بارش باران در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارندگی در نقاط مختلف کشور و خیزش گردوخاک در کرمانشاه، ایلام و خوزستان خبر داد.

بارش باران در نقاط مختلف کشور

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: طی پنج روز آینده به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات کرمان رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت وقوع بارش پراکنده در ارتفاعات شمال و شرق فارس نیز دور از انتظار نیست.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ساعات بعدازظهر یکشنبه و دوشنبه ( ۲۷ و ۲۸ شهریورماه) در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان رگبار، رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای و از امروز تا سه‌شنبه ( ۲۹ شهریورماه) در شمال آن وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز در ارتفاعات تهران و مازندران نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد.

ضیاییان افزود: در ساعات بعدازظهر سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۹ و ۳۰ شهریورماه) در ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران وضع هوا بعدازظهر چهارشنبه و طی روز پنج‌شنبه ( ۳۱ شهریورماه) در شمال آذربایجان شرقی، برخی مناطق آذربایجان غربی و اردبیل نیز شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز در برخی نقاط استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه وزش باد شدید گاهی با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان شرق تنگه هرمز امروز مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۸ شهریور) صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی  و دربعد ازاظهر وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۲۹ شهریور) صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعات وزش باد و به‌تدریج افزایش ابر با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۷ و ۲۸ شهریورماه) اهواز با دمای ۴۳ و ۴۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۶ و ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها