا حالا ۳۰ نفر از مردم کشته شدن و همه به دست نیروهای حکومتی بوده

  • ناشناس
    0

    منظورت از بیگناه بسیجیان است؟ از کجا میدونی بی گناه هستن

  • ناشناس
    0

    علت ناآرامی های اخیر فوت مشکوک یا قتل شادروان مهسا امینی نیست بلکه علت ترکیدن بغض ۴۴ ساله مردم از نوع رفتار کارگزاران حکومتی است! در سال ۹۸ هم چنین ناآرامی هایی داشتم و بهانه آن افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت بنزین بود!

  • محسن دهقانی پیشه
    13

    ما ملت مهسا امینی هستیم تمام ایران فدای یک تار موی این بزرگ بانوی ایران

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      بعید می‌دونم نظرت درست باشه.....

  • شهرام.ر
    3

    اگه جمهوری اجباری از سقوط هواپیمای اوکراینی و … درس گرفته بود و به جای دروغ ، حاشا، تهدید ، ارعاب و برخورد فیزیکی با مردم ، از راه شفاف سازی ،صداقت و عدالت وارد می‌شد ، شاهد چنین حوادثی نبودیم.

  • ح
    1

    وقتی مردم تو نون شب محتاجن بهشون میگیم خدارو شکر کنید در عوض امنیت داریم. پس این چه امنیتی هست که گروه معاند براحتی میاد ملتو میکشه و میره؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      کدوم گروه معاند؟ چرا خودفریبی میکنید؟مردم دیگه گول این حرفها رو نمیخورند. دفعات قبل و تو اعتراضاتهای سالهای قبل یگان ویژه با باتوم شیشه ها را میشکست وبه پای مردم نوشتید...مردم بیگناه را میکشید و گردن نمیگیرید ای لعنت خدا به شما که این قدر کثیف کار میکنید...بازداشتیهاتون رو با امبولانس به ناکجا اباد میبرید با امبولانس نظامی به محل تجمع مردم میبرید بعد که مردم برای نجات هموطنهاشون به امبولانس حمله کردند میگید هیچ جا امبولانس را به اتش نمی کشند...داعش دست پرورده شما بود

  • مجید موسوی
    0

    میبینید چه آشی درست کردید برامون؟
    دیدید گشت ارشاد ومزخرفاتی از این دست که هیچ گونه تاثیر مثبت و تغییر فرهنگی نداشته چطوری آرامش رو از مردم میگیره !
    دیدید اینکاره نیستید؟
    دیدید کشورداری بلد نیستید؟
    دیدید وقتی آدم حرف حق میزنه چطور اونو ضد خدا معرفی میکنید؟
    الان جواب بدید

  • مهرداد سربندی
    0

    یعنی با مهسا روی هم تعداد کشته ها توسط جریان سرکوبگر به 18 نفر رسید؟ یادتونه 5000 ارازل و اوباش را در تهران به جان مردم انداختند. سال 88 بود دیگه حالا همان سیاست در همه شهر ها در حال اجراست؟

  • سادات
    4

    به بهانه مهسا دنبال خرابکاری و کشتارن تکرار جریان ندا اقا سلطان فتنه جدیدشونه به هیچ جا نمیرسید ما پشت انقلابمان میمانیم

  • ایران
    6

    من از حانواده مهسا امیتی عذرخواهی می کنم.
    ولی جسارتا؛
    چقدر نخس بود این دختر....

  • امیرازگودسیددرویش میدان شوش
    1

    همه مطالب را به گروههای معاند نسبت دادن اشتباه است...اگر مطالب به خوبی انعکاس داده شود مثلا پدر بزرگوار خانم مهسا امینی را دعوت به یک مصاحبه با چند خبرنگار بیطرف میکردند و شفاف با ملت صحبت میشد...شاهد اینگونه اعتراضات نبودیم...

  • ناکام
    0

    تا کی مردم تاوان بیکفایتی و فرار از مسئولیتهای شمارو باید باخونشون بپردازند؟؟؟
    توی همه مسائل و بحرانها واتفاقات اعم از گشت ارشاد ،خودروسازی ،پیاده روی اربعین،تشییع پیکر شهدا (سردار)،مدارس و علمی ،جاده ها،اعتراضات ،،مانورها،صادرات ،معیشت ،سانچی ،پلاسکو ،بلایای طبیعی ،واگسن ودفاعی......جان مردم گرفته میشود پس کجامسئولین امنیت جانی رو فراهم کردند یا بستر ارامش رو؟؟؟؟چرا همیشه مابا توجیه کلمه دشمن باید شاهد فجایع و خبرهای مرگ اور و ناگوار باشیم ؟؟؟پس شما کجا میخواید مسئولیت قبول کنید و جلوگیری کنید از غم و اندوه مردم ؟؟؟

  • فففقف
    0

    گشت اغتشاش عامل کشته شدن ۱۷ نفر است سبب اقوا از مباشر است

  • سید
    0

    یا با باطوم برقی،یا با اسلحه یا با شکنجه کشته شدند،،،طفلک دختران و مادرانی که لگد خوردن،باطوم خوردن،،،،خداوند باعث و بانییش رابه ذلت بیاندازد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها