هشدار ویروس شناس آلمانی نسبت به موج شدیدتر کرونا در پائیز

مدیر موسسه ویروس‌شناسی مجتمع پزشکی شاریته برلین، نسبت به افزایش شدید شاخص ابتلا به ویروس کرونا، عامل بیماری کووید۱۹ در پائیز هشدار داد و از مقامات خواست که از هم اکنون آماده مقابله با پیامدهای این موج شوند.

هشدار ویروس شناس آلمانی نسبت به موج شدیدتر کرونا در پائیز

کریستین دروستن، ویروس شناس معتبر آلمانی و مدیر این موسسه پیش‌بینی کرده است که این موج حتی پیش از ماه دسامبر (قبل از آذر ماه) آغاز می‌شود.

وی معتقد است که سویه‌های جدید ویروس همچنان باعث بروز موارد زیاد ابتلا می‌شوند.

دروستن می‌گوید، حتی در صورت خفیف بودن موارد ابتلا نیز این احتمال وجود دارد که افزایش تعداد مبتلایان به کمبود نیروی کار منجر شود.

این کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی که سال گذشته به پاس پژوهش‌های برجسته‌اش جایزه علمی سنای برلین را دریافت کرد، خاطر نشان می‌کند: احتمالا گذر بیشتر مبتلایان به بیمارستان نمی‌افتد اما تعداد بسیار زیادی برای یک هفته بیمار خواهند بود.

مدیر موسسه ویروس‌شناسی شاریته هشدار داد: پیش از این که تعداد شاغلان بیمار آنقدر زیاد شود که مراکز درمانی نتوانند به درستی کار خود را ادامه دهند یا حتی نیروی پلیسِ کافی در اختیار نباشد، باید به فکر چاره بود.

وی یادآور شد که باید آماده بود و در شرایط اضطراری تصمیم‌های سریع و قاطعانه گرفت و در همین رابطه خواستار اجباری شدن دوباره استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی سرپوشیده شد.

پیش‌بینی متفاوت وزیر بهداشت آلمان از وضعیت پائیز

بنابر گزارش دویچه وله، بر خلاف این پیش‌بینی، کارل لاترباخ، وزیر بهداشت دولت فدرال آلمان گمان می‌برد که این کشور در پائیز با یک موج متوسط پاندمی روبرو خواهد بود.

وی در عین حال اطمینان داد که دولت فدرال خود را برای تمام سناریوهای محتمل به‌خوبی آماده کرده است.

او در گفت‌وگو با روزنامه "راینیشه پست" تاکید کرد که موج جدید کرونا در ماه‌های باقی‌مانده سال ۲۰۲۲ تحت کنترل خواهد بود.

بر پایه قانون جدید حفاظت در برابر عفونت در آلمان استفاده از ماسک‌های FFP2 در وسائل نقلیه عمومی شهری و بین‌شهری، در مراکز درمانی و مراقبتی و در مطب پزشکان اجباری است.

وزیر بهداشت آلمان در عین حال تاکید کرده که نیازی به تعطیلی مدرسه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها نیست و شهربندان (Lockdown) آن گونه که در موج‌های قبلی اعمال شد دیگر قابل توجیه و دفاع نیست.

او افزود چنین تدابیری شاید در صورتی ضروری باشند که دوباره در وضعیت شدید پاندمی قرار گرفته باشیم اما گمان نمی‌کند چنین خطری وجود داشته باشد.

آلمان در حال حاضر درگیر دو زیرسویه امیکرون موسوم به BA.4 و BA.5 است که از سویه‌های قبلی به شدت مسری‌تر هستند اما قدرت بیماری‌زایی آنها، به‌خصوص در میان افراد واکسینه‌شده به مراتب کمتر است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها