معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش:

یک و نیم میلیون نفر به کلاس اول می‌روند/ توصیه‌هایی به والدین آنها

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت: امسال برنامه خاصی برای کلاس اولی‌ها داریم

 یک و نیم میلیون نفر به کلاس اول می‌روند/ توصیه‌هایی به والدین آنها

نجفی پازوکی گفت: در مقطع ابتدایی تا به دیروز هشت میلیون و هفتصد و چهار هزار و سیصد و بیست و یک نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد یک میلیون و چهار صد و نود و یک هزار و نهصد و هفت نفر کلاس اولی هستند و این آمار در کل نسبت به سال گذشته با افزایش مواجه شده است.

او گفت: به دلیل ۲ سال غیبتی که در دوران کرونا داشتیم برای کلاس اولی‌ها باید برای برگزاری جشن شکوفه‌ها توجه ویژه‌ای کرد و برای همین منظور برنامه ریزی خوبی انجام شده است.به والدین توصیه می‌کنیم در هفته پایان شهریور به مدرسه بروند تا بچه‌ها با فضای مدارس آشنا شوند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ادامه داد: از همزمانی جشن شکوفه‌ها ، اربعین حسینی و هفته آخر ماه صفر می‌توان استفاده کرد تا فضای مدرسه را مردمی کرد تا دانش آموزان احساس کنند مدرسه تفاوت خاصی با سایر فضا‌ها ندارد.

او گفت: بهتر است در روز جشن شکوفه‌ها در مدارس موکب‌هایی دایر شود. موکب‌هایی که به فراخور دانش آموز اول ابتدایی فعالیت کنند تا نشاطی معنوی را برای بچه‌ها ایجاد کنیم و این احساس امنیت می‌تواند کمک کننده  باشد.

نجفی پازوکی گفت: امسال برنامه خاصی برای کلاس اولی‌ها داریم، همچنین برای آموزش معلمان بسته‌ای را آماده کردیم که آنها بتوانند به کمک آن بسته وضعیت آموزشی کلاس را ارتقاء دهد.

او ادامه داد: در کتاب فارسی اول ابتدایی حجم مطالب خواندنی زیاد نیست و در آن ۲ داستان وجود دارد معلمان می‌توانند دانش آموزان را با ۲ کتاب داستان همراه کنند و این مسئله باعث می‌شود حجم محتوای خواندنی بچه‌ها بیشتر شود و حتما نتایج خوبی هم خواهد داشت.
نجفی پازوکی گفت: دوره ابتدایی دوره شایستگی‌های عمومی است و باید از روی تمرکز بر حفظ مطالب عبور کرد و به سمت شایستگی‌های عمومی برویم. برای سال تحصیلی پیش رو با توجه به اسناد بالادستی آموزش و پرورش بعضی از شایستگی‌ها را مورد توجه قرار دادیم مانند شایستگی‌های ارتباطی، تا دانش آموزان چهار مهارت زبانی را به دست آورند. موضوع بعدی شایستگی فناوری است. امیدواریم بتوانیم قدم موثری را در این زمینه برای دانش آموزان برداریم.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها