بارش شدید باران و کاهش دما تا ۱۲ درجه در شمال کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و کاهش دما در شمال کشور، خیزش گرد و خاک در نوار شرقی و شمال غرب کشور و نفوذ گرد و غبار به نوار مرزی کرمانشاه، ایلام و خوزستان خبر داد.

بارش شدید باران و کاهش دما تا ۱۲ درجه  در شمال کشور

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشوراظهار کرد: امروز (۱۵ شهریورماه) در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، شمال و شرق آذریایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی و چهارشنبه (۱۶ شهریورماه) دراستان‌های گیلان، اردبیل، مازندران، آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد که بارش در گیلان، اردبیل، غرب مازندران و شمال آذربایجان شرقی از شدت بیشتری برخوردار است.

وی ادامه داد: پنج‌شنبه (۱۷ شهریورماه) در گیلان، مازندران و برخی مناطق اردبیل، گلستان، شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی و جمعه (۱۸ شهریورماه) در گیلان، مازندران، برخی مناطق اردبیل و شرق آذربایجان شرقی بارش پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا شنبه (۱۹ شهریورماه) بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق کشور ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: از امروز تا پنج‌شنبه دما در گیلان، مازندران و اردبیل بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد و در گلستان و شمال غرب کشور بین ۴ تا ۷ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

به گفته ضیاییان امروز در نوار شرقی کشور، چهارشنبه و پنج‌شنبه (۱۶ و ۱۷ شهریورماه) در نوار شرقی و شمال غرب کشور در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود که خیزش گرد و خاک در برخی از این مناطق انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: جمعه (۱۸ شهریورماه) در نوار شرقی، شنبه (۱۹ شهریورماه) در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب کشور وزش باد شدید و در برخی از این مناطق خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از امروز تا پنج‌شنبه نفوذ گرد و خاک از کشور عراق به نوار مرزی کرمانشاه، ایلام و خوزستان دور از انتظار نیست‌.

وی افزود: از امروز تا پایان هفته جاری تداوم جریانات جنوبی روی خوزستان سبب افزایش رطوبت و شرجی شدن مناطق غربی، مرکزی و جنوبی این استان می‌شود.

ضیاییان خاطرنشان کرد: امروز تا آخر هفته دریای خزر و از اواخر وقت امروز تا پنج‌شنبه دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۶ شهریور) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی ‌پنج‌شنبه (۱۷ شهریور) کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای  ۲۳ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ شهریور) اهواز با دمای ۴۵ و۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۸ و ۹ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها